اخبار داغ

هشدار جدی به مردم و مسئولان کهگیلویه و بویراحمد؛

اتلاف وقت جوانان و نوجوانان یاسوجی در کلوپ ها/ بازی هایی که خشونت را در جامعه تزریق می کنند / جای خالی مطالعه درکهگیلویه و بویراحمد+ تصاویر

اتلاف وقت جوانان و نوجوانان یاسوجی در کلوپ ها/ بازی هایی که خشونت را در جامعه تزریق می کنند / جای خالی مطالعه درکهگیلویه و بویراحمد+ تصاویر
امروزه تفریح و سرگرمی از نیازهای اساسی جوانان و نوجوانان به شمار می رود که در این بین نظارت خانواده بر فعالیت ها و هدایت به سمت برنامه های متنوع فرهنگی می تواند آنها را از قرار گرفتن در مسیر آسیب های اجتماعی مصون نگه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس، امروزه تفریح و سرگرمی از نیازهای اساسی جوانان و نوجوانان به شمار می رود که در این بین نظارت خانواده بر فعالیت ها و هدایت به سمت برنامه های متنوع فرهنگی می تواند انها را از قرار گرفتن در مسیر آسیب های اجتماعی مصون نگه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

هیجانات جوانان و نوجوانان ما از چه روشی و درکجا باید تخلیه شود؟ آیاکلوپ هامکان مناسبی برای تخلیه انرژی نوجوانان است؟ در برخی مغازه هایی که فعالیت های فرهنگی انجام می شود آیا نظارتی وجود دارد ؟ و ده ها سوال بدون پاسخ دیگر در ذهن برخی خانواده ها اهمیت این موضوع را دوچندان می کند.

,

 کتابهایی که نتیجه سالها تجربه بزرگان و افراد با تجربه جامعه است و بازحمت فراوان به دست آمده استفاده ببرد چرا سر از مکان های مضر درآورد واتفاقات تلخی که دیگران تجربه کرده اند را تجربه کند.

,

فرزندان ما زمانی که به سن نوجوانی، این دوران پرهیجان و پرتنش ورود پیدامی کنند کار والدین سخت تر شده و تربیت فرزندان دراین سن توجه و نظارت ویژه ای رامی طلبد. پدر و مادر باید دراین زمان ارتباطی قوی(دوستی) با فرزندشان برقرار کنند تا نوجوان هیجاناتش را در جامعه به شکل های غلط تخلیه نکند.

,

بازی های رایانه ای نمی تواند تفریح سالمی برای کودکان و نوجوانان باشد

,
یکی شهروند ۴۵ ساله یاسوجی درمورد بازی های رایانه ای گفت: این بازی ها نمی تواند تفریح سالمی برای بچه ها باشد زیرا بر روی سیستم عصبی و بینایی هم اثرات منفی می گذارد و می توان مطالعه، ورزش، مسافرت همراه باخانواده و کلاس های تابستانی را جایگزین این بازی ها کرد.
,
 
,
شهروند دیگری نیز درباره بازی های رایانه ای مخرب چنین بیان کرد: نوجوانانی که به تدریج از این بازی ها استفاده می کنند برای آنها به عادت تبدیل می شود و این بازی ها فرد را پرخاشگر و زود رنج بار می آورد.
,
 
,
وی بازی های سنتی و محلی و مطالعه را به نوجوانان و جوانان پیشنهاد کرد.
,
 
,
بسیاری از بازی های رایانه ای و فیلم های خشن باعث رفتارهای پرخاشگرایانه می شود
,
 
,
محسن فروزان روانشناس در رابطه با تاثیر فیلم ها و تصاویر (غیرمجاز) بر ذهن مخاطب بیان کرد: ازدیدگاه روانشناسی فیلم های اکشن نمی تواند پرخاشگری را کنترل کند، بلکه رفتارهای پرخاشگرایانه بیشتری را به بار می آورد و حتی آنها از صدمه زدن به دیگران لذت می برند.
,
 
,
, ,
 
,
وی اظهار کرد:دیدن این تصاویر و بازی ها تاثیرات منفی برروی نوجوانان، جوانان و کودکان می گذارد که در آینده ممکن است فرد را به سوی آسیب های اجتماعی سوق دهد و حتی گاهی تاثیرات آنها در آینده باعث خواهد شد که افراد دچار اختلال شخصیت آنتی سوشالی (ضداجتماعی )شوند و "شخصیت ضد اجتماعی" درتمام جنبه های زندگی به حقوق دیگران احترام نمی گذارد و آنها را نقض می کند و دست به خشونت می زند که این می تواند از تاثیر فیلم های اکشن باشد.
,
 
,
افزایش کلوپ ها و ترویج فیلم های غیر استاندارد می تواند تاثیر منفی براشخاص و جامعه داشته باشد
,
 
,
وی بیان کرد: افزایش کلوپ ها وترویج فیلم های غیر استاندارد می تواند تاثیر منفی براشخاص و جامعه داشته باشد.فرزندی که اوقات فراغت خود را به این فیلم ها اختصاص می دهد این امر باعث می شود که از همسالان خود فاصله بگیرد و در آینده نتواند روابط اجتماعی خوبی درجامعه با افراد برقرار کند و گاهی شاید به دنبال فیلم های غیراخلاقی باشد که دراین صورت موجب انحرافات جنسی شخص درجامعه می شود.
,
 
,
, ,
 
,
 پیشنهاداین روانشناس به والدین این بود که والدین ورزش راجایگزین این برنامه ها کرده و کاری کنند که فرزندان ازاین فیلم ها و بازی ها فاصله بگیرند وبه سمت ورزش و مطالعه بروند.
,
 
,
این روانشناس ابراز داشت: فرزند مثل یک ساختمان است که وقتی پایه های این ساختمان خوب کار شود می تواند یک ساختمان محکم باشد و درمقابل بلاهای طبیعی مقاوم بشود.
,
 
,
وی درادامه گفت: اگر فرزند خوب تربیت شود و خوب آموزش ببیند می تواند در مسیر مثبت قدم بر دارد چون شخصیت فرزند در درون خانواده صورت می گیرد.
,
 
,
فروزان به والدین توصیه کرد که شیوه فرزند پروری را آموزش ببینند، چون نقش اساسی در میسر زندگی آینده فرزند دارند.
,
 
,
فضا برای مطالعه باید در خانواده و مدرسه مهیا شود
,
 
,
پیشنهاد این روانشناس برای سوق دادن جوانان ونوجوانان به سمت کتاب وکتابخوانی این بودکه این فضا باید درخانواده و مدرسه مهیا شود و کمک کرد که افراد ازکلوپ ها به کتابخانه ها سوق داده شوند.
,
فروزان از بیگانگی خیلی ازمردم کشور ما باکتاب و مطالعه ابرازنگرانی کرد و گفت: باید والدین در روز وقتی را به مطالعه برای اعضای خانواده در نظربگیرند تا کم کم فرهنگ سازی شود و این اقدام کم کم از خانواده به جامعه سرایت کند.
,
 
,
, ,
 
,
وی افزود: اعتقاد دارم آسیب های اجتماعی در جامعه ازطریق مشاهده می تواند شیوع پیدا کند ودیدن بعضی فیلم ها باعث شروع آسیب های اجتماعی است وباید به دید پیش زمینه آسیب های اجتماعی به آنها نگاه کنیم و فرزندانمان رامنع کنیم ازدیدن این فیلم ها چون پیشگیری بهتراز درمان است وقتی فرزند وارد فضای آسیب زا شد  - دیگر فاصله گرفتن با آن دشواراست.
,
 
,
وی در ادامه بیان کرد: افزایش کلوپ های درسطح استان مثبت که نیست باید کاهش هم پیدا کنند...وسالن ها ورزشی  وکتابخانه ها جایگزین آنها شود.
,
 
,
 
,
فروزان به تاثیرات کتابخوانی درجامعه اشاره کرد و گفت: به عنوان یک روانشناس معتقدم نبود مطالعه در بین مردم زادگاهم آزاردهنده است و باید فرهنگ سازی شود؛ نباید کتاب را فراموش کنیم.زوجین بایدمطالعه را در برنامه روزانه زندگی مشترک شان قراردهند.
,
 
,
این روانشناس افزود: وقتی یکی از والدین باصدای بلند داستانی از کتابی بخواند کودک کم کم علاقه مند می شود و این گونه می توانیم فرهنگ کتاب خوانی را از خانواده شروع کنیم وما بایدسعی کنیم تاثیرگذارباشیم؛ فرزندانمان را ازفضای فیلم های غیرآموزنده و بازی های بدون تاثیرمثبت دور و به کتاب علاقه مند کنیم وبه سوی ورزش تشویق کنیم.
,
 
,
,
, ,
 
,
 
,
این روانشناس درپایان افزود: مسئولین می توانند نقش اساسی در زمینه جایگزینی کتاب به جای استفاده از بازی های رایانه ای داشته باشند و گاهی برنامه های فرهنگی آموزشی و حتی فیلم های آموزنده وتاثیر گذار راجایگزین این فیلم های غربی و کلوپ های ورزشی که چندان نقش سازنده ای ندارند کنند.
,
 
,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
================ 
,
گزارش و عکس از ثریا انصاری 
,
================
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه