اخبار داغ

در انتظار پایانی برای جاده مرگ؛

بهسازی جاده «اراک_خنداب» ۹ ساله شد!

بهسازی جاده «اراک_خنداب» ۹ ساله شد!
۹ سال است که خنداب نام شهرستان را یدک می‌کشد ولی در این مدت کوچکترین تغییری در مسیرهای ورودی این شهر ایجاد نشده و در این مدت جاده این شهرستان به مرکز استان همچنان قربانی می‌گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسیم خنداب، جاده یکی از زیرساخت‌های مهم برای رشد و توسعه در هر جامعه‌ای است چراکه یکی از عوامل مهم در جذب سرمایه گذاری و توسعه صنعت گردشگر محسوب می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم خنداب,

مطالبه مردم شهرستان خنداب درخصوص ساماندهی و تعریض جاده خنداب یک مطالبه همگانی و یکی از حقوق‌های شهروندی است، این مطالبه چندین سال است که توسط مردم و مسئولین شهرستان و رسانه‌های محلی از مسئولان استانی و کشوری پیگیری می شود، اما با توجه به سرعت عمل مسئولین در این زمینه گویا امید داشتن بیهوده است.

داستان این جاده در آخر هر روز و هر هفته پایان ناخوشی را برای مردم و مسئولین رقم می زند. این جاده در حال حاضر به عنوان جاده اصلی روستایی شاهد تردد روزانه خودروهای سنگین نفت کش، اتوبوس و ادوات کشاورزی است.

بخش بسیاری از این جاده در اواخر دولت دهم تعریض و قسمتی هم روکش آسفالت شد و تنها عملیات اجرایی تعریض ۱۱ کیلومتر آن باقی مانده است، یک‌ باند این ۱۱ کیلومتر در ۳ سال دولت یازدهم زیرسازی شد و چند ماه است که به حال خود رها شده است.

جاده ارتباطی خنداب از حادثه‌خیزترین محورهای مواصلاتی استان است که همه ساله به خاطر حجم ترافیک و عدم وجود استانداردهای مورد نیازِ یک جاده بین شهری، خسارت‌های جانی و مالی فراوانی را برای هموطنان به همراه دارد و به دلیل  آمار بالای حوادث به وقوع پیوسته در این جاده در شبکه های اجتماعی به جاده مرگ شهرت یافته است.

دادن وعده‌های خیالی به مردم برای کسب آرای بیشتر

مردم شهر به دلیل نبود زیرساختها برای کوچک‌ترین کار خود از خدمات درمانی گرفته تا کارهای اداری، باید مسافت بین خنداب تا اراک را طی کنند؛ اما با افزایش تردد وسایل نقلیه در محورهای ارتباطی این شهرستان متاسفانه به دلیل اینکه جاده های این شهرستان هنوز ضریب روستایی دارند، پاسخگوی نقل و انتقالات نیستند. 

وجود مشکلاتی از این حیث در منطقه خنداب باعث شده که تنها این مشکلات وعده گاهی برای مسئولین باشد و هر چهار سال یک بار کاندیداهای مجلس با وعده حل این مشکلات نردبانی از آرای مردم این منطقه برای خود بسازنند و مردم همچنان با مشکلات دست در گریبان بمانند. 

۹ سال است که خنداب نام شهرستان را یدک می‌کشد ولی در این مدت کوچکترین تغییری در مسیرهای ورودی این شهر ایجاد نشده به طوری که هنوز وضعیت محورهای منتهی به این شهرستان با شهرستان‌های اطراف از نوع روستایی یا فرعی است و محورهای ارتباطی این شهرستان‌ با شهرستان‌های مجاور کم عرض و غیراستاندارد است.

تیرماه سال جاری اداره راه و شهرسازی وعده اجرای عملیات آسفالت چیپ سیل، ۱۵ کیلومتر از سطح آسفالت خنداب به سمت اراک را داد، اما این عملیات به خاطر بروز برخی مشکلات، با روکش آسفالت نزدیک ۱۰ کیلومتر در مسیر روستای استوه تعطیل شد. 

جاده اراک خنداب یا قتلگاه مسافران

مهدی مقدسی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در شهریورماه سال ۹۵ در جریان بازدید یک‌روزه معاون تلفیق بودجه، حقوقی و امور مجلس وزیر راه و شهرسازی و بازدید از پروژه‌های راه و شهرسازی استان مرکزی با اشاره به مشکلات مردم در محور مواصلاتی خنداب به اراک گفت: متاسفانه این جاده به قتلگاه مردم تبدیل شده و هفته یا ماهی نمی‌گذرد که در آنجا تلفات انسانی نداشته باشیم.

 وی افزود: تمام آسفالت این جاده از بین رفته که این امر خود سبب بروز حوادث ناگوار و تلفات انسانی می‌شود.

 نتیجه تصویری برای تصادف در جاده خنداب


۱۰ قربانی تاوان سالانه بی توجهی مسئولین

احمدی دهیار روستای خانقاء در گفتگو با خبرنگار ما گفت: روستای خانقاء تنها روستایی است که در مسیر اصلی جاده خنداب به اراک قرار دارد و با عبور این جاده از داخل روستای خانقاء سالانه ۱۰ نفر را به کام مرگ می‌کشاند.

چهارم آبان‌ماه سال جاری به دنبال اتفاقات پی در پی و ناگوار در این جاده، مردم خنداب در اعتراض به بی توجهی مسئولین به جان مردم و وضعیت نامطلوب جاده اصلی جاده را با خاک، سنگ و آهن بستند.

نارضایتی مردم از سوی مسئولین اداره راه و شهرسازی تنها با نصب ۸ سرعت‌گیر در مسیر اصلی جاده در داخل روستا پاسخ داده شد. این طرح با پیشنهاد مردم روستا و تائید اداره راه شهرستان انجام شد، برخی از رانندگان غیر بومی از وجود این سرعت گیرها اطلاع ندارند و همین امر در اولین روزها باعث تصادف چندین خودرو با یکدیگر شد.

تصویب ۱۳ میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح و بازسازی محورهای مواصلاتی خنداب

حمید غیاثی فرماندار شهرستان خنداب درخصوص تامین اعتبارات لازم برای رفع مشکلات این جاده گفت: علی‌رغم این که محور خنداب به اراک ردیف بودجه‌ای نداشت توانستیم در سفر هیئت دولت ۱۳میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی و اصلاح این مسیر تخصیص داده شد که در مدت ۲۴ ماه عملیات این بازسازی و اصلاح کامل اجرا می‌شود.

غیاثی با اشاره به این که برای اجرایی شدن کامل پروژه جاده خنداب بیشتر از ۱۳ میلیارد تومان نیاز داریم، تصریح کرد: اعتبار شهرستان خنداب ۱۶ میلیارد تومان است، این در حالیست که اعتبار تخصیص آن ۴۰ درصد بوده، اعتبار اصلاح محور خنداب به اراک باید طی ۲۴ ماه در این محور هزینه شود، قطعا با هزینه این اعتبار این محور از حادثه خیزی خارج خواهد شد. 

در سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی ۱۳ میلیارد تومان اعتبار برای تعریض و بهسازی راه‌های مواصلاتی شهرستان خنداب تصویب شد، اکنون مردم بعد از گذشت نزدیک به ۳ ماه از سفر رئیس جمهور به استان مرکزی در انتظاراند تا این اعتبار تخصیص پیدا کند و جاده سروسامان یابد.

۴ سال است که ۱۱ کیلومتر از جاده خنداب در حال تعریض است و هرساله بخش کوچکی از این جاده زیرسازی می‌شود و همین امر جان بسیاری از هموطنان را با خطر مواجه کرده است.  

این در حالیست که ۲ ماه از قضیه ارسال نامه نماینده خنداب به وزیر راه می گذرد و پیشرفت چشمگیری در تعریض جاده مشاهده نمی‌شود، نزدیک به یک ماه است که مسیر تعیین شده برای تعریض پس از خاک‌برداری بدون تغییر و تحول رها شده است. آن هم در فصل بارندگی و درست زمانی که به دلیل لغزنده بودن جاده احتمال وقوع هر حادثه‌ای بیشتر از دیگر زمان‌ها می‌شود.

رها کردن شانه جاده تحریب شده این خطر را دو چندان می‌کند و تهدیدی برای جان رانندگان می شود.

جاده خنداب مطمئن نیست

موسی رضاملکی رئیس شورای اسلامی شهرستان خنداب یکی از مهمترین مشکلات در شهرستان خنداب را نبود جاده مطمئن عنوان کرد و گفت: متاسفانه جاده اصلی خنداب به اراک، جاده اصلی روستایی است. چندین سال است که بحث تملک زمین‌های کشاورزی در کنار جاده اصلی به طول ۱۱ کیلومتر حل شده است، مسئولین بعد از سفر رئیس جمهور به استان مرکزی قول دادند تا مشکلات این جاده در مدت دو سال به اتمام برسد.

وضعیت نابسامان جاده خنداب به اراک به معضل بزرگی تبدیل شده که مسئولین ۴ سال است تنها چاره آن را جذب اعتبارات عنوان می کنند.

در انتظار پایانی برای جاده مرگ 

اگر چه سال‌هاست که جاده اراک خنداب هر روزه شاهد حوادث تلخ رانندگی است و مسئولیت آن تنها بر عهده یک ارگان نیست. عرض کم جاده‌ها وقتی با عدم رعایت قوانین رانندگی آمیخته می‌شود، مشکلاتی را به وجود می‌آورد که برای خانواده ها و مسئولین بسیار سنگین و غیرقابل جبران می شود.

تصادفات و تلفات جانی و مالی در جاده اراک خنداب، توجه ویژه مسئولین را می‌طلبد که امیدواریم این توجه و رسیدگی موجب کاهش تلفات و حوادث تلخ در این جاده شود و رضایتمندی بیشتر مردم را فراهم نمایند. هرچند این نه تنها یک خواست و مطالبه مردمی که وظیفه‌ای خطیر بر عهده مدیرانی است که ردای مسئولیت بر تن دارند.

انتهای پیام/

,

مطالبه مردم شهرستان خنداب درخصوص ساماندهی و تعریض جاده خنداب یک مطالبه همگانی و یکی از حقوق‌های شهروندی است، این مطالبه چندین سال است که توسط مردم و مسئولین شهرستان و رسانه‌های محلی از مسئولان استانی و کشوری پیگیری می شود، اما با توجه به سرعت عمل مسئولین در این زمینه گویا امید داشتن بیهوده است.

,

داستان این جاده در آخر هر روز و هر هفته پایان ناخوشی را برای مردم و مسئولین رقم می زند. این جاده در حال حاضر به عنوان جاده اصلی روستایی شاهد تردد روزانه خودروهای سنگین نفت کش، اتوبوس و ادوات کشاورزی است.

,

بخش بسیاری از این جاده در اواخر دولت دهم تعریض و قسمتی هم روکش آسفالت شد و تنها عملیات اجرایی تعریض ۱۱ کیلومتر آن باقی مانده است، یک‌ باند این ۱۱ کیلومتر در ۳ سال دولت یازدهم زیرسازی شد و چند ماه است که به حال خود رها شده است.

,

جاده ارتباطی خنداب از حادثه‌خیزترین محورهای مواصلاتی استان است که همه ساله به خاطر حجم ترافیک و عدم وجود استانداردهای مورد نیازِ یک جاده بین شهری، خسارت‌های جانی و مالی فراوانی را برای هموطنان به همراه دارد و به دلیل  آمار بالای حوادث به وقوع پیوسته در این جاده در شبکه های اجتماعی به جاده مرگ شهرت یافته است.

,

دادن وعده‌های خیالی به مردم برای کسب آرای بیشتر

, دادن وعده‌های خیالی به مردم برای کسب آرای بیشتر, دادن وعده‌های خیالی به مردم برای کسب آرای بیشتر,

مردم شهر به دلیل نبود زیرساختها برای کوچک‌ترین کار خود از خدمات درمانی گرفته تا کارهای اداری، باید مسافت بین خنداب تا اراک را طی کنند؛ اما با افزایش تردد وسایل نقلیه در محورهای ارتباطی این شهرستان متاسفانه به دلیل اینکه جاده های این شهرستان هنوز ضریب روستایی دارند، پاسخگوی نقل و انتقالات نیستند. 

,

وجود مشکلاتی از این حیث در منطقه خنداب باعث شده که تنها این مشکلات وعده گاهی برای مسئولین باشد و هر چهار سال یک بار کاندیداهای مجلس با وعده حل این مشکلات نردبانی از آرای مردم این منطقه برای خود بسازنند و مردم همچنان با مشکلات دست در گریبان بمانند. 

,

۹ سال است که خنداب نام شهرستان را یدک می‌کشد ولی در این مدت کوچکترین تغییری در مسیرهای ورودی این شهر ایجاد نشده به طوری که هنوز وضعیت محورهای منتهی به این شهرستان با شهرستان‌های اطراف از نوع روستایی یا فرعی است و محورهای ارتباطی این شهرستان‌ با شهرستان‌های مجاور کم عرض و غیراستاندارد است.

,

تیرماه سال جاری اداره راه و شهرسازی وعده اجرای عملیات آسفالت چیپ سیل، ۱۵ کیلومتر از سطح آسفالت خنداب به سمت اراک را داد، اما این عملیات به خاطر بروز برخی مشکلات، با روکش آسفالت نزدیک ۱۰ کیلومتر در مسیر روستای استوه تعطیل شد. 

,

جاده اراک خنداب یا قتلگاه مسافران

, جاده اراک خنداب یا قتلگاه مسافران, جاده اراک خنداب یا قتلگاه مسافران,

مهدی مقدسی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در شهریورماه سال ۹۵ در جریان بازدید یک‌روزه معاون تلفیق بودجه، حقوقی و امور مجلس وزیر راه و شهرسازی و بازدید از پروژه‌های راه و شهرسازی استان مرکزی با اشاره به مشکلات مردم در محور مواصلاتی خنداب به اراک گفت: متاسفانه این جاده به قتلگاه مردم تبدیل شده و هفته یا ماهی نمی‌گذرد که در آنجا تلفات انسانی نداشته باشیم.

,

 وی افزود: تمام آسفالت این جاده از بین رفته که این امر خود سبب بروز حوادث ناگوار و تلفات انسانی می‌شود.

,

 نتیجه تصویری برای تصادف در جاده خنداب

, نتیجه تصویری برای تصادف در جاده خنداب,

, ,


۱۰ قربانی تاوان سالانه بی توجهی مسئولین

,
, ۱۰ قربانی تاوان سالانه بی توجهی مسئولین, ۱۰ قربانی تاوان سالانه بی توجهی مسئولین,

احمدی دهیار روستای خانقاء در گفتگو با خبرنگار ما گفت: روستای خانقاء تنها روستایی است که در مسیر اصلی جاده خنداب به اراک قرار دارد و با عبور این جاده از داخل روستای خانقاء سالانه ۱۰ نفر را به کام مرگ می‌کشاند.

,

چهارم آبان‌ماه سال جاری به دنبال اتفاقات پی در پی و ناگوار در این جاده، مردم خنداب در اعتراض به بی توجهی مسئولین به جان مردم و وضعیت نامطلوب جاده اصلی جاده را با خاک، سنگ و آهن بستند.

,

نارضایتی مردم از سوی مسئولین اداره راه و شهرسازی تنها با نصب ۸ سرعت‌گیر در مسیر اصلی جاده در داخل روستا پاسخ داده شد. این طرح با پیشنهاد مردم روستا و تائید اداره راه شهرستان انجام شد، برخی از رانندگان غیر بومی از وجود این سرعت گیرها اطلاع ندارند و همین امر در اولین روزها باعث تصادف چندین خودرو با یکدیگر شد.

,

, ,

تصویب ۱۳ میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح و بازسازی محورهای مواصلاتی خنداب

, تصویب ۱۳ میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح و بازسازی محورهای مواصلاتی خنداب , تصویب ۱۳ میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح و بازسازی محورهای مواصلاتی خنداب ,

حمید غیاثی فرماندار شهرستان خنداب درخصوص تامین اعتبارات لازم برای رفع مشکلات این جاده گفت: علی‌رغم این که محور خنداب به اراک ردیف بودجه‌ای نداشت توانستیم در سفر هیئت دولت ۱۳میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی و اصلاح این مسیر تخصیص داده شد که در مدت ۲۴ ماه عملیات این بازسازی و اصلاح کامل اجرا می‌شود.

,

غیاثی با اشاره به این که برای اجرایی شدن کامل پروژه جاده خنداب بیشتر از ۱۳ میلیارد تومان نیاز داریم، تصریح کرد: اعتبار شهرستان خنداب ۱۶ میلیارد تومان است، این در حالیست که اعتبار تخصیص آن ۴۰ درصد بوده، اعتبار اصلاح محور خنداب به اراک باید طی ۲۴ ماه در این محور هزینه شود، قطعا با هزینه این اعتبار این محور از حادثه خیزی خارج خواهد شد. 

,

در سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی ۱۳ میلیارد تومان اعتبار برای تعریض و بهسازی راه‌های مواصلاتی شهرستان خنداب تصویب شد، اکنون مردم بعد از گذشت نزدیک به ۳ ماه از سفر رئیس جمهور به استان مرکزی در انتظاراند تا این اعتبار تخصیص پیدا کند و جاده سروسامان یابد.

,

۴ سال است که ۱۱ کیلومتر از جاده خنداب در حال تعریض است و هرساله بخش کوچکی از این جاده زیرسازی می‌شود و همین امر جان بسیاری از هموطنان را با خطر مواجه کرده است.  

,

این در حالیست که ۲ ماه از قضیه ارسال نامه نماینده خنداب به وزیر راه می گذرد و پیشرفت چشمگیری در تعریض جاده مشاهده نمی‌شود، نزدیک به یک ماه است که مسیر تعیین شده برای تعریض پس از خاک‌برداری بدون تغییر و تحول رها شده است. آن هم در فصل بارندگی و درست زمانی که به دلیل لغزنده بودن جاده احتمال وقوع هر حادثه‌ای بیشتر از دیگر زمان‌ها می‌شود.

,

رها کردن شانه جاده تحریب شده این خطر را دو چندان می‌کند و تهدیدی برای جان رانندگان می شود.

,

, ,

جاده خنداب مطمئن نیست

, جاده خنداب مطمئن نیست, جاده خنداب مطمئن نیست,

موسی رضاملکی رئیس شورای اسلامی شهرستان خنداب یکی از مهمترین مشکلات در شهرستان خنداب را نبود جاده مطمئن عنوان کرد و گفت: متاسفانه جاده اصلی خنداب به اراک، جاده اصلی روستایی است. چندین سال است که بحث تملک زمین‌های کشاورزی در کنار جاده اصلی به طول ۱۱ کیلومتر حل شده است، مسئولین بعد از سفر رئیس جمهور به استان مرکزی قول دادند تا مشکلات این جاده در مدت دو سال به اتمام برسد.

,

وضعیت نابسامان جاده خنداب به اراک به معضل بزرگی تبدیل شده که مسئولین ۴ سال است تنها چاره آن را جذب اعتبارات عنوان می کنند.

,

در انتظار پایانی برای جاده مرگ 

, در انتظار پایانی برای جاده مرگ , در انتظار پایانی برای جاده مرگ,

اگر چه سال‌هاست که جاده اراک خنداب هر روزه شاهد حوادث تلخ رانندگی است و مسئولیت آن تنها بر عهده یک ارگان نیست. عرض کم جاده‌ها وقتی با عدم رعایت قوانین رانندگی آمیخته می‌شود، مشکلاتی را به وجود می‌آورد که برای خانواده ها و مسئولین بسیار سنگین و غیرقابل جبران می شود.

,

تصادفات و تلفات جانی و مالی در جاده اراک خنداب، توجه ویژه مسئولین را می‌طلبد که امیدواریم این توجه و رسیدگی موجب کاهش تلفات و حوادث تلخ در این جاده شود و رضایتمندی بیشتر مردم را فراهم نمایند. هرچند این نه تنها یک خواست و مطالبه مردمی که وظیفه‌ای خطیر بر عهده مدیرانی است که ردای مسئولیت بر تن دارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه