اخبار داغ

مدرس حوزه علمیه:

اهمیت تحصیل زنان و بانوان طلبه / تحصیل و ورود به مسائل علمی باید موجب پیشرفت بانوان در مسیر زندگی شود

اهمیت تحصیل زنان و بانوان طلبه / تحصیل و ورود به مسائل علمی باید موجب پیشرفت بانوان در مسیر زندگی شود
یک مدرس حوزه علمیه گفت: نباید فراموش نکنیم ورود به مباحث علمی باید معرفت فرد را بالاتر ببرد و تحصیل باید موجب سازندگی وپیشرفت بانوان در زندگی شود؛ متاسفانه برخی خانم ها چنان به دنبال علم می روند که خانه و خانواده خود را رها کرده و فراموش می کنند وظیفه اصلی آنها چه بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مریم طباطبایی در گفتگو با ناب نیوز بااشاره به اهمیت تحصیل زنان به ویژه بانوان طلبه گفت: مقام معظم رهبری حوزه های علمیه خواهران را پدیده ای عظیم و مبارک می دانند و این مطلب بسیار مهمی است چرا که هزاران عالم، پژوهشگر و فیلسوف زن در حوزه های علمیه تربیت شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ناب نیوز,

این مدرس حوزه علمیه بیان کرد: خانم ها باید بااین نگاه به مسائل اعتقادی ودینی ورود کنند که ابتدا جایگاه و مقام والای زن را در دین بشناسند و مسیر عبودیت را به خوبی طی کرده و سپس دیگران را به مسیر الهی هدایت کنند.

,

وی ابراز کرد: مهم ترین وظیفه ی زن همسرو مادر خوب بودن است؛ مادران خوب جامعه را می سازند که در آن مردان ساخته شده و فرزندان تربیت می شوند.

,

طباطبایی اظهار داشت: یک مادر خوب برحسب استعدادهای خود می تواند پژوهشگر خوبی باشد، درس بخواند و به مراتب بالای علمی برسد همانطور که رهبری هم فرمودند خانم ها می توانند به درجه اجتهاد برسند که این نشان از استعداد و توانایی بالای زنان دارد.

,

این کارشناس مسائل خانواده تصریح کرد: نیاز نیست همه مجتهد باشند؛ عده ای پژوهشگر می شوند، عده ای مدارج علمی بالاتر را طی می کنند و برخی مسائل دینی را به دیگران می آموزند و این امری بسیار ارزشمند است؛ همین که فرد با معارف دینی و راه بندگی آشنا شود و وظیفه خطیر خود را پیش ببرد، بسیار اهمیت دارد.

,

وی با اشاره به فرمایش پیامبر اکرم به ابوذر مبنی بر اینکه یک ساعت بااهل علم نشستن از هزاررکعت نماز در هزارشب باارزش تر است، اذعان داشت: علم باید همراه با معرفت بندگی باشد؛ در این صورت فرد در هر علمی که وارد شود می درخشد و بهترین خدمات را ارائه می دهد اما اگر علم بدون ایمان باشد در مسیر انحرافی قرار گرفته و حاصل آن ساخت بمب اتم می شود.

,

طباطبایی با تاکید بر اینکه ارزش علم بسیار بالاست و خوب است خانم ها در علوم دینی جایگاه ویژه ای کسب کنند، خاطرنشان کرد: نباید فراموش نکنیم ورود به مباحث علمی باید معرفت فرد را بالاتر ببرد و تحصیل باید موجب سازندگی وپیشرفت بانوان در زندگی شود؛ متاسفانه برخی خانم ها چنان به دنبال علم می روند که خانه و خانواده خود را رها کرده و فراموش می کنند وظیفه اصلی آنها چه بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه