اخبار داغ

شهید ابن الشهید/

عزم جزم یک پیشمرگ بعد از شهادت پدرش

عزم جزم یک پیشمرگ بعد از شهادت پدرش
شهید ابوبکر حیدری بعد از شهادت پدرش با عزمی جزمتر به مصاف گروهک های ضد انقلاب رفت و با عشقی سرشار نسبت به امام خمینی(ره) به دفاع از انقلاب اسلامی پرداخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پیشمرگ روح الله، پیشمرگ مسلمان کرد شهید ابوبکر حیدری در اولین روز از تیرماه سال 1342 در روستای شیخ حیدر از توابع شهرستان دیواندره دیده به جهان گشود. پدرش کاک رشید به کار کشاورزی مشغول بود و مادرش شوکت خانم به کار خانه داری اشتغال داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیشمرگ روح الله,

 

,

ابوبکر دوران خردسالی را در زادگاهش پشت سر نهاد و بعد از رسیدن به سن یادگیری وارد مدرسه شد و تا پایان دوره ابتدایی به تحصیلش ادامه داد و بعد از آن درس و مدرسه را برای همیشه کنار گذاشت و به کمک پدرش شتافت.

,

 

,

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و حضور نیروهای ضد انقلاب در منطقه، کاک رشید ـ پدر شهید ابوبکر حیدری ـ به عضویت سازمان پیشمرگان مسلمان کرد درآمد و برای دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی سلاح به کف گرفت.

,

 

,

بعد از مسلح شدن کاک رشید، ابوبکر نیز سیره و روش پدر را در پیش گرفت و به عضویت سازمان پیشمرگان مسلمان کرد درآمد. پدر و فرزند در کنار هم و در دفاع از انقلاب اسلامی حماسه های فراوانی را در جای جای کردستان همیشه قهرمان خلق کردند.

,

 

,

گروهک های ضد انقلاب در روز نوزدهم شهریورماه سال 1361 به خانه کاک رشید هجوم بردند و خانه کاک رشید را به آتش کشیدند. نیروهای ضد انقلاب اجازه ندادند کاک رشید از خانه اش بیرون بیاید و شهید رشید حیدری در میان شعله های آتش به شهادت رسید.

,

 

,

این اقدام وحشیانه گروهک های ضد انقلاب نتوانست خللی در اراده آهنین ابوبکر ایجاد کند، به طوریکه ابوبکر بعد از شهادت پدرش با عزمی جزمتر به مصاف نیروهای ضد انقلاب رفت و با عشقی سرشار نسبت به امام خمینی(ره) به دفاع از انقلاب اسلامی پرداخت.

,

 

,

این مجاهد نستوه شهید ابوبکر حیدری بعد از یک عمر مجاهدت در راه آرمان های انقلاب اسلامی، در روز هجدهم تیرماه سال 1362 در روستای قالوجه از توابع شهرستان دیواندره بر اثر گلوله گروهک های ضد انقلاب به سینه اش به شهادت رسید و پیکر پاک و مطهرش در گلزار شهدای دیواندره به خاک سپرده شد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه