اخبار داغ

در پی ورشکستگی برخی بانکها صورت گرفت:

تجمع کارکنان مؤسسه ثامن الحجج در کرمان

تجمع کارکنان مؤسسه  ثامن الحجج  در کرمان
حدود 300 نفر از شاغلان موسسه ثامن الحجج در استان کرمان، در اعتراض به نامشخص بودن وضعیت شغلی خود ،مقابل ساختمان استانداری کرمان تجمع کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از   آرمان کرمان ؛ تعدادی از کارمندان بانک ثامن الحجج به علت ورشکستگی این بانک و  بی توجهی مسئولین نسبت به بیکاری پرسنل این بانک جلوی استانداری کرمان تجمع کرده بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرمان کرمان ,

یکی از پرسنل به نمایندگی از طرف دیگران در این رابطه به خبرنگار ما گفت: ما حدود 400  کارمند موسسه ثامن الجج در 33 شعبه در استان کرمان  هستیم که  تقریبا از دی ماه سال گذشته  با تعطیلی تدریجی شعب ثامن الحجج در کرمان ار خرداد ماه بیکار شده ایم.

,

به گفته وی به دنبال صدور دستور توقف فعالیت موسسه ثامن الحجج از سوی شورای ‌عالی پول اعتبار، بانک مرکزی و دستگاه قضایی، تمامی 2700 نفری که در 480 شعبه این موسسه مشغول به کار بودند، بیکار شده‌اند.

,

وی افزود:  بانک ثامن الحجج بعد از 8 سال فعالیت به علت ورشکستگی تعطیل شد و عده زیادی از کارمندان جوان که اکثر آنها متاهل بودند بیکار شدند.

,

وی گفت : قبل از هر اقدامی مسئولین به ما گفتند که تجمع و اغتشاش نکنید ما خودمان مشکل را حل می کنیم، بانک پارسیان تمامی مسائل بانک ثامن را به عهده گرفت و حتی حاضر شد که پرسنل را نیز به کار گیرد.

,

وی ادامه داد: این بانک در تاریخ 27/8/95 از ما یک امتحان گرفت و قرار شد که به ما خبر دهد ولی متاسفانه از آن زمان دو الی سه ماه می گذرد و هنوز هم خبری نشده است، در صورتی که بانک پارسیان در کل کشور سه شعبه و با پرسنل زیاد مشغول به فعالیت است.

,

یکی دیگر از کارمندان بانک ثامن در این رابطه افزود: قبل از این بانک دو بانک دیگر مثل اعتماد ایرانیان و میزان نیز ورشکست شدند ولی بانک های قوامین و صادرات حامیان آنان شدند و حتی صددرصد پرسنل شان را نیز به کار گرفتند.

,

وی گفت: حتی به ما گفته شد که اگر هر کدام از بانک ها استخدامی داشته باشد اولویت با شما خواهد بود ولی عملیاتی نشد زیرا یکی از بانک ها به نام بانک مهر اقتصاد اخیرا استخدامی داشت ولی متاسفانه حتی یک نفر از ما را نیز به کار نگرفتند، من نمی دانم آنها مشکل سیاسی دارند، به هر حال چه کسی باید پاسخگوی ما باشد در حال حاضر شرایط سنی ما هم بسیار مهم است که در حال افزایش است و امکان دارد که بعدها بهانه بیاورند به علت شرایط سنی شما نمی توانید استخدام شوید.

,

یکی دیگر از پرسنل که شهرستانی هم بود بیان کرد: اکثر ما متاهل هستیم و با این تورم و تحریم ها و مشکلات اقتصادی که در جامعه امروز وجود دارد باور کنید جوابگوی زندگی متاهلی نیست ، چه کسی باید پاسخگو باشد .

,

وی افزود: هر چه منتظر ماندیم کسی جوابمان را نداد مجبور شدیم که 4 مرتبه جلوی بانک مرکزی، دو مرتبه جلوی مجلس در تهران، و دو مرتبه جلوی استانداری در کرمان تجمع کنیم ولی باز کسی جوابگو نیست از امروز صبح که اینجا تجمع کرده ایم حتی یک نفر از مسئولین استانداری بیرون نیامدند بگویند چرا ایستاده اید و دردتان چیست؟

,

وی عنوان کرد: چرا مسئولین دروغ می گویند اگر مسئله ای برای همکاران ما پیش بیاید چه کسی مسئول است ؟ باور کنید تعدادی از همکارانمان مشکلات خانوادگی برایشان پیش آمده است.

,

کارمندان ثامن‌الحجج اعتقاد دارند با توجه به تجارب زیادی که در زمینه بانکداری دارند حتی در صورت انحلال موسسه باید در نظام بانکی جذب شوند اما بلاتکلیفی و روشن نبودن آینده آنها، کارمندان ثامن‌الحجج را نگران کرده است.

,

آرمان کرمان: امید آن داریم که مسئولین همت نموده و با بیان شیوای حسن روحانی رئیس جمهور مبنی بر اینکه نرخ بیکاری را در سال 95 به تک رقمی رسانده چقدر می تواند صحت داشته باشد؟؟؟ متاسفانه هر روز بر تعداد بیکاران جامعه آن هم جوانان اضافه می شود آقای روحانی کجا هستند که نه تنها خود که حتی کابینه اش هم جوابگوی این مسئله باشند؟

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه