اخبار داغ

حادثه پلاسکو زنگ هشداری برای بافت های فرسوده

حادثه پلاسکو زنگ هشداری برای بافت های فرسوده
واقعه غم بار پلاسکو و فرسوده بودن این سازه بیش از پیش توجه ما را به سازه های فرسوده شهر معطوف کرد؛ چرا که این بافت ها به دلیل استحکام کم در برابر حوادثی چون سیل ، زلزله و آتش سوزی آسیب پذیرتر هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بهارانه، مردم ایران اسلامی در آخرین روز از دی ماه 95 شاهد رخداد اتفاقی بسیار غم بار بودند، حادثه آتش سوزی یکی از ساختمان های قدیمی شهر تهران که پس از ساعت ها آتش ، بافت قدیمی این ساختمان تاب گرمای آتش را نیاورد و در حالی که تعدادی از آتش نشان های غیور کشور در داخل ساختمان بودند ریزش کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بهارانه،,

این حادثه گذشته از وجه غم بارش بیش از پیش توجه ما را به بافت فرسوده شهرها منعطف کرده است و زنگ خطری برای شهرداری ها ایجاد کرده که بیش از پیش به آن توجه نمایند تا خدای نکرده چنین اتفاقی در دیگر مناطق رخ ندهد؛ چرا که منازل و بافت های فرسوده شهری آسیب پذیرتر از دیگر ساختمان ها بوده و در موقع رخداد حوادثی چون سیل ، زلزله و آتش سوزی بیشتر در معرض حادثه و ریزش قرار می گیرند.

,

در این باره گفتگویی با شهر دار بهار داشتیم و از عملکرد شهرداری در رسیدگی به بافت های فرسوده جویا شدیم.

,

شهردار بهار در گفتگو با خبرنگار ما با ابراز ناراحتی و تاسف از رخداد حادثه پلاسکو گفت: بافت های قدیمی در طرح شهری مشخص شده که عمدتا در محلات قدیمی همچون محله مسجد جامع و اطراف میدان امام واقع هستند که باید نسبت به نوسازی و ایمن سازی و روان سازی این بافتها اقدام شود.

,

حسن رمضانی ادامه داد: شورای شهر و شهرداری بهار برای اینکه مردم بتوانند راحتتر به امر نوسازی منازل خود بپردازند تصمیم بر کمتر کردن عوارض نوسازی گرفته است.

,

وی ادامه داد: شهرداری آمادگی دارد که در کمترین زمان و بدون اتلاف وقت نسبت به صدور پروانه ساخت اقدام کند و همچنین برای افرادی که اقدام به نوسازی کنند تسهیلاتی نیز ارائه می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه