اخبار داغ

بعد از واردات مدیر؛ این بار کارگر خارجی وارد کشور می شود

هندی ها جای کارگران یزدی را می گیرند؟!

هندی ها جای کارگران یزدی را می گیرند؟!
صبح امروز تعدادی از کارگران فولاد زرفام یزد در اعتراض به اخراج خود و استفاده از کارگران هندی در این کارخانه دست به تحصن زدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزد رسا؛ صبح امروز جمعی از کارگران کارخانه فولاد زرفام در مقابل استانداری یزد تحصن کردند. به گفته این افراد مالک جدید کارخانه فولاد زرفان که یک هندی الاصل است؛ در اقدامی عجیب 160 نفر از کارگران این کارخانه را اخراج کرده و قرار است به جای آنها از کارگران هندی استفاده کند!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزد رسا؛,
این اتفاق در حالی افتاده که تمامی این کارگران تا پایان سال قرار داد دارند ولی فشارهای مالک جدید چاره ای برای آنها باقی نگذاشته است.
,
همچنین گفته می شود کارگران هندی هم اکنون در راه یزد هستند!
,
 
,
کارگران کارخانه زرفام: 
, کارگران کارخانه زرفام: ,
در آستانه شب عید 160 کارگر یزدی را اخراج نکنید
, در آستانه شب عید 160 کارگر یزدی را اخراج نکنید,
جعفری سرپرست یکی از واحدهای این شرکت فولادی در مصاحبه به خبرنگار یزدرسا گفت: متحصین در آستانه شب عید از کار بیکار شده و با مشکلات شدید اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند
, یزدرسا ,
وی ادامه داد: کارگران شرکت ذوب و نورد زرفام هر کدام سابقه چندین ساله دارند، اما متاسفانه کارخانه به یک شرکت هلدینگ فروخته شده که سهامداران آن هندی، آفریقایی و ایرانی هستند. مالک جدید در حالی که دو ماه تا پایان قرار داد کارگران مانده خواستار اخراج آنها از شرکت شده و قرار است به جای این نیروها، از نیروی کار هندی استفاده شود. 
,
جعفری گفت: کارگران هندی با گرفتن ویزای کار مشغول به کار می شوند. 
,
وی خطاب به مسئولین گفت: دولت که دائماً شعار حمایت از کارگر ایرانی را سر می دهد چرا به یک سرمایه گذاراجازه می دهد با استفاده از یارانه دولتی و وام های کلان تنفس بالا و بهره مندی از معافیت مالیاتی به جای استفاده از نیروی کار ایرانی، از نیروی خارجی استفاده کند. 
,
 
,
لازم به ذکر است در حال حاضر رشد دو برابری بیکاری در استان صنعتی یزد مشکلات بسیاری را برای مردم این استان به وجود آورده و با باب شدن چنین اقداماتی دیگر تمام امیدهای کارگران به یاس بدل خواهد شد. 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه