اخبار داغ

حق‌شناس در گفت‌وگو با دانا:

امکان انصراف یا رد صلاحیت روحانی در انتخابات آینده/ اصلاح‌طلبان از حضور یک کاندیدا در کنار روحانی برای مواقع ضروری استقبال می‌کنند/ کارگزاران همواره خود را زیر چتر جریان اصلاحات تعریف کرده است

امکان انصراف یا رد صلاحیت روحانی در انتخابات آینده/ اصلاح‌طلبان از حضور یک کاندیدا در کنار روحانی برای مواقع ضروری استقبال می‌کنند/ کارگزاران همواره خود را زیر چتر جریان اصلاحات تعریف کرده است
عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با اشاره به مصاحبه اخیر سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر اینکه احتمال رد صلاحیت رئیس جمهوری هم وجود دارد و تایید صلاحیت روسای جمهور چهارساله است گفت: با توجه به شناختی از شورای نگهبان وجود دارد و سابقه‌ای که موجود است، امکان رد صلاحیت رئیس جمهوری دور از ذهن نیست.
[

محمد جواد حق شناس عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص ایده معرفی یک کاندید اصلاح‌طلب در کنار روحانی برای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 گفت: در این رابطه دو ایده در جریان اصلاحات وجود دارد؛ یک نظر بر این باور است که همان اجماع سال 92 با محوریت اصلاح‌طلبان و با کمک سه جریان اعتدال و توسعه، بخشی از اصولگرایی که معتقد به رادیکالیسم نیستند مثل آقای ناطق‌نوری یا علی لاریجانی و علی مطهری و بخش خاکستری جامعه دور هم جمع شوند امسال هم از همان شیوه استفاده شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی افزود: یک نگاه در جریان اصلاح‌طلب وجود دارد که همان فضا و همان ترکیب سال 92 را که منتج به نتیجه و پیروزی بخش بوده علی ‌القاعده باید حفظ شود و کمک شود تا بتوانیم با حمایت مجدد از روحانی فضای تداوم کار را برای او در دولت دوازدهم فراهم کنیم.

,

 

,

عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان ادامه داد: نگاهی دیگری که در جریان اصلاحات وجود دارد این است که ما نمی‌توانیم واقعیات موجود در فضای سیاسی کشور را نادیده بگیریم و باید همه پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشیم.

,

 

,

**امکان رد صلاحیت رئیس جمهوری دور از ذهن نیست/احتمال انصراف روحانی از شرکت در انتخابات

, **امکان رد صلاحیت رئیس جمهوری دور از ذهن نیست/احتمال انصراف روحانی از شرکت در انتخابات, **امکان رد صلاحیت رئیس جمهوری دور از ذهن نیست/احتمال انصراف روحانی از شرکت در انتخابات,

 

,

حق‌شناس با بیان اینکه جریان رقیب اصلاحات به عنوان یک گزینه جدی در حال تعقیب اصلاح‌طلبان است، تصریح کرد: سناریو‌های مختلفی برای انتخابات آینده پیش‌بینی می‌شود که ما نمی‌توانیم هیچ‌ یک از آن‌ها را نادیده بگیریم حتی اگر احتمال آن‌ها کم باشد، از جمله این سناریو‌ها می‌توان به احتمال انصراف روحانی از شرکت در انتخابات به دلیل فشارهای غیر مستقیمی که به او وارد می‌شود یا رد صلاحیت روحانی اشاره کرد.

,

 

,

وی با اشاره به مصاحبه اخیر سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر اینکه احتمال رد صلاحیت رئیس جمهوری هم وجود دارد و تایید صلاحیت روسای جمهور چهارساله است، گفت: با توجه به شناختی که از شورای نگهبان وجود دارد و سابقه‌ای که موجود است، امکان رد صلاحیت رئیس جمهوری دور از ذهن نیست چرا که شورای نگهبان پیش از این سابقه رد صلاحیت و عدم احراز صلاحیت افرادی مثل مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، سید حسن خمینی، رحیم مشایی که مورد حمایت رئیس جمهور وقت بود و موسوی بجنوردی را داشته است.

,

 

,

**دست اصلاحات نباید خالی بماند/استقبال اصلاح طلبان از حضور یک کاندید در کنار روحانی

, **دست اصلاحات نباید خالی بماند/استقبال اصلاح طلبان از حضور یک کاندید در کنار روحانی, **دست اصلاحات نباید خالی بماند/استقبال اصلاح طلبان از حضور یک کاندید در کنار روحانی,

عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان اظهارداشت: با توجه به این نکاتی که مطرح می‌شود، ایده‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه دست اصلاحات در انتخابات سال آینده نباید خالی بماند و با این مبانی برخی اصلاح‌طلبان از حضور یک کاندیدا در کنار روحانی برای مواقع ضروری استقبال می‌کنند.

,

 

,

**استفاده از استراتژی "شکار شغال" برای ریزش رای روحانی

, **استفاده از استراتژی "شکار شغال" برای ریزش رای روحانی , **استفاده از استراتژی "شکار شغال" برای ریزش رای روحانی ,

 

,

حق‌شناس با بیان اینکه ممکن است جریان رقیب اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده از استراتژی "شکار شغال" استفاده کند، عنوان کرد: برنامه این جریان است که با تعدادی کاندیدا متحد وارد صنحه انتخابات شوند و همه این کاندیداها یک هدف را دنبال کنند و آن هم تهاجم به رئیس جمهور برای ریزش رای او در جامعه است.

,

 

,

وی افزود: تنها ماندن روحانی در انتخابات کار عاقلانه‌ای نیست و جریان اصلاح‌طلب نامزدی را وارد فضای انتخاباتی می‌کند که به عنوان متحد طبیعی روحانی بتواند دیدگاه‌های مربوط به اصلاح‌طلبی را منعکس کند و فضای جامعه را برای مشارکت مردم فراهم کند.

,

 

,

عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در خصوص انتقادات وارد به این شورا اظهار داشت: مجموعه اصلاح‌طلبان این شورا را پذیرفته و اگر نقدی هم نسبت به آن وارد باشد نقد درون جریانی است و مباحثی که مطرح می‌شود به اطلاع بزرگانی مثل عارف یا رئیس دولت اصلاحات می‌رسد تا برطرف شود.

,

 

,

حق‌شناس با بیان اینکه تلاش می‌شود تا شورای سیاستگذاری کارآمد و توانمند باشد ادامه داد: این شورا در مقایسه با شورایی که سال گذشته تشکیل شد، رو به جلو است و نواقص کمتری هم دارد، تعداد اعضای حقیقی که مورد اعتراض اعضا بود متوازن شده و یک دوم اعضای شورا را نمایندگان حقوقی تشکیل می‌دهند.

,

 

,

وی گفت: در راستای حل و فصل موضوعات موجود آقای عارف که مورد قبول هر دو طرف است به عنوان رئیس این شورا انتخاب شد و مصوب شد که نائب رئیس شورا، رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان باشد و همه این‌ها نشانه حرکت رو جلو مجموعه بوده است.

,

 

,

**کارگزاران همواره خود را زیر چتر جریان اصلاحات تعریف کرده است

, **کارگزاران همواره خود را زیر چتر جریان اصلاحات تعریف کرده است, **کارگزاران همواره خود را زیر چتر جریان اصلاحات تعریف کرده است,

 

,

عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در خصوص معادلات سیاسی کشور پس ازدرگذشت آیت الله هاشمی عنوان کرد: پیش از پارادایم سال 76، جریانات سیاسی کشور به دو دسته "راست" و "چپ" تقسیم می‌شدند و آیت الله هاشمی در دوره اول ریاست جمهوری خود در حوزه تصمیم‌سازی بیشتر متمایل به جریان "راست" بود و این موضوعی بود که "چپ" سیاسی آن را بر‌نمی‌تابید.

,

 

,

حق‌شناس ادامه داد: اما در دور دوم ریاست جمهوری هاشمی، رفتاری که جریان "راست" داشت و زاویه‌ای که این جریان با هاشمی گرفت؛ منجر به این شد که هاشمی به مواضع اعتدالی خود بازگردد و این بازگشت منجر به تولد حزب کارگزاران شد.

,

 

,

وی تصریح کرد: حزب کارگزاران، پس از تشکیل جریان اصلاحات در سال 76 همواره خود را درون این جریان تعریف کرده و ما شاهد این بوده‌ایم که بخش عمده‌ای از تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان این حزب در دولت اصلاحات هم حضور جدی داشتند مثل آقایان مرعشی و نجفی.

,

 

,

عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با تاکید بر اینکه کارگزاران همواره خود را زیر چتر جریان اصلاحات تعریف کرده و امروز هم در شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان حضور دارد خاطر نشان کرد: واکنش نامناسبی که برخی از اصلاح‌طلبان در ابتدای شکل‌گیری جریان اصلاحات داشتند معطوف به عملکرد هاشمی در دوره اول ریاست جمهوری بود، اما در ده سال اخیر به خصوص پس از به قدرت رسیدن جریان اصولگرایی از سال 84 می‌بینیم که رابطه اصلاح‌طلبان و هاشمی نزدیک‌تر شده و ادامه داشته است.

,

**پاسخ حق شناس به اظهارات عباس عبدی

, **پاسخ حق شناس به اظهارات عباس عبدی, **پاسخ حق شناس به اظهارات عباس عبدی,

حق‌شناس با اشاره به صحبت‌های عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح‌طلب که گفته‌ بود با درگذشت هاشمی وقت آن رسیده که اصلاح‌طلبان روی پای خود بایستند گفت: جریان اصلاح‌طلب سالیان سال است که روی پای خود ایستاده، استحکام داشته، حرف برای گفتن داشته و هر وقت فضایی برای آن فراهم شده، نشان داده که حیات سیاسی و اجتماعی دارد.

,

 

,

وی افزود: اصلاحات در سال‌های اخیر توانسته چهره‌های سرسخت مخالف خود را جذب کند که از مهم‌ترین آن‌ها هم تمایل آقای هاشمی به جریان اصلاحات بود هرچند که اصلاح‌طلبان در حوزه‌هایی نظرات خود را اصلاح کردند اما وی با نزدیک شدن به جریان اصلاحات نشان داد که بسیار هوشمند است، جایگاه و موقعیت اصلاح‌طلبان را می‌شناسد و سعی در جبران مافات دارد.

,

 

,

عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: اصلاحات تا کنون تعداد زیادی از افراد مهم عضو جریان رقیب را به خود جذب کرده، امروز ما شاهد این هستیم که علی مطهری هرچند اعلام نمی‌کند ولی از مواضع اصلاح‌طلبانه برخوردار است، علی لاریجانی در مواقع حساس نشان داده که مواضع‌اش به اصلاح‌طلبی نزدیک شده و به طور کلی تمایل اصولگرایان به اصلاح‌طلبی نشان از موفقیت این جریان دارد و ما هم تلاش می‌کنیم تا بهترین نتیجه را در انتخابات سال آینده کسب کنیم تا بتوانیم مشکلات مردم را حل و فصل کنیم.

,

انتهای پیام/نج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه