اخبار داغ

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کاشان:

ضرورت تدوین پیوست فرهنگی برای گردشگری شهرستان/ کاشان زیرساخت توریسم ندارد

ضرورت تدوین پیوست فرهنگی برای گردشگری شهرستان/ کاشان زیرساخت توریسم ندارد
حاجی قدیری گفت: اگر به توسعه متوازن زیرساخت‌های عمرانی و فرهنگی گردشگری اهمیت ندهیم، توسعه گردشگری نه تنها برای کاشان سودی نخواهد داشت، که برعکس یک ضدتبلیغ برای شهر خواهد بود و ضرر خواهد رساند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان در گفتگو با کاشان اول با بیان اینکه کاشان زیرساخت توریسم ندارد، تصریح کرد: اگر به توسعه متوازن زیرساخت‌های عمرانی و فرهنگی گردشگری اهمیت ندهیم، توسعه گردشگری نه تنها برای کاشان سودی نخواهد داشت، که برعکس یک ضدتبلیغ برای شهر خواهد بود و ضرر خواهد رساند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشان اول,

جواد حاجی قدیری در ارتباط با تأثیرگذاری فرهنگ دارالمؤمنین کاشان بر گردشگران گفت: مردم کاشان، خونگرم و مذهبی هستند، اما چون گردشگران شهر، ماندگار نبوده و فرصت زندگی پایدار با بافت شهری را ندارند، تأثیر خاصی از فرهنگ کاشان نمی پذیرند و بالعکس تأثیرات فرهنگی نامطلوبی هم از خود بر جا می گذارند.

,

وی با اشاره به ضرورت تهیه پیوست فرهنگی برای برنامه گردشگری کاشان افزود: ما اکنون عملاً هیچ برنامه خاصی نداریم و با توسعه صرف در بخش‌های عمرانی و اقتصادی گردشگری، مشکلاتمان در آینده صدچندان خواهد بود.

,

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان با بیان اینکه شورای شهر تاکنون به مقوله پیوست‌نگاری فرهنگی برای گردشگری شهرستان ورود پیدا نکرده است خاطرنشان کرد: ما نیز به محض ورود به این عرصه، با تشرهای اداره میراث فرهنگی و گردشگری و فرهنگ و ارشاد و فرمانداری مواجه می شویم که به شرح وظایف ما وارد شده‌اید!

,

حاجی قدیری ضمن ناکافی دانستن برنامه های فرهنگی که برای مخاطب عام طراحی می شود؛ گفت: برای تأثیرگذاری روی گردشگر و انتقال پیام فرهنگی شهر، باید نمایشگاه‌ها، موزه‌ها و برنامه‌هایی با هدف‌گذاری خاص و با مخاطب و گیرنده خاص گردشگر تدارک دیده و به برنامه‌های عمومی اکتفا نکنیم.

,

وی با تأکید بر کمک فرودگاه کاشان به رونق گردشگری مذهبی افزود: سفر مردم از شهرهای مختلف کشور به قصد زیارت اماکن مقدس منطقه کاشان و آستان امامزادگانی مانند علی‌بن امام محمد باقر(ع) در اردهال و آقا علی عباس و سایر بقاع متبرکه با راه‌اندازی فرودگاه کاشان تسهیل شده است.

,

عضو شورای اسلامی شهر کاشان گفت: مشاورانی باید نسبت به وضعیت شهرهای الگو در زمینه گردشگری مطالعه کنند تا ضمن مواجهه فعال و مثبت با پدیده گردشگری، آسیب‌های آن دامنگیر فرهنگ و هویت شهر نشود.

,

حاجی قدیری با اشاره به هجوم گردشگران در برهه‌های خاص به شهر، تصریح کرد: ما به طور معمول هم مشکل ترافیک و تردد داریم که در ماه‌های توریست‌پذیر، این وضعیت تشدید می شود.

,

این مسئول با طرح پرسش از مسئولان ذیربط در حوزه صنایع دستی و گردشگری کاشان گفت: الان صنایع دستی کاشان چیست، یک توریست وقتی وارد بازار کاشان می شود، چه چیزی به عنوان سوغات می تواند بخرد؟

,

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر کاشان عنوان کرد: یک زمان مثلا می توانستیم از شربافی، قالی بافی، گیوه بافی یا مسگری و … به عنوان صنایع دستی کاشان نام ببریم، اما اکنون به دلیل عدم حمایت‌های دولتی از این‌ صنایع، کسی رغبت نمی کند به سمت این شغل‌ها برود و در عمل، اثری از آن باقی نمانده است.

,

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان در پاسخ به سؤالی درباره نقش شورای شهر در سیاستگذاری توریسم کاشان گفت: متأسفانه ما هنوز شورای شهرداری هستیم و شورای شهر نیستیم که البته این وضعیت در کل کشور جاری است و به نقص قانون مربوط می شود.

,

به گفته وی، لایحه مدیریت جامع خدمات شهری با هدف یکپارچه‌سازی این خدمات به مجلس شورای اسلامی ارائه شده و در انتظار تصمیم‌گیری مجلس است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه