اخبار داغ

در پی نام گذاری سال 2017 توسط علی اف؛

آغاز واکنش‌های جهانی در خصوص اعلام سال"همبستگی‌اسلامی"در آذربایجان/ رهبرانی که "Stop islam" سر می‌دهند

آغاز واکنش‌های جهانی در خصوص اعلام سال"همبستگی‌اسلامی"در آذربایجان/ رهبرانی که "Stop islam" سر می‌دهند
با توجه به سیاست های چندگانه و ضد و نقیض دولت آذربایجان در برخورد با فعالیت های دینی در داخل کشور، این نام گذاری مورد استفبال قرار گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، همانطور که در اخبار روزهای اخیر به آن اشاره کردیم، الهام علی اف در نخستین جلسه کابینه وزیران آذربایجان که در روزهای آغاز سال 2017 میلادی در باکو برگزار شد، طی سخنرانی سال جدید را سال " همبستگی اسلامی" در کشور اعلام نمود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

علی رغم بررسی اهداف واقعی این نام گذاری با توجه به سیاست های چندگانه و ضد و نقیض دولت آذربایجان در برخورد با فعالیت های دینی اسلامی در داخل کشور، این نام گذاری طی واکنش های داخلی و خارجی مورد استفبال قرار گرفته است.

,

علی اف در جلسه بررسی توسعه و نتایج برنامه های اجتماعی - اقتصادی صورت گرفته در سال 2016 که با حضور کابینه وزیران برگزار گردید، با اشاره به برگزاری بازی های همبستگی اسلامی در باکو خاطر نشان کرد: باکو در آستانه میزبانی برای پنجمین دوره این بازی ها است لذا این میزبانی تنها در راستای تدابیر ورزشی نخواهد بود.  اگر کسی تنها هدف از این برگزاری را در زمینه ورزشی و توجه به این زمینه می پندارد سخت در اشتباه است. این یک تدبیر بزرگ سیاسی است بطوری که آذربایجان به عنوان یک کشور معاصر  ولی دارای ارزشهای فرهنگی و اسلامی  با میزبانی خود با کسانی که به مبارزات کثیف علیه اسلام دامن میزنند، مقابله خواهد کرد.

,

وی با اشاره به اینکه دشمنان دین یکتا پرستی با رای های مختلفی برای نشان دادن اینکه اسلام تمدنی عقب مانده در دنیای امروزی است بیان داشته است: آنها در عقیده باطل خود، در رسانه ها، افکار اجتماعی و  هم در چارچوب سازمان های غیر حکومتی اسلام را مانند تروریست معرفی کرده و از این راه اسلام هراسی را در دنیا رواج می دهند.

,

رهبرانی که " Stop islam" سر می دهند

,

علی اف ضمن انتقاد از برخی رهبران عضو در اتحادیه اروپا تصریح کرده است:  آنها کسانی هستند که به خاطر دین در بین ملت ها تفرقه می اندازند و به پناهجویان مسلمان نیز بی حورمتی روا می دارند. برخی از رهبران عضو اتحادیه اروپا نیز " Stop islam " سر داده اند.

,

وی در ادامه بیان داشته است: ما خوب میدانیم که این یعنی نژادپرستی! یعنی چیزی که در دین اسلام وجود ندارد. به همین دلایل واضح و آشکارا، برگزاری بازیهای اسلامی در آذربایجان دارای معنای بسیار بزرگ و پر مفهومی خواهد بود. چرا که ما با تکیه بر ارزشهایی که صاحب آن هستیم، برای اتحاد و همبستگی جهان اسلام تلاش خواهیم کرد. هرکسی بداند  آنهایی که در پی  تجزیه ملت های مسلمان و ایجاد نفاق در بین ما هستند نباید به اهداف شوم خود برسند.

,

در پی این اظهارات رئیس جمهور آذربایجان، کارشناسان نیز در واکنش به این سخنان، اتحاد بین دنیای اسلام در چنین موقعیت جهان را کاری بسیار لازم و ضروری دانسته اند. آنها تأکید می کنند: جغرافیای کشورهای اسلامی و ثروت هایی  ارزشمند که ممالک اسلامی وجود دارد دلیل اصلی ایجاد نفاق در بین مذاهب اسلامی است.

,

طبق گفته آنها و طی آمارهای منتشر شده، هم اکنون 60 درصد ذخایر گاز طبیعی و 62 درصد ذخایر نفتی جهان در اراضی کشورهای اسلامی واقع می باشد. آذربایجان نیز در جهت همبستگی این کشورها گام های مهمی را خواهد برداشت.

,

محسن پاک آیین سفیر سابق ایران در آذربایجان در استقبال از این نامگذاری بیان داشته است: این نامگذاری لایق تقدیر است چرا که در حال حاضر برای دوستی و اتحاد جهان اسلام  نیاز زیادی قابل شهود است.

,

پاک آیین در مصاحبه خود با  " Azərtac " ابراز داشته است: هدف از برگزاری این بازی ها صرفا توجه به ورزشکاران شرکت کننده نیست بلکه ایجاد اتحاد بین جوامع مختلف مقصد اصلی خواهد بود. این بازی ها به سمبول دوستی و برادری در بین کشورهای اسلامی تبدیل خواهد شد.

,

نامگذاری سال 2017 توسط علی اف در ترکیه نیز بطور قابل توجهی مورد استقبال قرار گرفته است. محمد گؤرمز رئیس امور دینی ترکیه در این باره بیان می دارد: اعلام همبستگی اسلامی در آذربایجان برای سال جدید، در حال حاضر اقدامی خوب جهت لزوم ارزش قائل شدن انسان به عشق، مرحمت، اتحاد و صلح دوستی است.

,

وی تأکید کرده است: یقیناً آذربایجان با فرهنگ قدیمی و ارزشمند خود طی این اقدام دستاورد قابل توجهی به این همبستگی به ارمغان خواهد آورد. تدبیر بکار گرفته شده از سوی الهام علی اف در راستای اتحاد اسلامی در به انجام گرفتن کارهای مهم در این راستا تکان بزرگی خواهد داد. بدون هیچ شبهه ای همبستگی اسلامی فقط در آذربایجان نخواهد بود بلکه این نام گذاری نقش بسزایی در جهان اسلام برای ایجاد اتحاد و تحکم این امر ایفا خواهد نمود.

,

دیمیتری ساوالیوف یکی از نمایندگان روسیه نیز در واکنش به این موضوع  گفته است: آذربایجان یک الگوی سیاستی درستی را بین ملت ها مطرح می کند. به همین علت مردم آذربایجان که اکثریت آنها را مسلمانان تشکیل می دهند تاکنون با ده ها مشکلی که اروپا با آن دست و پنجه نرم می کند مواجه نشده است. مطمئنم که برگزاری این بازی ها در باکو تأثیرات قابل شهودی نیز بر طرفداران حاضر و شرکت کننده در بازیها خواهد گذاشت.

,

سو آیدینلیق دیر اگر سپ اؤز قاپیوا !

,

با توجه به سخنانی که هر روز از رسانه های آذربایجان در پی همین نام گذاری بولد می شود یک نفر خوب است بگوید، آقای رئیس جمهور شما که اینگونه از پایبندی به دین و اسلام سخن می گویید چرا کمی حال دینداران در زندان باکو را در نمی یابید، چرا وضعیت موجود برای اجرای فعالیت های دینی از سوی مردم کشورتان را سامان نمی بخشید. 

,

آیا دینی که از ان دم می زنید همان دین امام حسین و یارانش در کربلا نبود؟ پس اخراج معلمی که عکس هایش در راه پیمایی اربعین از رسانه های خبری آذربایجان منتشر شده و مورد استقبال قرار گرفت دیگر چه صیغه ای بود که یک پدر را بی کار کنید؟

,

آیا جا نداشت تا قبل از این که با نام گذاری ظاهری همبستگی اسلامی، خود را در منطقه مطرح کنید، گوشه چشمی به حکم حبس مادام العمری روحانی سرشناس جنبش مسلمانان " طالع باقراف" می انداختید. آیا خوب نبود اول رضایت مردم شیعه آذربایجان را بدست می آوردید و سپس با سخنان احساسات برانگیز خود را اسلام دوست معرفی میکردید؟

,

میدانیم که شما هم این را شنیده اید! اینکه ما ترک ها ضرب المثل بسیار خوب و با مفهومی داریم که از قدیم گفتند: " اول مسجیدین ایچیدی سورا ائشیی! "

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه