اخبار داغ

اولین شهید آتش نشانی کشور که بود؟/از اولین شهید آتش نشانی کشور تا اولین شهید حادثه پلاسکو+ تصاویر

اولین شهید آتش نشانی کشور که بود؟/از اولین شهید آتش نشانی کشور تا اولین شهید حادثه پلاسکو+ تصاویر
شاید برای بسیاری از مردم مهدیشهر جالب باشد که بدانند اولین شهید آتش نشانی کشور، شهید صمد سلمانیان مهدیشهری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازنیزوا، این روزها که حادثه غم بار پلاسکو و شهادت جمعی از آتشنشان های عزیز کشورمان، ملت ایران را داغدار کرد، صحبت از آتش نشانان شهید و فداکاری و مردانگی شان زیاد شنیده می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیزوا,

غیورمردانی که برای نجات جان هموطنانشان به آتش می زنند و در دل خطر پیش می روند، برایشان فرقی نمی کند که کجا جانفشانی کنند، در حین ماموریت اطفای حریق در ساختمانی باشد یا سوریه، پلاسکو باشد یا جبهه، هر جایی که بتوانند همنوع خود را نجات دهند از اولین ها هستند. اولین هایی که نمونه آن را می توان از «بهنام میرزا خانی» نام برد که رنگ سرخ آتش را به سرخی خون خود در هم آمیخت.

,

, ,

او اولین شهید آتش نشانی حادثه پلاسکو است که طالب شهادت بود و می خواست مدافع حرم شود اما وقتی خدا بخواهد خریدار شود در دفاع از حرم باشد یا در نجات همنوع خود در حوادث، پایان کار شهادت رقم می خورد.

,

آتش نشان های شهید در کشورمان کم نیستند، چه آنهایی که در حین ماموریت و انجام عملیات امدادی به شهادت رسیده اند و چه آنهایی که در جبهه های 8 سال دفاع مقدس شهید شدند ولی شهید «بهنام میرزا خانی» اولین شهید آتش نشان حادثه ساختمان پلاسکو و دیگر آتش نشان های شهید در این حادثه بهانه ای شد تا یادی از اولین شهید آتش نشان کشور کنیم.

,

اینکه اولین شهید آتش نشانی کیست و چگونه به شهادت رسیده برای بسیاری جالب توجه باشد به خصوص برای مردم مهدیشهر که بسیاری از آنها خبر ندارند اولین شهید آتشنشان در اصل مهدیشهری بوده است.

,

شهید «صمد سلمانیان» اولین شهید آتش نشانی است که در مهرماه سال 1311 در خانواده ای مذهبی در مهدیشهر متولد شد.

,

, ,

وی در کودکی پدر و مادرش را از دست داد و بعد از آن به همراه برادرش به تهران مهاجرت کرد و به کار و تحصیل  پرداخت.

,

سلمانیان در خرداد 1337 جذب آتش نشانی تهران شد و پس از گذراندن دوره آموزشی در میدان حسن آباد از ایستگاه های قدیمی آتش نشانی مشغول به کار شد و در نهایت به ایستگاه منطقه شمیران انتقال یافت.

,

این شهید در طول خدمت خود در حوادث و آتش سوزی های مختلفی عاشقانه به کمک مردم شتافت و در عملیات های مختلفی نیز دچار آسیب دیدگی و مجروحیت شد.

,

, ,

شهید سلمانیان اولین نفر از چپ

,

 

,

در 26 مرداد 1350 بود که حریق یک منزل مسکونی در محدوده ایستگاه اعلام شد و این آتشنشان فداکار به اتفاق همکاران خود برای اطفای حریق عازم شدند که قبل از رسیدن به محل عملیات، خودروی ساواک با ماشین آتش نشانی تصادف کرد و سلمانیان در حین خدمت به مردم به شهادت رسید و اولین شهید آتش نشانی شد.

,

 پیکر پاک شهید گرانقدر صمد سلمانیان در قطعه 18 بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

,

یکی از ایستگاه های آتش نشانی تهران، ایستگاه شماره 100 میدان المپیک به نام شهید سلمانیان نام گذاری شده است.

,

یکی دیگر از شهدای آتش نشان مهدیشهری شهید «حسین ابراهیمی» است که در دوران دفاع مقدس به شهادت رسید.

,

, ,

شهید ابراهیمی  در 19 دی ماه 1336در شهرستان مهدیشهر و در خانواده ای مذهبی متولد شد. پیش از انقلاب در فعالیت های مختلف مبارزاتی شرکت داشت.

,

به دلیل علاقه ای که به خدمت و کمک به مردم داشت در 11مهرماه 1357 به استخدام آتش نشانی تهران درآمد و با رشادت و فداکاری در عملیات های حوادث و اطفای حریق زیادی شرکت کرد.

,

, ,

شهید حسین ابراهیمی نشسته روی ماشین آتش نشانی در سمت چپ

,

 

,

با آغاز جنگ تحمیلی به فرمان امام خمینی(ره) لبیک گفت و به عنوان جهادگر جهاد سازندگی به جبهه های حق علیه باطل شتافت تا اینکه در رمضان سال 1361 و در عملیات رمضان مورد اصابت ترکش قرار گرفت و به شدت مجروح شد.

,

, ,

بعد از مدتی به دلیل شدت جراحات در 21 مرداد 61 به خیل شهدا پیوست و پیکر مطهرش در قطعه 26 بهشت زهرا تهران آرام گرفت.

,

آری فرقی نمی کند که کجا باشد دلت که اسیر شهادت شود به آرزویت می رسی چه در حین خدمت در آتش نشانی، چه در جبهه و چه در دفاع از حرم ...

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه