اخبار داغ

نامه اعتراضی 21 تشکل دانشجویی استان البرز به خرید اتوبوس خارجی توسط شهرداری

نامه اعتراضی 21 تشکل دانشجویی استان البرز به خرید اتوبوس خارجی توسط شهرداری
تشکل های دانشجویی البرز در نامه ای به شهردار کرج از خرید اتوبوس های خارجی توسط شهردار کرج انتقاد کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی از البرز؛ تشکل های دانشجویی البرز در نامه ای به شهردار کرج از خرید اتوبوس های خارجی توسط شهردار کرج انتقاد کردند. متن نامه به شرح ذیل است:


بسمه تعالی

جناب آقای مهندس ترکاشوند

 شهردار محترم کلانشهر کرج

سلام علیکم

مدتی است اخباری مبنی بر خریداری تعداد 900 دستگاه اتوبوس خارجی توسط شهرداری شهرهای تبریز، کرج، قم و ارومیه از شرکت های ترک و روسی، در فضای مجازی منتشر شده و در بین جوانان وفادار به آرمان های والای انقلاب اسلامی، دل آشوبی هایی ایجاد کرده است. دل آشوبی هایی که نشأت گرفته از به فراموشی سپردن فرمایشات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) درباره ماموریت مهم، راهبردی و حیاتی اقتصاد مقاومتی است.

به خاطر آوریم که آن بزرگ مرد فرزانه، حضرت امام خامنه ای عزیز در 9 فروردین 1389 فرموده اند: «ما اگر اهمیت می ‏دهیم به صنعت داخلی - حالا در زمینه ‏ خودرو که فعلاً محل کلام ماست و یا زمینه‏ های دیگر- بایستی سیاست تعدیل بازرگانی خودمان را در این زمینه حتماً تنظیم کنیم.

یعنی واردات بی ‏رویه قطعاً ضرر خواهد زد. دستگاه ‏های سیاست‏گذار کشور و کسانی که سیاست های اجرایی را تنظیم می ‏کنند، به این نکته باید توجه کنند. فراوانی و ارزانی چیز خیلی خوبی است، اما از آن مهم‏ تر و بهتر، رشد صنعت داخلی است؛ قوام گرفتن صنعت داخلی است. این درست نیست که ما به دلایل گوناگونی که غالباً هم دلایل واهی است، دروازه را به روی واردات باز کنیم.»

به راستی مسئولین ما کدامین سو می نگرند؟ با کمی کنکاش در سایت شرکت های خودرو سازی در ایران و یا سایت های اینترنتی متوجه می شویم که خودروسازان ایرانی با به کارگیری توان بومی و داخلی، قادرند اتوبوس های شهری و بین شهری در بهترین کیفیت ها که توانایی رقابت با انواع اتوبوس های خارجی را دارند، را بسازند که در زیر  به نمونه هایی از آنها اشاره می شود:

-  در اسفند سال 1393، وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در شرکت اتوبوس‌سازی عقاب ‌افشان - اسکانیا در سمنان، ضمن بازدید از بخش‌ های مختلف شرکت، از خط تولید انبوه اتوبوس جدید «درسا» رونمایی کرد. طبق اظهارات ایشان، این شرکت اتوبوس ‌سازی استانداردهای ساخت اتوبوس و استانداردهای محیط زیست را به خوبی رعایت کرده و گزینه مناسبی برای صادرات است که این موضوع نکته بسیار مهمی است.

-  در آذر ماه سال 1394 از «پارسین»، پاک ترین اتوبوس درون شهری خاورمیانه نیز در سمنان رونمایی شد.

- در مرداد ماه 1395 مدیر عامل شرکت ایران خودرو، ضمن افتتاح خط تولید خودرو در کشور جمهوری آذربایجان، اظهار کرد که ایران خودرو به دنبال ایجاد خط تولید اتوبوس در این کشور نیز هست.

- عضو هیات مدیره و مدیر فروش و بازاریابی شرکت مان، در آبان ماه 1395 در نشست خبری که در حاشیه نمایشگاه حمل و نقل و خدمات شهری تهران (ITUF) برگزار شد، گفت: «شرکت ما تصمیم دارد با بهبود کیفیت و راه حل های مقرون به صرفه تر به بازار ایران بازگردد و به یکی از سه شرکت نخست تامین کننده کامیون و اتوبوس در ایران تبدیل شود. او معتقد است؛ افزون بر اتوبوس های بین شهری، خط تولید اتوبوس های درون شهری نیز از سال ٢٠١٧ میلادی در ایران راه اندازی شود.»

این ها نمونه های کوچکی هستند که با یک جستجوی ساده می توان یافت.

به راستی اگر شما دغدغه محیط زیست و سلامت شهروندان استان خود را دارید:

-  چرا طرح آزمایشی اتوبوس سازی در شهرستان ساوجبلاغ از توابع استان البرز با محوریت شرکت ایران کاوه سایپا را که در آذر ماه 1391 توسط استاندار وقت افتتاح گردید، را پیگیری نکردید؟

-  چرا طرح های ملی جوانان این مرز و بوم همانند محمد غزل که اتوبوس حشره ای خود را که برگرفته از مدل بندپایان است (که در نمونه خود بی نظیر است) را یاری نرسانده و به مقصد نرساندید؟

-  چرا از شرکت های ایران خودرو، اسکانیای سمنان، رانیران، ولوو و... را که در ایران خودمان فعال هستند را پوشش مالی، عاطفی و... نداشته اید تا کیفیت خود را بالاتر از این ببرند؟

-  حال که به گفته خودتان کشورهای مشتاق فراوانی برای سرمایه گذاری در ایران، پشت مرزهای کشور صف بسته اند، چرا این سرمایه گذاری را در این سرزمین پر از متخصص و سرمایه وارد نمی کنید؟

-  چرا سرمایه های این ملت را برای خرید اتوبوس هایی که در داخل تولید می شوند را به خارج از مرزها گسیل می نمایید؟ این مبلغ را چگونه از آن صف های سرمایه گذاری که در پشت مرزهای ایران صف بسته اند، عبور داده اید؟!

به راستی شما مسئولین، در عرصه های مدیریتی به کدامین سو می نگرید؟ بی تردید، دل رهبر عزیزمان و ملت شریف از این موضوعات تکراری، محزون است. به راستی نمی دانیم که اعتراض و اندوه دل خود را پیش که بریم؟! خدا عاقبت همه ما را ختم به خیر نماید. البته تجدید نظر فوری در این تصمیم (خرید اتوبوس خارجی توسط شهرداری کرج)، کف مطالبه انقلابیون جوان عضو تشکل های دانشجویی استان البرز از شهردار کلانشهر کرج است.

والسلام علی من اتبع الهدی
اول بهمن 1395


قرارگاه علمی - تخصصی شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان البرز
بسیج دانشجویی دانشگاه خوارزمی
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج
بسیج دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز
بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) کرج

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه