اخبار داغ

رئیس اداره راه و شهرسازی:

اجرای طرح‌های بزرگ راه‌سازی در آران و بیدگل/ کمبود اعتبار مهم ترین مشکل این حوزه است

اجرای طرح‌های بزرگ راه‌سازی در آران و بیدگل/ کمبود اعتبار مهم ترین مشکل این حوزه است
طرح‌های مهمی در زمان حاضر، در حوزه راه در دست اجراست، منتها جذب اعتبار و تامین منابع مالی آن فرایندی کند و دشوار دارد. در صورت تحقق بودجه‌های مورد نیاز این طرح‌ها به خوبی به اجرا در می‌آید و می‌تواند به راحتی به بهره برداری برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خطب شکن، به اذعان مسئولان شهرستان، حوزه راه یکی از مشکلات اساسی شهرستان آران و بیدگل است که در سال‌های گذشته علی رغم توجه ویژه مسئولان، هنوز هم کمبودهای فراوانی در این حوزه مشاهده می‌شود، از جمله این که شهرهای پیرامون حوزه استحفاظی شهرستان راه دسترسی مناسبی به مرکز آن ندارند و عدم استاندارد راه‌ها موجب بروز تصادفات بسیاری در سال‌های اخیر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خطب شکن,

به همین بهانه خطب شکن برای بررسی این موضوع به سراغ مجتبی آراسته، رئیس اداره راه و شهرسازی آران و بیدگل رفته است. وی در این گفتگو با اشاره به برخی طرح‌های در دست اجرا در راه و شهرسازی، عدم تخصیص بودجه‌های مورد نیاز را به عنوان بزرگ ترین مشکل این بخش‌ها معرفی کرده است.

,

*****

,

وضعیت راه‌های شهرستان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

,

آران و بیدگل نیاز بسیاری به احداث و گسترش زیرساخت‌های بخش جاده‌ای دارد. از جمله مشکلات عمده‌ای که در سال‌های گذشته گریبانگیر شهرستان بوده، بن بست جاده‌ای آن است که اخیرا با تلاش نمایندگان فعلی و سابق مجلس شورای اسلامی طرح‌های خوبی مثل جاده گرمسار برای حل این معضل در دست انجام است. با این حال به نظر من زیرساخت راه‌های شهرستان تقریبا مناسب است ولی باید مطابق با آیین نامه‌های مصوب وزارت راه و شهرسازی، زیرساخت‌های جدید طراحی و اجرا شود.

,

, ,

شما وضعیت راه‌های آران و بیدگل را مناسب ارزیابی کردید، با این حال نقاط حادثه خیز و تصادفات بسیاری در شهرستان وجود دارد…

,

باید این نکته را در نظر بگیرید که حوادث جاده‌ای عوامل بسیاری دارند، از خطای انسانی گرفته تا مشکلات راه و خودروها. درست است که راه‌های شهرستان در برخی نقاط دچار اشکال است ولی نباید خطاهای انسانی را که عامل بسیاری از این حوادث است نادیده بگیرید. به این خاطر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و حرکت بر اساس علائم راه‌ها، تا حدود زیادی ایمنی مسافران را تامین می‌کند.

,

البته وظیفه اداره راه و شهرسازی رفع نقاط حادثه خیز و ایمن سازی راه‌هاست، بر این اساس هم با مطالعاتی که صورت گرفته این نقاط شناسایی شده و رفع آن در دستور کار قرار گرفته است.

,

, ,

مهم ترین مشکل حوزه راه شهرستان چیست؟

,

در حال حاضر طرح‌های مهمی در این حوزه در دست اجراست، منتها جذب اعتبار و تامین منابع مالی آن فرایندی کند و دشوار دارد. در صورت تحقق بودجه‌های مورد نیاز این طرح‌ها به خوبی به اجرا در می‌آید و می‌تواند به راحتی به بهره برداری برسد. از این رو من کمبود اعتبارات را بزرگ ترین معضل حال حاضر حوزه راه شهرستان می‌دانم.

,

هم اکنون چه طرح‌هایی در حوزه راه و شهرسازی شهرستان در حال اجراست؟

,

محور گرمسار، ادامه آزادسازی و راهنمایی محور کنارگذر، باند دوم حسین آباد به قاسم آباد و کاشان به سفیدشهر، طرح راهنمایی جاده بخش مرکزی و ایجاد تقاطع‌های غیر هم سطح در این جاده از جمله طرح‌های در حال اجراست که پیگیر تخصیص اعتبارات آن هستیم. قول‌هایی هم نسبت به تخصیص از طریق اعتبارات ملی و تملک دارایی‌ها گرفته شده است که در صورت تحقق آن امیدوارم در دو سال آینده تمام این طرح‌ها در حد قابل قبولی پیشرفت کند یا به بهره برداری برسد.

,

, ,

ضمن این که این اداره در حال احیای بافت‌های فرسوده در بافت دربند، سرکوچه یخچال و خانه بنی‌طباست. پیگیری مشکل اسناد مالکیت شهرک هلال نیز از دیگر فعالیت‌های این اداره است…

,

چندی پیش مدیریت راهداری آران و بیدگل از راه و شهرسازی آن تفکیک شد. در خصوص این تفکیک و تاثیری که بر عملکرد اداره می‌گذارد توضیح می‌دهید؟

,

این تفکیک با توجه به گستردگی حوزه‌ی راهداری شهرستان بر اساس بخشنامه‌ای که اول مهرماه از سوی وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده صورت گرفت که بر اساس آن اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به صورت تخصصی تر در حوزه نگهداری راه‌های شهرستان فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

,

البته تنها تفکیک مدیریت این حوزه کافی نیست و مسلما باید تجهیز اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز مورد توجه مسئولان قرار گیرد. در واقع مسئولان باید نسبت به تجهیز و جذب منابع مورد نیاز اقدام کنند تا اقدامات مناسب برای رفع مشکلات راه‌های شهرستان در کمترین زمان و با بیشترین کیفیت صورت گیرد.

,

, ,

با توجه به این که در فصل گرشگری مرنجاب قرار داریم و ترددهای بسیاری در این مسیر صورت می‌گیرد، اخیرا شاهد وقوع حوادث بسیاری در این جاده بوده ایم. چه اقداماتی از سوی این اداره برای به‌سازی جاده مرنجاب صورت گرفته است؟

,

مرنجاب یکی از جاذبه‌های گردشگری کم نظیر کشور است، اما اصلاح و رسیدگی به وضعیت آن در حوزه وظایف این اداره تعریف نشده است، زیرا اداره راه موظف است راه‌هایی را که در بین مناطق شهری و روستایی قرار دارد مرمت کند.

,

بدین ترتیب اگر روستایی در سر راه مرنجاب قرار می‌گرفت، این اداره وظیفه داشت به آن رسیدگی کند. با این وجود اداره راه با آشکارسازی محور به وسیله نصب تابلو و علائم کمک کرده که همین مسأله آمار حوادث آن را کاهش داده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه