اخبار داغ

سید افقهی:

نشست آستانه نمی تواند برون داد قابل توجه و تغییر دهنده ای داشته باشد/ ترکیه و همپیمانان از موضع ضعف در آستانه شرکت می کنند

نشست آستانه نمی تواند برون داد قابل توجه و تغییر دهنده ای داشته باشد/ ترکیه و همپیمانان از موضع ضعف در آستانه شرکت می کنند
کارشناس امور سیاسی منطقه گفت: تصور نمی کنم نشست آستانه چیزی مهمی داشته باشد و برون داد قابل توجه و تغییر دهنده ای وضعیت ناگهانی در سوریه شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛سید هادی سید افقهی امروز در گفت و گو با موج رسا, اظهار داشت: فلسفه برگزاری نشست در آستانه پایتخت قزاقستان پس از آزادسازی شهر استراتژیک حلب بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سید هادی سید افقهی امروز در گفت و گو با , موج رسا, , اظهار داشت: فلسفه برگزاری نشست در آستانه پایتخت قزاقستان پس از آزادسازی شهر استراتژیک حلب بود.,

وی با اشاره به اینکه بازتاب آزاد سازی حلب ابعاد مثبت و منفی داشت، افزود: برای همپیمانان سوریه از جمله روسیه، ایران،حزب الله و دیگر کشورها آثار مثتبی داشته است چون معادلات را جابه جا کرده و دست برتر را در میدان دارند و بازتاب منفی آن برای گروه های تروریستی و حامیان آنان رقم خورد.

,

کارشناس امور سیاسی منطقه  با بیان اینکه در این نشست دست بالا با سوریه و همیپیمانان و گروه های حزب الله خواهد بود، افزود: دست پایین با ترکیه و گروه های تروریستی مورد حمایت غرب خواهد بود.

,

سید افقهی خاطرنشان کرد: در این شرایط نامتعادل و نامتوازن که فاصله بسیار زیادی بین دست بالا و دست پایین وجود دارد و پیروزی بزرگی همچون حلب بسیاری از امید و اهداف آنها را ناکام گذاشته است، تصور نمی کنم نشست آستانه چیزی مهمی داشته باشد و برون داد قابل توجه و تغییر دهنده ای وضعیت ناگهانی در سوریه شود.

,

وی گفت: نغمه های مخالفت برای این نشست از سوی گروه های تندرو از جمله جبهه النصره و همپیمانان و داعش و همیپمانان شنیده می شود،دو بازیگر عمده گروه های تروریستی این دو جبهه است و بقیه معارضین عددی نبوده و تاثیری در صحنه ندارند.

,

کارشناس امور سیاسی منطقه  خاطرنشان کرد: با توجه به این مسئله ما شاهد کارشکنی های متعدد، شرط بندی ها،پیش شرط ها و گرو کشی های مختلف هستیم مثلا گروهی مطرح کرده است که تا زمانی که آتش بس کامل نباشد و محاصره برخی از مناطق توسط سوریه برداشته نشود و کمک های انسانی به این مناطق روانه نشود، ما وارد نشست نمی شویم و تلاش دارند فاصله دست بالا و پایین را کاهش دهند.

,

سید افقهی بیان داشت: با توجه به این مسئله و اینکه آمریکا نظر قطعی نداده و عربستان سعودی از گروه های تروریستی دفاع می کند، نشست آستانه نمی تواند کارساز باشد.

,

وی افزود: نشست آستانه نمی تواند از روند مذاکرات قبلی که زیر پرچم سازمان ملل برگزار می شد، جدا باشد و آنها هر توافقی که در این نشست صورت بگیرد زیر بار نمی روند و آمریکا و حامیان گروه ها تروریستی منافع خود را در نظر خواهند گرفت.

,

کارشناس امور سیاسی منطقه بیان داشت: تصور نمی کنم تصمیم گیری های بسیار مهم، ماهیتی و چرخشی را در نشست آستانه شاهد باشیم، ترکیه از موضع ضعف و در حالی که در حلب شکسته خورده وارد مذاکرات می شود.

,

سید افقهی ادامه داد: گروه های تروریستی و آمریکا اگر احساس کنند آنچه که در میدان به دست نیاورده اند از طریق گفت و گو کسب می کنند،ممکن است به توافق نسبی برسند اما به این نتیجه برسند که فاصله بسیار زیاد است،می توانند آتس بس و معادلات را بهم بزنند.

,

وی افزود:  باید صبر کرد و دید این نشست چه دستاورد و برون دادی خواهد داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه