اخبار داغ

حجت‎الاسلام والمسلمین ماندگاری عنوان کرد؛

سه اصل مهم روایتگری راهیان‌نور

سه اصل مهم روایتگری راهیان‌نور
حجت‌الاسلام ماندگاری گفت: اولین اصل آن است که باید به هر نحو ممکن می‎خواهیم بیان کنیم که راویان‌نور امتداد راه انبیا، اولیا و شهدا است و بسترساز ظهور امام زمان (عج) است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوله بار؛ حجت‎الاسلام ماندگاری در همایش عبای خاکی گردهمایی راویان روحانی عملیات فرهنگی تربیتی راهیان نور گفت: اگر سه اصل بر روایت گری راویان نور حاکم باشد استفاده بهتری از این ظرفیت خواهیم برد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: اولین اصل آن است که باید به هر نحو ممکن می‎خواهیم بیان کنیم که راویان نور امتداد راه انبیا، اولیا و شهدا است و بسترساز ظهور امام زمان(عج) است.
,
 
,
ماندگاری اظهارکرد: این اصل پاسخ به این سوال است که اگر در زمان پیامبر و ائمه و زمان جنگ بودیم چه می‎کردیم و اگر در زمان ظهور بودیم چه می‎کردیم؟
,
 
,
مدیرموسسه روایت سیره شهدا گفت: کسانی که در زمان اهل بیت(ع) به آن حضرات کمک نکردند انسان های غیر طبیعی نبودند ولی اشکالاتی داشتند که وارد جریان یاری اهل بیت(ع) نشدند.
,
 
,
وی عنوان کرد: کسانی که در مسیر یاری پیامبر و ائمه اطهار(ع) و امام زمان(عج) حاضر می‎شوند در فاصله زمانی خاص هستند ولی همه در یک مسیر هستند؛ این مسیر و خط همان جاده ایثار و شهادت است.
,
 
,
وی افزود: هنر راویان روحانی ایثار و شهادت این است که این خط را برای جوانان تبیین کنیم؛ این خط دارای سه شاخصه مهم است که شامل خدامحوری، تکلیف محوری(ولایت محوری) و استقامت محوری است.
,
 
,
ماندگاری اظهارکرد: نقطه مقابل خدامحوری، مردم، نفس و شیطان محوری است؛ نقطه مقابل تکلیف محوری نیز عافیت طلبی و نقطه مقابل استقامت نیز کم حوصلگی و بی‎صبری است.
,
 
,
مدیرموسسه روایت سیره شهدا گفت: سه آیه در سوره هود در عرصه بحث معیت وجود دارد؛ هر کسی که با ولایت باشد در خط صلاح است؛ نجات الهی نیز که این افراد را در بر می‎گیرد نجات از انحراف، سقوط و اضطراب است.
,
 
,
وی عنوان کرد: سقوط به مرحله حیوانیت، سقوط به مرحله چوب خشک و سقوط به مرحله سنگی سه سقوطی است که در قرآن کریم در مقابله مقام هدایت بیان شده است.
,
 
,
وی افزود: استراتژی دوم آن است که با این صراط مستقیم سه نوع ارتباط برقرار می‎کنند که شامل دیدنی، شنیدنی و چشیدنی است. 
,
 
,
ماندگاری اظهارکرد: طلاب باید کاری کنند که مردم درخیرات از هم سبقت بگیرند؛ همچنین باید کاری کنند مردم باطن گناه را ببینند تا از آن فرار کنند.
,
 
,
مدیرموسسه روایت سیره شهدا گفت: مردم ما بیشتر تب خیرات دارند تافرهنگ خیر؛ به همین خاطر است که مردم تا اتفاقی چون آتشنشانان شهید روی می دهد خون می دهند ولی هرساله عیالواری کمیته امداد بیشتر
,
می‎شود.
,
 
,
وی عنوان کرد: کسانی به مرحله چشیدن می رسند که سه خصلت مداومت، مقاومت و گذشت از موانع داشته باشند؛ این موانع می تواند شامل گناه و یا نگاه مردم باشد.
,
 
,
وی افزود: عمق لازم، تداوم لازم و تکثیر مشکلاتی است که در این عرصه تبلیغی ما را تهدید می کند و اجازه نمی دهد این تبلیغ ماندگار باشد که باید در این عرصه تلاش بیشتری کرد.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه