اخبار داغ

رئیس اداره منابع آب شهرستان بهمئی خبر داد:

کاهش 40درصدی میانگین بارشها و وجود چاه های غیر مجاز مهم ترین چالش منابع آب بهمئی

کاهش 40درصدی میانگین بارشها و وجود چاه های غیر مجاز مهم ترین چالش منابع آب بهمئی
رئیس اداره منابع آب بهمئی کاهش 40 درصدی بارندگی نسبت به میانگین بلند مدت مشابه و وجود چاه های غیر مجاز حفر شده را مهمترین چالش های های پیش روی منابع آب شهرستان دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آوای ماغر،چهارمین نشست شورای حفاظت منابع آب شهرستان بهمئی در امسال به ریاست فرماندار و با حضور اکثریت اعضا در محل فرمانداری شهرستان بهمئی تشکیل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای ماغر, ،,

رئیس اداره منابع آب شهرستان و دبیر جلسه، گزارشی از آخرین وضعیت اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آب زیرزمینی ارائه و عملکرد اعضاء در عمل به مصوبات نشست قبل را بررسی کرد.

, ،,

محسن افروزی کاهش بارندگی 40 درصدی بارندگی نسبت به میانگین بلند مدت مشابه و وجود چاه های غیر مجاز حفر شده را مهمترین چالش های های پیش روی منابع آب شهرستان دانست.

,

افروزی اظهار امیدواری کرد که با کنترل مستمر برداشت آب و برخورد با متخلفین برداشت آب زیرزمینی بتوانیم از این چالش عبور کنیم.

,

فرماندار بهمئی در ادامه این نشست با تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی و شهادت شهدای آتش نشان، با ابراز نگرانی از وضعیت بارش ها در سال زراعی 96-95 بر مدیریت و استفاده صحیح از منابع آب شهرستان تاکید  کرد.

,

علی اکبر فرهنگی نسب گفت: آب یکی از زیر ساخت های مهم در توسعه اقتصادی و کشاورزی شهرستان است و مدیریت صحیح و یکپارچه آن برای ما بسیار ضروری است.

,

وی برخورد قانونی با تخلفات در بخش آب را اولویت اصلی شورای حفاظت از منابع آب شهرستان دانست و افزود: حفاظت از این منابع حیاتی با توجه وضعیت خشکسالی شدید امسال وظیفه همه دستگاههای شهرستان است.

,

رئیس شورای حفاظت منابع آب شهرستان با اشاره به حجم بالای مصرف آب در بخش کشاورزی، گفت: جهت جلوگیری از ایجاد بحران آب و توسعه پایدار بخش کشاورزی در شهرستان، لازم است چاه های کشاورزی به کنتور هوشمند مجهز شوند و جهاد کشاورزی موظف است با آگاهی بخشی به کشاورزان جهت بهره برداری بهینه از منابع آب و تهیه الگوی کشت بهینه متناسب با ظرفیت آبی شهرستان، به اجرای روش های آبیاری قطره ای و تحت فشار مانند گذشته اهتمام ویژه ای داشته باشد.

,

فرهنگی با تشکر از تلاش های مسئولان شرکت آب منطقه ای در تسریع اجرای طرح آبرسانی از سد کوثر نسبت به سال های قبل، گفت: امیدواریم با ادامه روند فعلی شاهد برخوردار شدن مردم شریف شهرستان از نعمت آب سالم تر در آینده نزدیک باشیم.

,

وی با توجه به فرسوده و کم حجم بودن مخزن ذخیره فعلی آب شهر لیکک از مسئولان شرکت های آب منطقه ای و آب و فاضلاب خواست نسبت به اتصال مخزن 15 هزار متر مکعبی به شبکه انتقال آب شهری با همدیگر تعامل داشته باشند تا در بحث ذخیره سازی مطمئن آب شرب شهر خللی ایجاد نشود.

, . ,

این نشست با ارائه نظرات و پیشنهادات بخشدار و دبیر ستاد بحران شهرستان، رؤسا و مسولان ادارات جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، آبفای شهری، آبفای روستایی، برق و محیط زیست  شهرستان پایان یافت

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه