اخبار داغ

مدیر کل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

کار آفرینی نیاز به نگاه ویژه در تمام بخشهای کشور دارد/ متاسفانه در کشور ما بحث آموزش بسیار ضعیف است

کار آفرینی نیاز به نگاه ویژه در تمام بخشهای کشور دارد/ متاسفانه در کشور ما بحث آموزش بسیار ضعیف است
دکتر پریسا ریاحی گفت: مشکل بیکاری و عدم اشتغال در کشور از نبود آگاهی و شناخت مردم به ویژه جوانان با نحوه های کسب و کار و نداشتن تجربه مهارتی است که متأسفانه در کشور ما بحث آموزش این مباحث بسیار ضعیف است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر پریسا ریاحی، مدیر کل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون در حاشیه برگزاری نمایشگاه صنایع دستی که به همت ثمن های حامی بانوان سرپرست خانواده در سالن میلاد شهرداری کرج انجام شد به خبرنگار "تیتر1" گفت: متأسفانه نمی شود آماری برای میزان کار آفرینی در کشور ارائه نمود ولی باید بگویم این بخش اکنون در وضعیت اقتصادی و اجتماعی کنونی دارای اهمیت بسیاری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "تیتر1",

وی افزود: در حوزه کارآفرینی به خصوص برای جوانان سراسر کشور، بیشترین مشکل عدم آگاهی و آشنایی لازم با نحوه های کسب و کار و نداشتن تجربه مهارتی است .

مدیر کل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه متأسفانه در کشور ما بحث آموزش این مباحث بسیار ضعیف است اظهار داشت: اگر مردم با زمینه اشتغال های گوناگون و مورد نیاز جامعه آشنا شوند و مهارتهای تجربی را از طریق آموزش فرا بگیرند بخش اعظمی از مشکلات بیکاری حل شده و تولید ملی فراگیر تر می شود.

ریاحی ادامه داد: معمولأ در تمام کشور این خود کارآفرینان موفق هستند که به ما مشاوره می دهند و طرح هایشان خود جوش و خلاقانه است، البته آموزشی که در مراحل مختلف تحصیل به افراد داده می شود هم خیلی اهمیت دارد و برای آشنایی با شیوه ها و روشهای کسب و کار فردای آنان می تواند مفید باشد که متأسفانه در کشور ما بحث آموزش بسیار ضعیف است و تقریبآ وجود ندارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کار آفرینی نیاز به نگاه ویژه در تمام بخشهای کشور دارد و چه در دوران تحصیل در دبیرستانها و چه زمان دانشگاه باید به آن توجه ویژه شود و مسئولین باید به امر مهارت آموزی افراد اهمیت بیشتری دهند.


انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه