اخبار داغ

توسط دانشجوی معماری؛

حرم مطهر حضرت فاطمه (س) و ائمه بقیع در دانشگاه آزاد مهدیشهر طراحی شد+ تصویر

حرم مطهر حضرت فاطمه (س) و ائمه بقیع در دانشگاه آزاد مهدیشهر طراحی شد+ تصویر
طراحی اولیه حرم مطهر حضرت فاطمه زهرا(س) و ائمه بقیع در دانشگاه آزاد اسلامی مهدیشهر و توسط یکی از دانشجویان معماری انجام شد که در نوع خود بی نظیر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار نیزوا، طراحی اولیه حرم مطهر حضرت فاطمه زهرا(س) و ائمه بقیع توسط یکی از دانشجویان معماری دانشگاه مهدیشهر انجام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیزوا,

این پروژه که در سایتی به مساحت 180 هزار متر مربع طراحی شده، دارای 14 صحن، 7 شبستان، روضه منوره،  موزه، کتابخانه، بیمارستان، دانشگاه علوم دینی و قرآنی، سالن آمفی تئاتر، مجتمع تجاری و اداری و فضاهای خدماتی از جمله پارکینگ طبقاتی و... می باشد.

,

این پروژه برای اولین بار توسط دانشجوی مهدیشهری الهام خاکباز و با راهنمایی استاد دانشگاه آزاد مهدیشهر بکتاش عقیلی انجام شده که در نوع خود بی نظیر بوده و به عنوان اولین طرح از سایت بقیع(قبرستان بقیع) ارائه شده است.

,

, ,

, ,

گفتنی است حرم بقیع در تاریخ به «مشهد» و «حرم اهل بیت» معروف بوده  و در این حرم مطهر، قبر چهار تن از ائمه: امام حسن مجتبی(ع)، امام سجاد(ع)، امام باقر (ع)و امام صادق (ع) و نیز عباس عموی گرامی رسول خدا (ص)، فاطمه بنت اسد و احتمالا فاطمه الزهرا(س) دختر رسول خدا همگی در زیر یک گنبد جای داشت، اما به سال 1344 هجری قمری به دست وهابیان تخریب شد.

,

بعد از تخریب این مکان مقدس، تقاضای بازسازی از هیچ دولت و ملت و مذهبی به پذیرش نمی‌آمد. تا این که سرانجام مرحوم علامه حاج شیخ عبدالرحیم صاحب الفصول حائری، توانست اطراف قبور ائمه (ع) دیواری بکشد و صورت قبور را از خاک بیرون آورد و ممنوعیت زیارت قبور را برطرف کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه