اخبار داغ

راهی که رفته ایم؛

برجام امروز؛ پلاسکوی دیروز

برجام امروز؛ پلاسکوی دیروز
امروز با حادثه ای تلخ که قلب همه را جریحه دار کرد و آتش نشانان جانفشان فدای نجات این ساختمان شدند، به نظر می رسد برجام امروز سرنوشتی به جز پلاسکو نداشته باشد، فقط امیدواریم فرو ریختن برجام به جان باختن جانفشانان و فداکاران نینجامد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مباحث، ۵۴ سال قامت برافراشته پلاسکو در یک چشم بر هم زدن به خاکستر تبدیل شد.

آن روزها ورود تمدن نوین و تجارت برخاسته از زندگی مصرفی باید وارد ایران می شد. پلاسکو این ماموریت را بر عهده گرفت، مصرفی ترین کالاها، محصولات پلاستیکی و روزمره بود.

سه سال طول کشید تا قامت ساختمانی ۱۵ طبقه در محوری ترین خیابان پایتخت برافراشته شد و گام های آغازین فرهنگ مصرف در ایران رقم خورد. اکنون ما یک ملت مصرفی و مردمی مصرف گرا داریم.

گرچه بعد از حدود بیست سال، با تغییر سیستم مدیریت این ساختمان به مرکز بزرگ تولید و عرضه پوشاک تبدیل شد و به میدان اصلی مدیریت پوشاک ورزشی و مردانه تبدیل شد ولی همچنان در مدار فرهنگ مصرف قرار داشت.

امروز با حادثه ای تلخ که قلب همه را جریحه دار کرد و آتش نشانان جانفشان فدای نجات این ساختمان شدند، مخروبه ای بیش از این ساختمان باقی نمانده است. شاید حدود هزار گاوصندوق محبوس در زیر این مخروبه، اسراری در خود داشته باشند که جریان مدیریت مصرف پوشاک در کشور را دنبال می کرد.

به نظر می رسد برجام امروز سرنوشتی به جز پلاسکو نداشته باشد. با این تفاوت که آن روز از آن طرف تلاش می کردند فرهنگ مصرف را وارد ایران کنند و اکنون از این طرف کوشش می کنند فرهنگ وابستگی را دامن بزنند.

آیندگان قضاوت خواهند کرد که برجام چه نقشی در وابسته کردن ملت ایران به خارج مرزها ایفا کرده است.

فقط امیدواریم فرو ریختن برجام به جان باختن جانفشانان و فداکاران نینجامد و تنها با تعالی و معرفت اهالی ایران زمین از گردنه های برجام عبور کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مباحث,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

محمد قطبی

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه