اخبار داغ

دلیل تعویق افتادن طرح قاصدک؛

بدهی 300 میلیارد تومانی شرکت بیمه به دانشگاه های علوم پزشکی

بدهی 300 میلیارد تومانی شرکت بیمه به دانشگاه های علوم پزشکی
مسئول اقتصاد و درمان در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت : اینکه موجودی نیست این مشکل کل کشور است و تنها مختص دانشگاه های علوم پزشکی کرمان نیست و شرکت بیمه بیش از 300 میلیارد تومان به دانشگاه ها بدهکار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  آرمان کرمان؛ در پی اعتراض برخی از پرسنل دانشگاه علوم پزشکی کرمان مبنی بر اجرایی نشدن طرح قاصدک و اینکه بین پزشکان و پرسنل تبعیض قائل می شوند تعدادی از پرسنل یکی از بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی به سایت آرمان کرمان نامه مکتوبی ارسال نموده اند بر این مضمون که از نظرتان می گذرد:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرمان کرمان,

نمیدانم روزی که جناب آقای وزیر (بهداشت) طرح قاصدک را پیشنهاد می داد ، نگران معیشت کارمندان بود یا بیشتر نگران پر کردن جیب اطباء . طرحی که نتیجه آن بالا بردن توقع پزشکان تا آنجا که دیگر گرفتن کارانه کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان برایشان توهین محسوب میشد . اکنون حدود ده ماه است که از سال ۹۵ را پشت سر گذاشته ایم . به کارمندان بجز یک حقوق ساده چیز دیگری پرداخت نگردیده . در تاریخ  ۹۵/۵/۲۵ شکایت خود را نوشتیم و گوشه ای از مشکلات را در همین رسانه به اطلاع مسئولین رساندیم اما انگار گوش شنوایی نیست ، چون رؤسای محترم دغدغه ای در این زمینه ندارند چرا که حقوق و مزایای آنان به قدری است که هرگز نخواهند فهمید با  یک میلیون و پانصد هزار تومان چگونه باید هم قسط پرداخت ، هم پول سرویس مدرسه ، هم هزینه دانشگاه و هم کرایه منزل و ... آن زمان هم که عده ای از همکاران کاسه صبرشان لبریز شد و لب به اعتراض گشودند باز هم رؤسای محترم بجای آنکه به فکر چاره باشند ، معترضین را متهم به مخالفت با نظام و رهبری کردند !!! یا کاسه ی نداریم و چه کنیم بدست گرفته گفتند باید پول شرکت ها را بدهیم ، به داروخانه ها بده کاریم ، پول لوازم و تجهیزات را نپرداختیم و .... اما به محض اینکه یکی از اطباء محترم اعتراض کرد  و یا تقاضای مساعده نمود  مورد اجابت قرار گرفت چراکه خرج و مخارج آن عزیزان با کمتر از دویست میلیون تومان قابل رتق فتق نیست و شاید هم مسافرت های دور اروپایشان به تعویق می افتد !!! اما مانده اند پرستاران و پیرا پزشکان و زحمتکشان این عرصه که حقیقتا شرف و وجدانشان راضی نشد که مشکلات مالی باعث شود که حق بیمار را زیر پا بگذارند و از کار خود کم کنند .

,

با همه ی دل مشغولی ها و نگرانی ها از بابت بدهی ها و قرض ها و قسط ها باز هم مخلصانه و بی ریا و صرفا در نظر گرفتن رضایت حق تعالی صادقانه خدمت کرده اند . جناب آقای وزیر ، طرح سلامت زمانی معنای حقیقی پیدا میکند که در درجه اول کارمندان وزارت بهداشت از سلامت کامل جسم و روح و روان برخوردار باشند . وقتی که قرار باشد نگرانی مالی همه ی دل مشغولی یک کارمند شود ، چه انتظار بیجایی است که بخواهیم با فراغت بال و خاطره ای آرام در سر کار و بر بالین بیمار حاضر شود . و چه بجاست اگر بگوییم ( هر چه بخواهند نگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک) .

,

وزیر محترم ، جناب استاندار ، نماینده محترم مجلس شورای اسلامی ، رییس محترم دانشگاه علوم پزشکی و همه ی دست اندر کاران مربوطه : این فریاد حق خواهی را بشنوید و اگر پاسخگو نیستید بترسید از آن روزی که قرار است در محضر حق جوابگو باشید و به قول حافظ ( گر مسلمانی ازاین است که حافظ دارد وای اگر از پس امروز بود فردای ).

,

به همین علت خبرنگار آرمان کرمان به سراغ یکی از مسئولین مربوطه رفت تا در این رابطه برای این پرسنل زحمت کش پاسخی داشته باشد.

,

دکتر مهدیه دلیلی مسئول اقتصاد و درمان در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این رابطه به خبرنگار ما گفت :  این طرح ازسال  94 اجرایی شده است که پرسنل و پزشک از نیمه دوم 93 تا آخر 94 دریافتی خود را بر اساس قاصدک دریافت کرده اند.

,

وی گفت :   در سال 95 محاسبه کارانه پرسنل و پزشک براساس قاصد ک است لیکن موجودی نیست که پرداخت شود.

,

دلیلی عنوان کرد : پرداخت پرسنل یک ماه نیم از پزشک جلوتر است یعنی به عبارتی  آخرین پرداختی پزشکان دوکا فروردین ماه  و پرسنل اردیبهشت ماه بوده است.

,

مسئول نظام و درمان در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی  کرمان بیان داشت: اینکه موجودی نیست این مشکل کل کشور است و تنها مختص دانشگاه های علوم پزشکی کرمان نیست و شرکت بیمه بیش از  300 میلیارد تومان به دانشگاه ها بدهکار است.

,

وی خاطرنشان کرد: اگر شرکت بیمه  پولی به دانشگاه ها برگردانند در حوزه توسعه به پرسنل  زودتر از پزشک پرداخت خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه