اخبار داغ

کارشناس خانواده در صداوسیما:

طی پنج سال اخیر طلاق در ایران 2.5 برابر شده است

طی پنج سال اخیر طلاق در ایران 2.5 برابر شده است
کارشناس خانواده صداوسیما عنوان کرد: طی پنج سال اخیر ایران جزو کشورهایی در دنیاست که بالاترین شیب طلاق را داشته، یعنی از 89 تا 94 طلاق در ایران 2.5 برابر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ «چله انقلاب» شامل سلسله جلساتی است که با حضور کارشناسان مختلف در حوزه‌های مرتبط با انقلاب اسلامی برگزار می‌شود و این برنامه‌ها تا پایان دهه فجر ادامه خواهد داشت این برنامه از سوی تشکل جوانان رضوی استان قزوین برگزار می‌شود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,
حجت الاسلام تراشیون کارشناس خانواده صداوسیما  در امامزاده حسین قزوین در این سلسله نشست‌ها درباره خانواده انقلابی اظهار کرد: امروزه حضور دشمن برای از هم پاشیدن خانواده یک توهم نیست که ماهواره یکی از مصادیق آن است که آسیب‌های آن قابل مدیریت نیست، یعنی کسی نمی‌تواند ادعای استفاده از ماهواره با مدیریت فضای بی اخلاقی آن را داشته باشد. 
,
 
,
 
,
 
,
, ,

وی با بیان اینکه اضمحلال خانواده‌های ایرانی جزو اهداف غربی‌هاست، بیان کرد: امروز سرگرم شدن به فضاهای مجازی یک آسیب بزرگ است، طبق آمار وزارت ارشاد سرانه استفاده از اینترنت در ایران 5 ساعت در شبانه روز است؛ در صورتی که سرانه مطالعه 8 دقیقه در شبانه روز است. 
این کارشناس دینی اذعان کرد: طی پنج سال اخیر ایران جزو کشورهایی در دنیاست که بالاترین شیب طلاق را داشته، یعنی از 89 تا 94 طلاق در ایران 2.5 برابر شده است؛ امروز خانواده‌های ایرانی را سرگرم شبکه‌های مجازی کرده‌اند تا اساس خانواده را ریشه کن کنند. 
وی با بیان اینکه هیچ فضایی مانند مطالعه کتاب عمق بخشی ندارد، عنوان کرد: هیچ نهادی مثل خانواده در نزد خداوند ارزشمند نیست برای همین شیطان برای تخریب آن برنامه ریزی جدی می‌کند بنابراین برای مقابله با آن باید به سمت جامعه خانواده محور حرکت کنیم. 
تراشیون به تشریح بایدهای استحکام خانواده پرداخت و گفت: ابتدای اینکه در خانواده باید محبت افزایش یابد و این محبت به همسر و فرزندان را به مسأله ای مشروط نکنید و در زندگی خود مرد اسلامی باشید نه مرد سنتی؛ بداخلاقی مرد را خانواده را نشانه اقتدار می‌دانند اما در اسلام توصیه شده مرد باید نسبت به خانواده خود لطافت و محبت داشته باشد. 
وی در ادامه افزود: شخصیت اول زندگی یک زن باید همسرش باشد، همچنین زن و شوهر باید به یکدیگر توجه یکدیگر دارند زیرا همسران تشنه توجه هستند؛ اما با همین بی توجهی به یکدیگر زمینه فاصله گرفتن همسران از یکدیگر فراهم می‌شود. 
,
,
,
,
,
,
, ,

این کارشناس دینی ادامه داد: سومین نکته این است که در محیط زندگی زن و شوهر با یکدیگر زیبا سخن بگویند زیرا بهترین فضا ارتباط کلامی بین همسران است که آرامش ایجاد می‌کند و نباید احساسات در ارتباطات کلامی جریحه دار شود. 
وی اضافه کرد: یکی از دلایلی که فرزندان ما امروز ولایت پذیری و نماز کاهلی دارند به دلیل این است که مدل این کارها را در خانواده خود ندیده‌اند، همسران نباید اختلافات خود را در معرض نگاه فرزندان خود قرار دهند. 
تراشیون با بیان اینکه احترام زوجین نسبت به یکدیگر عامل استحکام خانواده است، عنوان کرد: احترام زن و شوهر باید در همه فضاها رعایت شود و مسامحه در این کار اختلافات خانوادگی را رقم می‌زند و حرمت‌ها از بین خواهد رفت. 
وی ابراز کرد: زن و شوهر باید یاری دهنده یکدیگر در بندگی خدا باشند و تراز اخلاقی خود را بالا ببرند و اهل مدارا باشند تا زندگی آنها استحکام بیشتری پیدا کند. 
انتهای پیام/
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه