اخبار داغ

در حاشیه برجام سالاری رسانه‌های استانی؛

سراب برجام در سرمای زمستان!

سراب برجام در سرمای زمستان!
فارغ از کشمکش‌های بین دو طرف اصلی این توافقنامه در فاصله‌ای 120 کیلومتری پایتخت به نظر می‌آید، آفتاب تابان برجام هرروز بیشتر می‌شود به‌طوری‌که برخی از نشریات استان قم از فتح الفتوح خواندن برجام برای قم می‌گویند و این‌که برجام گره‌گشای مشکلات استان بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از   قم فردا، برجام، توافقنامه‌ای که چند روزی است کشورهای 1+5 و جمهوری اسلامی ایران وارد دومین سال اجرای آن شده‌اند، در طی یک سال گذشته نیز بارها جلسات نظارت و تأیید اقدامات طرفین برگزارشده است اما بااین‌حال همچنان این توافق با چالش‌های مختلفی روبرو شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

طرف اصلی این توافق جمهوری اسلامی ایران است که درواقع درازای محدود کردن شدید برنامه‌های هسته‌ای خود از تحریم‌های بین‌المللی علیه اش کاسته شده است اما این کاهش تحریم‌ها برخلاف پیش‌بینی‌ها اندک و ناچیز است.

,

در این میان جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان طرف اصلی این توافق یکی از معترضین جدی این توافق است، برخلاف وعده‌های داده‌شده نه‌تنها تحریم‌های اصلی مانند بانکی عملی نشده است بلکه در ماه‌های اخیر بار دیگر تحریم‌های 10 ساله ایران تمدیدشده است.

,

در سوی مقابل و در آمریکا، ترامپ رئیس‌جمهور جدید این کشور در حالی امروز اولین روزش را در کاخ سفید سپری می‌کند که اساساً از منتقدین برجام بوده و آن را توافقی بد می‌داند که باید اصلاح شود.

,

این خواسته ترامپ از سوی طرف اصلی برجام در حالی مطرح می‌شود که جمهوری اسلامی ایران برخی از نیروگاه‌های هسته‌ای خود را بتن‌ریزی کرده و علاوه بر آن به‌صورت داوطلبانه به بازدیدهای سرزده و ویژه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تحت عنوان NPT تن داده است.

,

 فارغ از کشمکش‌های بین دو طرف اصلی این توافقنامه در فاصله‌ای 120 کیلومتری پایتخت در قم اما به نظر می‌آید، آفتاب تابان برجام هرروز بیشتر می‌شود به‌طوری‌که برخی از نشریات استانی از فتح الفتوح خواندن برجام برای قم می‌گویند و این‌که برجام گره‌گشای مشکلات استان بوده است.

,

در این میان ذکر چند نکته برای مشخص شدن میزان کمک برجام به قم مهم و ضروری است: نخست این‌که با اجرایی شدن برجام تاکنون مهم‌ترین مشکل کشور که تعطیلی صنایع کشور بوده همچنان پابرجا بوده و در مقابل واردات به کشور افزایش چند برابری داشته است.

,

تعدادهای واحد صنعتی نیمه فعال و تعطیل در شهرک شکوهیه قم این روزها و با یک‌ساله شدن برجام در حد فاجعه‌بار است و مشخص نیست چه زمانی مشکلات آن‌ها حل خواهد شد.

,

دوم میزان افزایش بودجه‌های استانی است که در سال جاری باوجود اجرای برجام عملی نشده است و نگاهی به پروژه‌های ملی استان نمایانگر این مهم است.

,

سوم این‌که هراندازه رسانه‌های حامی دولت از برجام فرشته نجات و.. بسازند مردم این موضوع را نه در رسانه‌ها بلکه در جیب خود و قدرت خریدشان حس کرده و قبول می‌کنند، افزایش قیمت اقلام اساسی مانند گوشت و حبوبات در کنار عدم اشتغال مناسب همانند پتکی فولادین بر سر برجام و برجام سالاران زده می‌شود، حال بماند که برخی آن را فرشته نجات کشور و قم بدانند.

,

انتهای پیام/

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه