اخبار داغ

اصفهانی ها چه می گویند؛

برداشت هایی آزاد از معمّای یک شاه!

برداشت هایی آزاد از معمّای یک شاه!
سریالی که افراد با همه انتفادهایی که نسبت به آن دارند می نشینند، می بینند و با فراز و فرود تاریخی این مملکت آشنا می شوند؛ از ابتدای کار نقدهایی به این کار وارد شد تا جایی که افرادی از جناحهای مختلف نسبت به این فیلم آنها را عنوان کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز، معمای شاه! سریالی که کار سنگین پژوهشی و حضور بیش از یک هزار و 200 نفر در ساخت این اثر توانسته است مورد اقبال بینندگان قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

سریالی که افراد با همه انتفاداتی که نسبت به آن دارند می نشینند، می بینند و با فراز و فرود تاریخی این مملکت آشنا می شوند؛ از ابتدای کار انتقاداتی به این حوزه شد تا جایی که افرادی از جناحهای مختلف نسبت به این فیلم انتقاداتی را عنوان کردند.

,

اما خبرنگار صاحب نیوز دیدگاه چند تن از مردم اصفهان را پیرامون این سریال جویا شده است.

, خبرنگار صاحب نیوز,

محمد سیفی می گوید: این سریال با وجود همه انتقادهایی که به آن است توانسته است تاریخ معاصر ایران را بازگو کند.

,

وی ادامه داد: هرچند از لحاظ گریم می توان این سریال را ضعیف دانست اما به خوبی توانسته است به وقایع مستند دهه 20 تا 50 ایران بپردازد.

,

بارانی یکی دیگر از بینندگان این سریال هم گفت: من برخی از قسمتها را بطور کامل ندیده ام اما سناریو های ضعیف، دیالوگ های خنده دار و مضحک را می توان نقطه ضعف این سریال دانست.

,

وی اضافه کرد: وقتی رضا فیاضی در دو نقش و با گریم یکسان شرکت می کند و یا تغییر لهجه شاه در گذر زمان به وضوح مشهود است، طبیعتا باورپذیری اثر را کم می کند.

,

فریبا زیدی یکی دیگر از بینندگان این سریال گفت: من به خوبی توانسته ام با این سریال مانوس شوم و مسائل مطرح شده در آن برایم باور پذیر است.

,

این مخاطب دهه هفتادی رسانه ملی تصریح کرد: در کل ساخت فیلم، نیاز به صحنه های هنری هم دارد که ممکن است به صراحت در تاریخ بیان نشده باشد و برخی برداشت کنند که تاریخ تحریف شده است.

,

حسن رنگ رز هم منابع خوب و مستند را از نقاط قوت این مجموعه دانست و گفت: هرچند منابع خوب است و فیلم خوب ساخته شده ولی متاسفانه بازیگران در ایفای نقش، با اجرای مصنوعی خود نتوانسته اند نیاز مخاطب را اقناع کنند.

,

این دانشجوی رشته هنر بیان کرد: باید به سازندگان این اثر خدا قوت گفت چون توانسته اند یک اثر تاریخی آن هم در فضای تاریخ معاصر ایران را با همه محدودیت هایش به تصویر بکشند.

,

یکی از پرسنل سازمان صدا و سیمای استان هم عنوان کرد جریانات رسانه ای غرب، همزمان با این سریال دست به کار شده اند و مستندهای ساختگی را از بوق های رسانه ایشان پخش می کنند و ما اینجا بر سر مسائل جزئی و حاشیه ای داریم دعوا می کنیم.

,

وی اظهار کرد: «ما باید متحد، از وقایع و جنایات رژیم پهلوی در دوران خفقان پرده برداریم تا نسل بعدی هم بتوانند از این وقایع و رشادت های مردان و زنان این سرزمین اطلاع کافی داشته باشند.»

,

معمای شاه هر شب ساعت 22:20 از شبکه اول سیما پخش می شود.

,

کارگردان این مجموعه محمدرضا ورزی است و براساس مستنداتی به ناگفته های دوران مبارزات پرداخته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه