اخبار داغ

بیکاری عامل اصلی آسیب‌های اجتماعی

بیکاری عامل اصلی آسیب‌های اجتماعی
عمده درآمد مردم شهرستان مشگین‌شهر از راه کشاورزی تامین می‌شود که آ‌ن هم به علت عدم وجود بازار مناسب و یا بلاهای طبیعی از بین می‌روند و مردم مجبور هستند امورات زندگی خود را در سخت ترین شرایط سپری کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرمشکین، عمده درآمد مردم شهرستان مشگین‌شهر از راه کشاورزی تامین می‌شود که آ‌ن هم به علت عدم وجود بازار مناسب و یا بلاهای طبیعی از بین می‌روند و مردم مجبور هستند امورات زندگی خود را در سخت ترین شرایط سپری کنند و مسئولان نیز در مقابل این شرایط زندگی مردم سکوت کرده‌اند و به جای ایجاد اشتغال و درآمد برای مردم این شهرستان بیشتر به دنبال میز ریاست خود هستند چرا که تاکنون قدمی برای اشتغال مردم این شهرستان برداشته نشده تا در صورت عدم فروش محصولات کشاورزی امورات جاری زندگی خود را تامین کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرمشکین,

 

,

شهرستان مشگین‌شهر از نظر تاریخی با داشتن بیش از 600 اثر تاریخی و باستانی یکی از شهرستان‌ های مهم استان اردبیل است که این روزها خبرهایی در خصوص حفاری‌های غیر مجاز برای کشف اشیاء تاریخی و باستانی از رسانه‌ها منتشر می‌شود که به عبارتی برخی از این حفاری‌ها بیشتر از روی ناچاری است تا امورات زندگی خود را تامین کنند هر چند حفاری در عرصه و حریم آثار تاریخی جرم محسوب شده و با حفاران غیر مجاز برخورد قانونی می‌شود اما با وجود این برخی از اقشار جامعه از روی بیکاری این خطر را به جان خریده و دست به این کار غیر قانونی می‌زنند.

,

 

,

همچنین برخی از جوانان این شهرستان از روی بیکاری بیشتر اوقات خود را در کافه‌خانه‌ها و ... سپری می‌کنند که نتیجه آن اعتیادی به دنبال خواهد داشت که به صورت خواسته و یا ناخواسته گریبانگیر برخی جوانان می‌شود و به منظور تامین نیازهای اعتیاد خود دست به سرقت و ... می‌زنند که تمام این مشکلات بیشتر از روی بیکاری جوانان به وجود می‌آید.

,

 

,

حال وقتی مسئولین شهرستانی، استانی و ... بر این واقعیت‌های جامعه به خوبی آگاه هستند چرا باید وقت خود را در جلساتی که ممکن است چندان نتیجه‌ای هم نداشته باشد سپری می‌کنند و به جای درمان اعتیاد جوانان اقدام به پیشگری از آن نمی‌کنند که آن‌هم تنها با ایجاد زمینه اشتغال فراهم می‌شود.

,

 

,

وقتی از اشتغال سخن به میان آورده می‌شود به یاد کارخانه‌هایی که قرار بود در این شهرستان احداث شود که نشده به یاد شهرک صنعتی شهرستان که واحدهای آن با حداقل ظرفیت مشغول به کار هستند و یا اینکه کلاً تعطیل هستند می‌افتیم واحدهایی که در صورت تامین سرمایه‌درگردش که در قالب تسهیلات پرداخت می‌شود، می‌تواند با حداکثر توان به فعالیت خود ادامه دهد و جمع کثیری از جوانان را مشغول به کار کند و جلوی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را بگیرد.

,

 

,

افزایش آسیب‌های اجتماعی از مهم‌ترین پیامدهای وجود بیکاری در هر جامعه‌ای است و بی‌توجهی به این موضوع عواقب بسیار زیانباری را متوجه جوامع می‌کند لذا یکی از مسائل ضروری و زیربنایی هر جامعه مسئله اشتغال است که مسئولان امر باید بر روی آن سرمایه‌گذاری داشته باشند.

,

 

,

از زمان انقلاب اسلامی تاکنون جمهری اسلامی ایران با تحریم مواجه شده اما با وجود تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی اعمال شده، در عرصه‌های اقتصادی به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کرده است اما در زمینه ایجاد اشتغال هنوز با مشکل جدی مواجه هستیم که باید بیش از این تلاش شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه