اخبار داغ

دانش آموزان کیش یاد وخاطره شهدای آتش نشان را گرامی داشتند

دانش آموزان کیش یاد وخاطره شهدای آتش نشان را گرامی داشتند
دانش آموزان مدارس جزیره کیش با حضور در ایستگاه های آتش نشانی یاد وخاطره آتش نشانان جان برکف را که در حادثه ساختمان پلاسکو در تهران به شهادت رسیدند گرامی داشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازکیش پرس، صبح امروز دانش آموزان مدارس جزیره کیش در حرکتی باشکوه و ارزشمند با حضور در ایستگاه های آتش نشانی کیش با اهداء گل و روشن کردن شمع یاد وخاطره دلاورمردان آتش نشان را که طی روزهای گذشته در حادثه ساختمان پلاسکوی تهران به شهادت رسیدند گرامی داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کیش پرس,

بنابر این گزارش، دانیار جاویدی رئیس آموزش و پرورش جزیره کیش با حضور در ایستگاه شماره 2 آتش نشانی کیش در حالیکه بسیاری از مدارس با تعدادی از شاگردان خودبه نمایندگی از تمامی دانش آموزان جزیره مرجانی کیش برای ادای احترام و قدردانی به اتش نشانان در این ایستگاه حضور یافته بودند ضمن تسلیت به خانواده های شهدای آتش نشان و ملت ایران به خبرنگار ما با انسجام و هماهنگی های صورت گرفته توسط همکاران در آموزش و پرورش تصمیم گرفتیم تا در حرکتی نمادین یاد و خاطره شهدای آتش نشان را گرامی داشته و از زحمات بی دریغ وخالصانه اتش نشان جزیره کیش که همواره برای امداد رسانی به مردم عزیز کیش آماده هستند در این مکان حضور یافته و با اهداء گل از آنان تقدیر کنیم.

,

وی با تاکید بر اینکه آتش نشانان و دیگر گروه های امداد رسان برای آرامش و آسایش هموطنان خود همواره با اخلاص و جان برکف آماده خدمت رسانی هستند اظهار کرد: پیام ما به فرزندان عزیزی که پدران دلیر آن ها در حادثه ساختمان پلاسکو اسیب دیده یا به شهادت رسیده اند این است که هرگز احساس نکنند که تنها مانده اند زیرا مردم ایران هرگز آن ها را فراموش نمی کنند.

,

جاویدی ادامه داد: آن ها فرزندان شیرمردانی هستند که جان خود را برای حمایت و حفاظت از هموطنان خود بدون هیچ منتی فدا کرده اند و ما باید همواره قدر دان زحمات آنان باشیم و فرزندان آن ها را چون جان شیرین گرامی بداریم.

,

امین خلیل زاده مسئول ایستگاه شماره 3 آتش نشانی کیش با تقدیر از حضور دانش آموزان دراین ایستگاه خطاب به دانش آموزان گفت: حضورشما امروز موجب شد تا روحیه همکاران مرکز بالا برود اگر چه ما خدمت به شما را وظیفه خود می دانیم و با جان ودل برای هر گونه خدمت به مردم ایران اسلامی آماده ایم.

,

وی ادامه داد: در بسیاری از ماموریت ها و عملیات ما می دانیم که شاید برگشتی در کار نباشد اما با عشق و علاقه برای نجات هموطنان خود تلاش می کنیم تا در کمترین زمان به محل حادثه رسیده و اقدام به عملیات نجات کنیم.

,

این آتش نشان جزیره کیش با بیان اینکه ما تلاش می کنیم تا با تمام توان و قدرت جزیره ای امن را برای شما فرزندان عزیز جزیره کیش فراهم کنیم اضافه کرد: از شما و دیگر مردم ایران عزیز تقاضا می کنیم با تغییر فرهنگ در هنگام بروز حادثه به جای اینکه در محل تجمع کرده و یا شروع به عکس و فیلم گرفتن بکنند مسیر را برای عبور و فعالیت های نجاتی گروه های امدادی مهیا کنند.

,

وی به حادثه ساختمان پلاسکو در تهران اشاره کرد و افزود: اگر مردم به جای تجمع و عکس گرفتن راه را برای فعالیت امدادرسانان باز می گذاشتند شاید در زمان کمتری آتش نشانان موفق به امداد رسانی و اطفاء حریق می شدند و این اتفاق در این حجم وسیع رخ نمی داد.

,

خلیل زاده همچنین در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار کیش پرس با بیان اینکه مردم باید با رعایت موارد ایمنی به سلامت خود و اموال خود اهمیت بیشتری بدهند افزود: گاه مردم ساختمان ها و اماکن تجاری بزرگی ساخته و هزینه های بسیاری برای آن می کنند اما برای موارد ایمنی کمترین ارزش را قائل می شوند در حالیکه با رعایت نکات بسیار ساده می توانند آسیب ها را به حداقل برسانند.

,

وی با بیان اینکه ایستگاه شماره 3 آتش نشانی کیش مسئولیت اموزش های همگانی را برعهده دارد اظهار کرد: همکاران ما در ایستگاه شماره 3 با آموزش رایگان موارد ایمنی به مردم در تلاش هستند که در زمان بروز حادثه آسیب ها را کاهش دهند.

,

این آتش نشان جزیره کیش ادامه داد: بسیاری از ارگان ها و نهادها و مردم تا به امروز از این آموزش ها استفاده کرده اند اما امیدواریم که با هماهنگی های لازم با آموزش و پرورش همکاران ما در مدارس حضور یافته و با آموزش های ایمنی و فرهنگ امداد رسانی بتوانیم بسترهای لازم را برای آرامش و امنیت مردم فراهم کنیم.

,

وی تاکید کرد: مسئولان آتش نشانی کیش آماده هستند تا هر زمان در طول شبانه روز خدمات خود را با جان و دل به مردم ارائه کنند و امید است مسئولان ادرات، نهادها و ارگان های مستقر در کیش برای آموزش پرسنل خود اقدام کنند.

,

مسئول ایستگاه شماره 3 آتش نشانی کیش اضافه کرد: مردم با آموزش و رعایت موارد ایمنی می توانند لحظات خود را در آرامش و در کنار خانواده سپری کنند.

,

وی با بیان اینکه 16 سال است که در جزیره کیش خدمت می کنم بیان کرد: اولین چیزی که در هنگام ماموریت به ذهن ما خطور می کند این است که در کمترین زمان خود را به محل حاثه رسانده و از بروز خطرات جانی و مالی به مردم جلوگیری کنیم.

,

خلیل زاده با اشاره به اینکه آتش نشان بودن برای ما تنها یک حرفه نیست بلکه عشق است خاطر نشان کرد: همانگونه که رزمندگان در دفاع مقدس با عشق جان خود را فدای میهن کردند آتش نشانان نیز با عشق وارد این حرفه شده و مانند رزمندگان در تمامی لحظات زندگی آماده فداکاری برای آرامش و آسایش مردم مهربان و قدرشناس ایران اسلامی هستند.

,

اکرم حامد مدیر دبیرستان نمونه دولتی بعثت کیش نیز به خبرنگار کیش پرس گفت: امروز به پاس قدردانی از زحمات آتش نشانان جان برکف که در حادثه پلاسکو به شهادت رسیدند در این مکان حضور یافته ایم تا ضمن عرض تسلیت به همکاران این عزیزان از زحمات آنان نیز قدر دانی کنیم.

,

وی با اشاره به اینکه ساعت اول درس امروز تمامی کلاس های مدرسه بعثت  به رعایت مسائل ایمنی اختصاص یافته بود اظهار کرد: امروز ما به دانش آموزان خود درس ایمنی آموختیم و از آنان درخواست کردیم تا برای سلامت انسان های شجاعی مانند آتش نشانان تهران که از جان خود گذشتند تا هموطنان خود را در ساختمان پلاسکو نجات دهند همواره نکات ایمنی را رعایت کنند.

,

این مدیر دبیرستان کیش با تاکید بر حمایت از کمپین چهارشنبه آخر سالم بدون آتش بازی و ایجاد خطر افزود: ما امسال در آخرین چهارشنبه سال از مواد آتش زا استفاده نمی کنیم تا آتش نشانان عزیز ما با کمترین نگرانی روز خود را با ارامش سپری کنند و فرزندان و خانواده های آن ها نگران سلامتی عزیزان خود نباشند.

,

محمد رضایی مدیر دبیرستان پسرانه توحید نیز درگفتگو با خبرنگار ما گفت: حضور در این مکان برای تسلی خاطر آتش نشانان جزیره کیش در حادثه ای که موجب شد تا تعدادی از همکاران شجاع آنان شربت شهادت را بنوشند کمترین کاری است که می توانستیم انجام دهیم و قدردان زحمات آنان باشیم.

,

وی ادامه داد: ما در این راستا تلاش می کنیم تا با آموزش های لازم مانند مانور زلزله و دیگر فعالیت های ایمنی و امداد از بروز حوادث تلخ مانند آتش سوزی ساختمان پلاسکو پیشگیری کنیم.

,

رضایی خاطر نشان کرد: پیام ما به فرزندان شهدای آتش نشان این است که بگوئیم« زیباترین مرگ شهادت در راه خداست و چه افتخاری بالاتر از این که انسان به شهادت به دیدار معبود نائل شود. آن ها زندگی جاودان را به بهای جان ارزشمند خود با خداوند معامله کردند و مردم ایران همواره قدردان آنان بوده و یاد و خاطره آنان را گرامی می دارد.»

,

خانم ایزدی مدیر دبستان پروین اعتصامی نیز گفت: دانش آموزانی که امروز در این مرکز حضور یافته اند نماینده تمامی دانش آموزان جزیره کیش هستند و همه دانش آموزان کیش با تمام وجود برای سلامت آسیب دیدگان این حادثه دعا می کنند.

,

وی همچنین از برگزاری مسابقات نقاشی به مناسبت فداکاری آتش نشانان در حادثه ساختمان پلاسکو در مدرسه پروین اعتصامی خبرداد و خاطر نشان کرد: گرامی داشت یاد و خاطره این ابرمردان ایران اسلامی تنها کاری است که ما می توانیم انجام دهیم اما تلاش می کنیم تا با آموزش موارد ایمنی حوادث تلخ را به حداقل برسانیم.

,

دانش آموزان جزیره کیش صبح امروز با حضور در مراکز و ایستگاه های آتش نشانی، روشن کردن شمع و اهدا گل به آتش نشانان جزیره مرجانی کیش از آنان قدردانی کرده و در غم و اندوه فرزندان شهدا و آسیب دیدگان حادثه ساختمان پلاسکو سهیم شدند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه