اخبار داغ

مدیر کل پیشگیری‎های وضعی معاونت اجتماعی قوه قضائیه:

لرستان در طلاق توافقی رتبه هشتم کشور را دارد

لرستان در طلاق توافقی رتبه هشتم کشور را دارد
مدیر کل پیشگیری‎های وضعی معاونت اجتماعی قوه قضائیه گفت:استان لرستان در بحث طلاق توافقی رتبه هشتم را در کشور داردکه این موضوع نشان می‌دهد که درحوزه پیشگیری باید به این موضوع توجه زیادی کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آساره خبر؛ علیرضا ساوری مدیر کل پیشگیری‎های وضعی معاونت اجتماعی قوه قضائیه ظهر امروز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم لرستان که در سالن کنفرانس دادگستری استان برگزار شد اظهارداشت: در حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم هزار و 980 عنوان مجرمانه مشخص شده است در حالی که دردیگر کشورها  این میزان مجرمانه بین 300 تا 900 عنوان است و این نشان دهنده این است که عناوین مجرمانه کشورمان  نسبت به سایر کشورها بیشتر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آساره خبر,

مدیر کل پیشگیری‌های وضعی قوه قضائیه عنوان کرد: سرقت در سطح کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده است، که  استان لرستان اولین و بیشترین اتهام مربوط به سرقت را دارا است  که با شش هزار و 905 پرونده در رتبه 15 قرار دارد.

,

ساوری ادامه داد: در اتهام ضرب و جرح عمدی (نزاع) که دومین عنوان اتهام را در سطح کشور است، استان لرستان  در این زمینه رتبه بیست و یکم را دارد و در اتهام توهین دررتبه 24 است.

,

مدیر کل پیشگیری های وضعی قوه قضائیه تصریح کرد: استان لرستان در میزان ارتکاب کلاهبرداری در کشور رتبه نوزدهم  را به خود اختصاص داده است در بحث ارتکاب خیانت در امانت رتبه 25 در ارتکاب مالکیت و نگهداری مواد مخدر رتبه 23 و در ارتکاب صدور چک بلا محل رتبه 15  را دارد.

,

ساوری بیان داشت: استان لرستان در بحث طلاق توافقی رتبه هشتم را در کشور داردو در بحث مطالبه مهریه در رتبه سوم است که این موضوع نشان می‌دهد که درحوزه پیشگیری باید به  این موضوع توجه زیادی کرد.

,

وی گفت: اگر در کشور فرهنگ رویکرد افقی نداشته باشد رویکرد عمودی وستادی نیز پاسخ گو نخواهد بود؛ لزوم آگاهی از مسئولیت‌های حقوقی  در ماده 15 قانون نظام سلامت ادارای به صراحت قید شده است که مدیران مسئول جرائم تحت سرپرستی خود هستند و درصورت وقوع جرم باید پاسخ گو باشند.

,

مدیر کل پیشگیری‌های وضعی قوه قضائیه عنوان کرد: در حوزه قانون و مقرارات به هیچ عنوان ما با مشکل مواجه نیستیم بلکه در آیین نامه‌ها انباشته مواجه هستیم در حوزه‌های مختلف اداری با ذخیره دانایی رو به رو هستیم که این ذخریه دانایی تبدیل به مصوبه، دستور العمل، ابلاغیه و بخش نامه شده است.

,

ساوری اظهار داشت: عدم اجرای وظایف و تکالیف خسارت زده است، با توجه به این موضوع نقش، سهم و ضریب وزنی دستگاه‌های نظارتی در اجرای صحیح قوانین، مقرارت، نظارت و اعمال ماده 15 قانون نظام سلامت اداری بسیار حائز اهمیت است.

,

وی یادآورشد: نظام جمهوری اسلامی ایران در فضای گمنامی به شدت متضرر است و رنج می برد این درحالی است  که در حال حاضر 27 بانک جامع اطلاعاتی  و 56 بانک جامع غیر اطلاعاتی وجود دارد اما اطلاعات بانک ها در چرخش نیستند.

,

این مسئول با اشاره به نقش اعتیاد در بروز آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: از 43 هزار زندانیان جرائم آنها مستقیم و 28 هزار به طور مستقیم در ارتباط با اعتیاد است و 71 درصدکیفرها به طور مستقیم و غیر مستقیم با اعتیاد درارتباط هستند.

,

مدیر کل پیشگیری‌های وضعی قوه قضائیه استان لرستان را جزو هفت استان مهاجر فرست دانست و خاطرنشان کرد: مهمترین علل  این دور حاشیه نشینی خشکسالی و مهاجرت است.

,

وی به لزوم مدیریت آب و خاک در استان و کشور تأکید داشت و افزود: طبق اعلام سازمان ملل ایران و هفت کشور از جمله مصر، لیبی، الجزایر، تونس، مراکش، یمن و عراق به زودی منابع آب و خاک خود را به کلی از دست خواهند داد.

,

ساوری گفت:مسئولان باید چالش منابع آب استان لرستان در دریابند، دولت دو هزار و 700 میلیارد تومان برای سهیمه مدیریت آب اختصاص داده است که سهم استان لرستان با توجه به این شرایط مهاجر فرست و چند دوره خشکسالی ؛  مسئولان باید در این زمینه ب سهم لرستان را از بودجه  تعیین و مشخص کنند.

,

انتهای پیام/د

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه