اخبار داغ

جعفرعسکری رییس سازمان تامین اجتماعی آزادشهر اعلام کرد/

اجرای بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب

اجرای بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب
بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب و فعال در راستای حمایت از تولید و کسب وکار در سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل، حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات، با شرایط بهتر با شمولیت بیشتر کارفرمایان به تصویب هیأت وزیران رسیده و به مرحله اجرا در آمد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتر آزاد٬ جعفر عسکری رئیس اداره تامین اجتماعی آزادشهر در گفتگو با خبرنگار ما اعلام کرد: بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب و فعال در راستای حمایت از تولید و کسب وکار در سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل، حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات، با شرایط بهتر با شمولیت بیشتر کارفرمایان به تصویب هیأت وزیران رسیده و به مرحله اجرا در آمد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتر آزاد,

عسکری ادامه داد: در گذشته فقط کارفرمایان واحدهای تولیدی،صنعتی و معدنی می توانستند از مزایای بخشودگی جریمه حق بیمه استفاده کنند اما در قانون جدید کارفرمایان واحدهای خدماتی که بخش عمده کارفرمایان مرتبط با این سازمان هستند نیز مشمول بخشودگی جرائم هستند و این بخشودگی شامل هر شخص حقیقی و یا حقوقی (اعم از دولتی و غیر دولتی ) می شود.

,

رئیس اداره تامین اجتماعی آزادشهر افزود: در قانون تصویب شده فعلی دریافت چک نیز علاوه بر دریافت ضمانت نامه بانکی و یا اموال منقول و غیرمنقول به عنوان وثیقه، امکان پذیر شده است. 
وی در ادامه گفت: مهلت کارفرمایان خوش حساب برای پرداخت و یا تعیین تکلیف بدهی به سازمان تأمین اجتماعی سه ماه از روز 19 دیماه سال جاری لغایت ۱۹فروردین ۹۶است و در صورت پرداخت نقدی و یا تقسیط بدهی تا حداکثر یک سال، تمامی جرائم بیمه ای آنان بخشیده می شود٬ اما اگر کارفرمایان امکان پرداخت نقدی بدهی خود را نداشته باشند می توانند درخواست تقسیط آن را حداکثر تا 36 قسط ماهانه نمایند که در اینصورت بخشودگی به صورت درصدی متناسب با تعداد قسط می باشد.

,
,


عسکری اضافه کرد: در صورت عدم پرداخت هریک از اقساط در مهلت مقرر قانونی ، بدهی تبدیل به حال شده و به همراه مانده جرائم قبلی و جرائم محاسبه شده از تاریخ تبدیل به حال، طبق مقررات وصول خواهد شد.

,
,


رئیس اداره تامین اجتماعی آزادشهر عنوان کرد: کارفرمایان درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه ظرف ١٨ ماه از بخشودگی معادل ٨٥ درصد، درصورت پرداخت ظرف مدت ٢٤ ماه از بخشودگی معادل ٧٥ درصد، درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه ظرف مدت ٣٠ ماه از بخشودگی معادل ٦٠ درصد و در صورت پرداخت بدهی‌های معوقه حداکثر ظرف مدت ٣٦ ‌ماه نیز از بخشودگی معادل ٥٠ درصد جرائم مربوطه برخوردار می شوند .

,
,


وی ادامه داد:بخشودگی جرائم برای کارفرمایان خوش حسابی است که حق بیمه کارگران تحت پوشش خود را به صورت منظم و مطابق با قانون به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می کردند اما به دلیل بروز مشکلات ناخواسته از جمله حوادث و بلایای طبیعی، تحریم های ظالمانه و نوسانات نرخ ارز با مشکل مواجه شده و از پرداخت حق بیمه و ایفای تعهدات خود در قبال نیروی کار، بازمانده اند. 

,
,

عسگری افزود: مبنای بررسی سوابق کارفرمایان خوش حساب، ارسال لیست صورت مزد یا حقوق بیمه شدگان طبق ماده 39 قانون تامین اجتماعی و پرداخت کامل حق بیمه حداقل 4 ماه ظرف 18 ماه قبل از وقوع دلایل ابرازی می باشد.

,

رئیس اداره تامین اجتماعی آزادشهر خاطرنشان کرد: این سازمان در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در جهت تقویت توان تولیدی، خدماتی و صادراتی کشور بهترین شرایط را برای پرداخت حق بیمه و بخشودگی جرائم نسبت به گذشته فراهم کرده است تا مبلغی در حدود ٢٠٠٠ میلیارد تومان نقدینگی بجای جرائم در تولید و کارآفرینی هزینه شود.

,


وی ادامه داد: لذا از تمامی کارفرمایان کارگاههای فعال تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی دارای بدهی به سازمان تأمین اجتماعی تقاضا میشود که از این فرصت جدید سه ماهه برای پرداخت و یا تقسیط بدهی خود استفاده کنند و مشمول بخشودگی جریمه حق بیمه شوند.لازم به ذکر است این بخشودگی مشمول جرایم بیمه ای ادارات و شهرداریها نیز میشود.
انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه