اخبار داغ

یک بیمارستان و هشتاد هزار نفر!/ بهداشت و درمان سلسله نیازمند توجه ویژه متولیان

یک بیمارستان و هشتاد هزار نفر!/ بهداشت و درمان سلسله نیازمند توجه ویژه متولیان
وجود تنها یک بیمارستان با 50 تخت فعال و تکمیل نبودن کادر تخصصی، پاسخگوی نیاز جمعیت 80 هزار نفری شهرستان سلسله نیست و توسعه کمی و کیفی حوزه بهداشت و درمان این شهرستان، نگاه ویژه مسئولین و متولیان امر را می‌طلبد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از لرسو؛ یکی از نیازهای ضروری هر جامعه، بهداشت و درمان می‌باشد که تأمین آن زمینه‌ساز سلامت، امنیت و در نتیجه توسعه آن جامعه خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, لرسو,

بهداشت و درمان در سلسله طی سالیان گذشته با فراز و نشیب‌های بسیاری مواجه شده است. مردم این شهرستان در سال‌هایی نه چندان دور مجبور بودند برای درمان برخی بیماری‌ها به پزشک متخصص در مرکز استان مراجعه نمایند و این موضوع جدای از درد بیماری، درد افزایش هزینه‌ها را دو چندان می‌نمود.

,

بیمارستان الشتر

, بیمارستان الشتر,

این شهرستان شامل یک بیمارستان و 9 مرکز جامع سلامت روستایی و شهری و نیز 45 خانه بهداشت می‌باشد.

,

اما با این وجود آیا امروز مردم الشتر و روستاهای این شهرستان از وضعیت کنونی بهداشت و درمان و نحوه خدمات‌رسانی در این بخش رضایت دارند؟ آیا متولیان امر توانسته‌اند امکاناتی در حد نیازهای ضروری مردم تأمین نمایند؟

,

*خدمات‌دهی در بیمارستان مطلوب است

, *خدمات‌دهی در بیمارستان مطلوب است,

نگاه مردم به خدمات حوزه بهداشت و درمان، چندبخشی است. یکی از شهروندان با اشاره به امکانات موجود در بیمارستان الشتر، از آن ابراز رضایت می‌کند و می‌گوید: نوه کوچک‌ام بیمار شده و چند روزی است که در این بیمارستان بستری می‌باشد.

,

وی می‌افزاید: در طول ایام درمان، از خدمات ارائه شده کاملاً رضایت دارم و مسئولین بیمارستان نسبت به نیازهای بیمار بسیار خوب رسیدگی می‌کنند.

,

*امکانات بیمارستان کافی نیست

, *امکانات بیمارستان کافی نیست,

یکی از بیماران بستری‌شده در بیمارستان الشتر با ابراز رضایت از کادر پزشکی و پرستاران، نسبت به کمبود امکانات ابراز انتقاد می‌کند و می‌گوید: مهم‌ترین مشکل بیمارستان الشتر، کمبود امکانات است، گرچه من از نحوه خدمات‌رسانی توسط پزشکان و پرستاران رضایت دارم.

,

*بیمارستان فاقد پزشک متخصص چشم ، آلرژی و اورتوپد است

, *بیمارستان فاقد , پزشک متخصص چشم ، آلرژی و اورتوپد است,

اما دیگر شهروند الشتری با نگاهی متفاوت می‌گوید: وضعیت این بیمارستان به لحاظ پزشک و دارو، آنچنان که باید باشد نیست.

,

یکی دیگر از شهروندان که برای درمان به بیمارستان الشتر مراجعه کرده با انتقاد برخی کمبودها در بخش بهداشت و درمان شهرستان می‌گوید: این بیمارستان فاقد پزشک متخصص چشم ، آلرژی و اورتوپد است.

,

*تکلیف بیمار در این بیمارستان روشن نمی‌شود!

, *تکلیف بیمار در این بیمارستان روشن نمی‌شود!,

شهروند دیگر نیز می‌گوید: اینجا فاقد پزشکی است که تکلیف بیمار را روشن کند و ما مجبور می‌شویم بیمار خود را به سایر بیمارستان‌های استان ببریم.

,

*پروژه‌هایی بالغ بر یک میلیارد در بیمارستان در حال احداث است

, *پروژه‌هایی بالغ بر یک میلیارد در بیمارستان در حال احداث است,

دکتر «عموزاده»، رییس بیمارستان الشتر با اشاره به امکانات موجود جهت خدمات‌دهی به بیماران می‌گوید: بخش‌های داخلی، اطفال، جراحی، زنان، سی‌سی‌یو، اورژانس و دیالیز کاملاً فعال هستند.

,

وی به بخش‌های فعال این بیمارستان اشاره و تصریح می‌کند: پروژه‌هایی با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و نیم تومان در بیمارستان الشتر کلید خورده و در حال ساخت و ساز است.

,

*عمده‌ترین مشکل بیمارستان الشتر کمبود فضای فیزیکی است

, *عمده‌ترین مشکل بیمارستان الشتر کمبود فضای فیزیکی است,

فلاح نژاد فرماندار سلسله

, فلاح نژاد فرماندار سلسله, فلاح نژاد فرماندار سلسله,

«قدرت‌الله فلاح‌نژاد»، فرماندار سلسله نیز در گفتگو با لرسو با اشاره به حجم انبوه خدمات‌دهی به بیماران در بیمارستان الشتر، می‌گوید: در نبود درمانگاه تأمین اجتماعی در شهرستان، تقریباً تمام بار درمانی بر روی تنها بیمارستان شهر قرار دارد.

, لرسو ,

وی می‌افزاید: عمده‌ترین مشکلات بیمارستان الشتر، محدودیت‌ها جهت گسترش فضای فیزیکی بیمارستان است.

,

فرماندار سلسله تصریح می‌کند: تأمین پزشک متخصص برای بیمارستان الشتر نیز از دیگر مشکلات موجود در بخش بهداشت و درمان شهرستان سلسله است.

,

*الوعده و الوفاء!

, *الوعده و الوفاء!,

فلاح‌نژاد با اشاره به قول مساعد مسئولین در راستای تأمین دستگاه سی‌تی‌اسکن برای بیمارستان الشتر، تأکید می‌کند: تأمین دستگاه سی‌تی‌اسکن، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما بوده و هست.

,

فلاح‌نژاد اضافه می‌کند: نبود دستگاه سی‌تی‌اسکن موجب بروز مشکلاتی برای بیماران این شهرستان شده است و از مسئولینی که قول مساعد تأمین دستگاه سی‌تی‌اسکن را داده بودند می‌خواهیم جهت رفاه حال شهروندان، قول خود را عملی سازند تا برخی بیمارن مجبور به سفر به سایر شهرستان‌ها به خاطر این کمبود نباشند که جدای از بیماری، هزینه‌های دیگری را به آنان تحمیل نماید.

,

*سخن آخر؛ یک بیمارستان و 80 هزار نفر!

, *سخن آخر؛ یک بیمارستان و 80 هزار نفر!,

وجود تنها یک بیمارستان با 50 تخت فعال و تکمیل نبودن کادر تخصصی، پاسخگوی نیاز جمعیت 80 هزار نفری شهرستان سلسله نیست.

,

گرچه با وجود کمبودها، گام‌های مثبتی در جهت ارتقاء کیفی و کمی بهداشت و درمان شهرستان سلسله برداشته شده است اما این اقدامات با توجه به جمعیت 80 هزار نفری این شهرستان، کافی نیست و نیازمند توجه ویژه مسئولان و متولیان امر است چرا که تا مادامی که برخی بیماران به خاطر کمبود امکانات یا نبود پزشک متخصص جهت درمان یا تهیه برخی اقلام دارویی به سایر شهرستان‌های استان مراجعه می‌کنند، نمی‌توان بهداشت و درمان سلسله را مطلوب دانست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه