اخبار داغ

عوام‌فریبی ترامپ برای گران شدن طلا

عوام‌فریبی ترامپ برای گران شدن طلا
در حالی که ارزش دلار کاهش داشته و پس از برگزاری مراسم تحلیف دونالد ترامپ میزان سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا از بالاترین رقم های خود پایین تر آمده است، قیمت طلا دیروز افزایش یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رویترز، ترامپ در سخنرانی مراسم تحلیف خود وعده داد که به دغدغه های اجتمالی و اقتصادی مردم آمریکا را پایان دهد. این اظهارات موجب نگرانی سرمایه گذاران از اتخاذ سیاست های حمایت گرایانه در زمینه تجاری شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

جیمز استیل، تحلیلگر بازار طلا در موسسه ای اچ بی سی گفت: «من فکر می کنم بخشی از اثر مضمون عوامگرایانه سخنان ترامپ این است که قیمت طلا تقویت می شود.»
,
,

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 0.45 دلار افزایش به 1210 دلار و 32 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز 0.3 درصد افزایش یافت و به 1204 دلار و 90 سنت رسید.
,
,

شاخص دلار آمریکا در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی، 0.4 درصد کاهش یافت. کاهش ارزش دلار موجب ارزان تر شدن قیمت طلا برای دارندگان سایر ارزهای غیر دلاری می شود و این تاثیری مثبت بر میزان تقاضا خواهد داشت.
,
,

پاتریک هارکر، رئیس فدرال رزرو شعبه فیلادلفیا، روز جمعه گفت، وی انتظار دارد در صورت بهبود بیشتر وضعیت بازار کار و نزدیک شدن نرخ تورم به هدف گذاری 2 درصدی فدرال رزرو، در سال 2017 میلادی 3 نوبت افزایش نرخ بهره صورت بگیرد.
,
,

قیمت طلا به شدت نسبت به هرگونه افزایش نرخ بهره در آمریکا حساس است، زیرا چنین اقدامی موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار فلز زرد و افزایش ارزش دلار می شود که هر دوی اینها به سود قیمت طلاست.
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه