اخبار داغ

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

دولت در اجرای اقتصاد مقاومتی در اردبیل موفق عمل نکرده/ برش استانی سیاست‎های اقتصاد مقاومتی تهیه و اجرایی شود

دولت در اجرای اقتصاد مقاومتی در اردبیل موفق عمل نکرده/ برش استانی سیاست‎های اقتصاد مقاومتی تهیه و اجرایی شود
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین گفت: وضعیت استان اردبیل ایجاب می‌کند تا محوریت سیاست های اقتصاد مقاومتی در این استان، کشاورزی، آب و بویژه صنایع تبدلی و به تبع آن فراوری، بازرگانی و صادرات محصولات کشاورزی باشد که دولت را در این امر موفق نمی بینم .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از سبلان‌ما، رضا کریمی نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین، با تاکید بر اینکه برش استانی سیاست‎های اقتصاد مقاومتی تهیه و اجرایی شود، گفت: در بخش سیاست اقتصاد مقاومتی انتظارها بیش از این اقدامات انجام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی تصریح کرد: غیر از مجوز مقاوم معظم رهبری و تخصیص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای مهار آب های مرزی در شهرستان های شمال استان اردبیل، آن گونه که باید شاهد تخصیص، توزیع و یا ابلاغ اعتبار قابل قبول برای این استان در حوزه اقتصاد مقاومتی از طرف دولت نیستیم.

,

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خاطرنشان کرد: بر محدودیت منابع مالی دولت واقفیم اما انتظار داریم که به تعادل بخشی توجه جدی شود و از آنچه موجود است سهم استان اردبیل داده شود.

,

وی گفت: برای تحقق سیاست‌های ابلاغی رهبری  باید رویکرد های عدالت اجتماعی، ارتقای کیفیت تولیدات محلی و اقتصاد دانش بنیان اهداف اصلی کارشود و برش استانی سیاست‎های اقتصاد مقاومتی تهیه و اجرایی شود.

,

 کریمی افزود: وضعیت استان اردبیل ایجاب می‌کندتا محوریت سیاست های اقتصاد مقاومتی در این استان، کشاورزی، آب و بویژه صنایع تبدلی و به تبع آن فراوری، بازرگانی و صادرات محصولات کشاورزی باشد که دولت را در این امر موفق نمی بینم .

,

وی تاکید دارد: در بخش اقتصاد مقاومتی وضعیت بهتر از این می توانست باشد؛ این نگران کننده است که صادرات  استان اردبیل کاهش فاحش داشته باشد.  

,

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین تاکید دارد: طبق گزارشات مدیرکل صنعت و معدن اردبیل در حوزه صنعت به 107واحد صنعتی 133 میلیارد تومان تسهیلات داده شد در حالی که این مبلغ در استان های کلان تنها به یک یا 2 پروژه داده می شود.

,

وی درباره اعطای تسهیلات با بهره بالا به واحدهای تولیدی گفت: ما ایمان داریم که اعطای تسهیلات ارزان قیمت واحدهای تولیدی راکد و غیر فعال را ، فعال خواهد کرد اما باید محدودیت منابع مالی دولت مدنظر قرارداد.

,

کریمی خاطر نشان کرد: گرچه اعطای تسهیلات با بهره  بالا ایراد دارد اما این شیوه ای است که درسطح کشور اجرا می شود و استان ما هم مستثنی از این قاعده نیست،البته  طبق اخبار  ظاهرا میزان  پرداختی بانک به دستگاه های متقاضی مشکل دار اگر  نگوییم قطع اما حداقل پرداختی‌ها را شاهد خواهیم بود.

,

وی درباره دستاورد سفر چند روز قبل وزیر معین در بخش اقتصاد مقاومتی گفت: نباید دستاوردی برای این سفر مطرح کرد، چراکه با حضور چیت‌چیان در بیست و هفتمین جلسه اقتصاد مقاومتی استان میزان اقدامات دستگاه های اجرایی و دولتی برای تحقق سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی در استان اردبیل بررسی شد که  گزارش ها چندان هم رضایت بخش نبود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه