اخبار داغ

شهردار سی سخت:

حوادث مشابه پلاسکو 150 باب ساختمان را در سی سخت تهدید می کند

حوادث مشابه پلاسکو 150 باب ساختمان را در سی سخت تهدید می کند
شهردار سی سخت گفت:حدود 150 باب خانه در سی سخت در معرض تخریب به واسطه حوادثی همچون زلزله و یا حادثه ساختمان پلاسکو وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیردنا علی محمد حسینی شهردار سی سخت در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به حادثه تلخ آتش سوزی ساختمان پلاسکو در تهران گفت: این اتفاق کل مردم ایران را در بهت فرو برد ،وی با بیان اینکه باید تاملی کرد که چگونه در کلانشهری مانند تهران چنین اتفاقی رخ میدهد و خدمات رسانی و امداد رسانی به این شکل در پروسه ای طولانی صورت می گیرد گفت:باید آمادگی مقابله با حوادثی بدتر از این باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیردنا,
 
,
شهردار سی سخت در خصوص احتمال بروز حوادثی مانند حادثه ساختمان پلاسکو در شهر سی سخت گفت: شهر سی سخت شامل دو بافت قدیمی و جدید است که بافت جدید مربوط به 15 تا 20 سال گذشته و بافت قدیمی که همچنان پا برجا است قدمتی حدود 50 تا 60 سال دارد.
,
 
,
محمد حسینی در خصوص وضعیت و استحکام ساختمانهای موجود در شهر گفت: از بدو تاسیس شهرداری سی سخت در سال 1362 صدور پروانه با رعایت قوانین حاکم بر مدیریت شهرداریها از بدو کار تا پایان کار یک ساختمان انجام می گیرد.
,
 
,
وی بیان کرد: برخی ساختمانها که قبل از تاسیس شهرداری احداث شده اند تنها به جهت مستند سازی به جای پروانه ساخت گواهی انجام کار به مالکان ارایه شد.
,
 
,
شهردار سی سخت بیان کرد: بعد از استقرار نظام مهندسی در شهرستان کنترل کیفی ابنیه ها و سازه ها قوت بیشتری گرفت و شهرداری نیز با توجه به اهمیت موضوع و وجود زلزله های با شدت بالا در سی سخت حساسیت خوبی برای استحکام ساختمانها به خرج داده است.
,
 
,
شهردار سی سخت با اشاره به این که مردم سی سخت نسبت به سایر نقاط استان حساسیت بالاتری نسبت به کنترل کیفی سازه ها دارند افزود:مهندسین شهرداری و نظام مهندسی از مرحله خاک برداری تا پایان کار هر جا تشخیص بدهند که ساخت و سازها از لحاظ فنی ،بهداشتی و شهرسازی دارای مشکل هستند راسا ورود و تا برطرف کردن ایرادات از ادامه کار جلوگیری می کنند.
,
 
,
این مقام مسوول با بیان اینکه به خاطر وضعیت اقلیمی خاص سی سخت ابنیه های قدیمی روند فرسایشی شدیدی داشته اند افزود:طی چندین جلسه با مالکان بافتهای فرسوده بر ضرورت بهبود وضعیت این ساختمانها تاکید شده است. وی به ارایه تسهیلات نوسازی توسط بنیاد مسکن به عنوان اقدامی موثر در جهت ترغیب مالکان این دست خانه ها اشاره کرد که میتواند روند حذف بناهای قدیمی را تسریع بدهد.
,
 
,
محمد حسینی با بیان اینکه در حال حاضر 140 تا 150 باب ساختمان قدیمی در شهر سی سخت وجود دارد گفت:تذکرات لازم از سه طریق ماده 55، ماده 100 و 110 شهرداری به مالکان داده شده است .وی تصریح کرد : در ماده 55 میتوان با اختیارات قضایی از استفاده از ابنیه های دارای خطر جلوگیری به عمل آورد.
,
 
,
شهردار سی سخت با اشاره به اینکه طی سه الی چهار سال گذشته شناسایی و معرفی بافتهای فرسوده برای تایید و پرداخت اعتبار بازسازی روند مطلوبی به خود گرفته ابراز کرد:شهرداری تا کنون 142 اخطار به مالکان ساختماهایی که از نظر فنی، شهرسازی و بهداشتی مشکلاتی داشته اند ارایه کرده است.
,
 
,
وی افزود این دست اخطارها از بدو کار تا قبل از صدور پایان کار به مالکان ارایه شده که از این تعداد 80 مورد در کمیسیون ماده 100 احکامی مانند جریمه ،تخریب و برگرداندن به وضعیت سابق صادر شده است.
,
 
,
محمد حسینی خاطر نشان کرد :در اثر وقوع حوادثی مانند زلزله های بزرگ در شهر سی سخت 500 نفر از ساکنین ساختمانهای قدیمی و در معرض خطر هستند، وی عنوان کرد:شهرداری تنها با تشخیص مقام قضایی اجازه پلمپ این دست ساختمانها را دارد.
,
 
,
محمد حسینی روند مشارکت مردم در بازسازی بافتهای فرسوده را ضعیف دانست و تاکید کرد: با توجه به ضرورت کار، مردم باید هر چه سریعتر در این موضوع مشارکت داشته باشند تا شهرداری نیز بستر لازم را فراهم آورد.
,
انتهای پیام /
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه