اخبار داغ

فرماندار شهرستان طارم:

بازارچه های عرضه محصولات کشاورزی طارم در سراسر استان ایجاد می شود

بازارچه های عرضه محصولات کشاورزی طارم در سراسر استان ایجاد می شود
فرماندار طارم از ایجاد بازارچه محصولات تولیدی طارم در نقاط مختلف استان خبر داد و گفت: این طرح با هدف ایجاد بستر های لازم برای ایجاد مشاغل جدید و ارزش افزوده محصولات کشاورزی تولیدی طارم اجرا خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از برگ زیتون، جلسه بررسی مسایل و مشکلات کشاورزی شهرستان طارم با حضور مدیرکل جهاد کشاورزی استان زنجان و هیئت همراه، فرمانداری و سایر مسئولین ادارات شهرستان طارم در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, برگ زیتون,

علی باقری در این نشست با اشاره به مصوبه سفر استاندار زنجان به طارم در خصوص ساماندهی فرآوری محصولات تولیدی شهرستان خاطر نشان کرد: طرح ایجاد سایت کارگاهی جهت ساماندهی و توسعه صنایع تبدیلی در نقاط مختلف شهرستان در دستور کار ویژه این شهرستان قرار گرفته است و بناست این طرح از طریق بنیاد مسکن شرکت شهرک های صنعتی و ایجاد تعاونی های روستایی عملیاتی گردد.

,

وی شهرستان طارم را قطب کشاورزی استان زنجان دانست و افزود: با توجه به اینکه اقتصاد این شهرستان وابسته به بخش کشاورزی است در سایه توجه نظام جمهوری اسلامی ایران در طول ۳۸ سال به این شهرستان تقریبا تمامی زیرساخت های توسعه، تکمیل می باشد و در حال حاضر با تولید سالانه بیش از ۴۰۰ هزار تن انواع محصول در این منطقه ایجاد شاهد تغییر اقتصاد معیشتی به یک اقتصاد پویا و رشد و شکوفایی این شهرستان در حوزه های اقتصاد و اشتغال هستیم.

,

فرماندار طارم گفت: مهمترین دغدغه شهرستان طارم در وضعیت کنونی ایجاد ارزش افزوده برای محصولات تولیدی شهرستان است بنابراین وضعیت فعلی شهرستان را نشان دهنده سرمایه گذاری نظام جمهوری اسلامی در سایه همت و تلاش مردم منطقه دانست.

,

باقری به اهمیت تکمیل چرخه اقتصادی شهرستان طارم تأکید کرد و افزود: باید همراه با افزایش میزان بهره وری در تولید، فرآوری محصولات کشاورزی در اؤلویت برنامه ریزی ها قرار گرفته و تلاش نماییم با هدایت مردم به سوی تأسیس شرکت های تجاری این زنجیره اقتصادی را با دست خود مردم تکمیل نماییم.

,

وی همچنین علاقمندی مردم، اقتصادی بودن محصول زیتون و تحولات ایجاد شده در افزایش میزان بهره وری در تولید را، از دلایل افزایش میزان این محصول در سال های آتی بیش از ۱۰۰ هزار تن در سال برشمرد و بر ضرورت بسترسازی جهت توسعه و ساماندهی صنایع تبدیلی، توسعه گردشگری و توسعه بخش خدمات تأکید کرد.

,

فرماندار طارم با بیان اینکه تقاضاهای مردمی جهت ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات در این شهرستان بسیار بالاست افزود: محدودیت در صدور پروانه های فرآوری محصولات کشاورزی مانعی برای توسعه و سرمایه گذاری در منطقه طارم است و منجر به خروج سرمایه از شهرستان می گردد.

,

باقری به حمایت دولت تدبیر و امید از سرمایه گذاران و بخش خصوصی و تولیدات محصولات کشاورزی بالغ بر۴۰۰ هزار تنی سالانه و طرح های توسعه ای دولت و تسهیلات ارزان قیمت اشاره کرد و افزود: جهاد کشاورزی نگران صدور پروانه و منافع سرمایه گذاران در بخش صنایع تبدیلی نباشد و با صدور پروانه و تسهیل در واگذاری زمین راه ورود سرمایه گذاران به این بخش را هموار نماید.

,

وی در ادامه از ایجاد بازارچه محصولات تولیدی شهرستان طارم در نقاط مختلف استان خبر داد و گفت: این طرح با هدف ایجاد بستر های لازم جهت ایجاد مشاغل جدید و ارزش افزوده محصولات تولیدی طارم در گام اول در سه نقطه از شهرستان در سه راهی شیت، سرخه دیزج و روستای گیلانکشه و همچنین در حاشیه اتوبان زنجان- تهران و زنجان – تبریز اجرا خواهد شد.

,

فرماندار شهرستان طارم با اشاره به تحقق شعار سال امسال طرح توسعه تولیدات گلخانه ای را در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و سیاست های ابلاغی دولت تدبیر و امید از اؤلویت های شهرستان برشمرد و با تأکید بر لزوم برنامه ریزی جهت بستر سازی و راه اندازی گلخانه های مدرن در نقاط مختلف شهرستان توسط جهاد کشاورزی حمایت های جدی و اساسی از سرمایه گذاران این حوزه را خواستار شد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه