اخبار داغ

نماینده مردم سمیرم در مجلس:

کشاورزان چشم به راه حمایت/ ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی ضروری است

کشاورزان چشم به راه حمایت/ ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی ضروری است
سلیمی گفت: کشاورزان و کشاورزی به عنوان یکی از مهمترین تولیدکنندگان داخلی نیاز به حمایت و توجه دارند و راهکار مهم کمک به این بخش توسعه صنایع تبدیلی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نماینده مردم سمیرم در مجلس دهم در گفت و گو با سمیرم خبر، کشاورزی را محور اصلی تولید در کشور دانست و گفت: کشاورزان ما امروز با زحمت های فراوان بخش مهمی از تولیدات ضروری مردم را بر دوش داشته و نیاز به حمایت واقعی دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سمیرم خبر،,

اصغر سلیمی اظهار کرد: فعالیت اقتصادی کشاورزی از اولویت های اقتصاد مقاومتی است که در این رابطه اید دولتمردان از واردات محصولات مشابه داخلی جلوگیری کرده و از تولیدات کشاورزان حمایت کامل انجام شود.

,

وی با اشاره به مسئله خشکسالی در مناطق مختلف کشور تصریح کرد: باید آمایش لازم برای کشاورزی انجام شود تا محصولی همچون برنج تنها در مناطق مناسب و پر آب کشت شود و خدشه ای به ذخائر و منابع آبی وارد نکند.

,

سلیمی خاطرنشان کرد: کشاورزی مکانیزه و پرمحصول راهی برای استفاده بهینه از منابع بوده تا همه طبقات جامعه بتوانند از محصولات کشاورزی تولید داخل با قیمت ارزان و مناسب استفاده کنند که در همین زمینه مسئولان باید با ارائه آموزش های لازم و تسهیلات کشاورزی را تقویت کنند.

,

وی با بیان اینکه تعرفه بالا و تامین ارزان قیمت نهاده های کشاورزی راهکاری برای حمایت از کشاورزی در راستای محدود کردن واردات محصولات مشابه داخلی است افزود: اقتصاد مقاومتی با حمایت از تولیدکنندگان داخلی پذیرفتنی بوده و باید این موضوع از حرف به عمل تبدیل شود.

,

نماینده مردم سمیرم در خانه ملت با اشاره به فرصت کوتاه تولید تا عرضه اکثر محصولات کشاورزی و زیان دهی بالای کشاورزان به دلیل از بین رفتن محصولات گفت: صنایع تبدیلی یکی از راهکارهای مهم حل مشکلات اقتصادی کشاورزان استکه باید به آن توجه ویژه شود.

,

وی تصریح کرد: دولتمردان توجه داشته باشند که با راه اندازی صنایع کوچک و بزرگ تبدیلی و حل برخی مشکلات پیش روی این صنایع علاوه بر استفاده اقتصادی از محصولات درجه سه کشاورزان، فرصت های شغلی و ارزش افزوده بالا نیز وجود دارد که نباید از آن غفلت کرد.

,

سلیمی با بیان اینکه با صنایع تبدیلی می توان فرصت برای بازاریابی را خرید گفت: صنایع تبدیلی، بسته بندی، برندسازی و شناسنامه دارکردن از الزامات اولیه صادرات محصولات کشاورزی به بازار جهانی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه