اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی:

تاثیر 30 درصدی مسکن بر سبد مصرفی خانوار/ بیش از 300 رشته شغلی و صنعتی در گرو رونق مسکن است/

تاثیر 30 درصدی مسکن بر سبد مصرفی خانوار/ بیش از 300 رشته شغلی و صنعتی در گرو رونق مسکن است/
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: مسکن ارتباطات پسین و پیشین فراوانی دارد و بیش از 300 رشته شغلی و صنعتی به دنبال رونق مسکن است که جو سازی روانی دولت یازدهم علیه مسکن مهر تیر خلاصی به رونق اقتصاد زد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالمجید شیخی در گفت و گو با " بوتیا نیوز " در خصوص رکود شدید حاکم بر بازار مسکن و دلایل این رکود اظهار کرد: تاثیر مسکن در سبد مصرفی خاخانوار بیش از 30 درصد است و در اقتصاد نیز 10 درصد حجم تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بوتیا نیوز,

بیش از 300 رشته شغلی و صنعتی در گرو رونق مسکن است

, بیش از 300 رشته شغلی و صنعتی در گرو رونق مسکن است, بیش از 300 رشته شغلی و صنعتی در گرو رونق مسکن است,

کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: با توجه به شرایط کشور و وضعیت بخش ها در مقایسه با یکدیگر،مسکن یک موتور پیشران برای کل اقتصاد است و رونق مسکن رونق صنایع، خدمات و کشاورزی را به دنبال دارد و در واقع نقش یک موتور محرک برای اقتصاد دارد.

,

شیخی در ادامه بیان کرد: تعطیلی مسکن مهر یکی از برنامه های این دولت به بهانه لجبازی با دولت قبل بود؛ عرضه مسکن مهر، تغییرات اساسی در وضعیت بازار مسکن ایجاد کرد ولی متاسفانه دولت یازدهم با تعطیلی آن شوک روانی عظیمی در حوزه اقتصاد ایجاد کرد که باعث رکود مسکن شد.

,

وی گفت: شوک روانی غیر از شوک فیزیکی در بازار است ، این شوک روانی تیر خلاص به رونق اقتصاد زد چرا که مسکن ارتباطات پسین و پیشین فراوانی دارد و بیش از 300 رشته شغلی و صنعتی به دنبال مسکن است که جو سازی روانی علیه مسکن مهر به قیمت رکود کل بخش ساختمان و مسکن تمام شد.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی عنوان کرد: تا زمانی که این جو روانی شکسته نشود به این سادگی نمی شود انتظار داشت که این بخش به رونق قبلی برگردد.

,

ضعف قدرت خرید مردم عامل دیگر رکود بازار مسکن

, ضعف قدرت خرید مردم عامل دیگر رکود بازار مسکن, ضعف قدرت خرید مردم عامل دیگر رکود بازار مسکن,

شیخی ضعف قدرت خرید مردم را یکی دیگر از عوامل رکود در بازار مسکن مطرح کرد و افزود:  این دولت به بهانه ی تزریق بین 37 تا 43  هزار میلیارد تومان در بخش مسکن، محرومین را از پر هزینه ترین اقلام زندگی خود که همان خرید مسکن بود محروم کرد و هیچ جایگزینی هم برای آن نداشت.

,

وی با اشاره ادعای دولت در خصوص کاهش تورم بیان کرد: تناقض گویی دولت تا آنجایی است که با وجود افزایش 25 درصدی حجم نقدینگی در سه سال و نیم اخیر مدعی است که تورم را کاهش داده است و اگر هم سوال کنی که کجا تورم را کاهش دادی می گویند که شما سواد ندارید، شما شناسنامه ندارید و بروید عینک بزنید.

,

دولت با عدد سازی ها در مخالفت با منتقدان لجاجت می کند

, دولت با عدد سازی ها در مخالفت با منتقدان لجاجت می کند, دولت با عدد سازی ها در مخالفت با منتقدان لجاجت می کند,

این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: ادبیات دولت یازدهم همین است؛ وقتی که نقدی به آن ها گرفته می شود و جواب منطقی ندارند با عدد سازی های خود لجاجت می کنند و در جواب هم به منتقدین توهین می کنند آن هم منتقدینی که عمدتا افراد طرفدار حزب سیاسی خودشان هستند.

,

شیخی در ادامه اظهار کرد: در دولت یازدهم فاصله طبقاتی و ضریب جینی افزایش پیدا کرده و محرومین محروم تر شدند و مردم مجبورند تنها هزینه های حداقلی خورد و خوارک خود برا پردازد و پولی برای خرید مسکن و معامله مسکن برای آن ها نمی ماند و انتظاری هم که با هزینه چند میلیونی اندکی می توان صاحب مسکن شد با حذف مسکن مهر، بر باد رفت.

,

دولت یازدهم افسار اقتصاد ایران را به دم آمریکا گره زده است

, دولت یازدهم افسار اقتصاد ایران را به دم آمریکا گره زده است, دولت یازدهم افسار اقتصاد ایران را به دم آمریکا گره زده است,

وی عامل بی ثباتی های بازار مسکن را دولت دانست و خاطر نشان کرد: متاسفانه دولت یازدهم افسار اقتصاد را به دم آمریکا بسته و تحقیری بزرگ تر از این در طول تاریخ برای ملت ایران سابقه ندارد که رئیس جمهورش بگوید که آب، نان و حقوق دانشگاهیان ما در گرو ناز شصت آمریکاست و باید دم کد خدا را دید تا این مشکلات حل شود.

,

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: با شرایط حال حاضر، کسی نمی تواند به اقتصاد کشور امیدوار باشد چرا که دشمن هر وقت بخواهد با ما بازی می کند و به تبع آن با اقتصاد ما هم بازی می شود و اقتصاد در تلاطم خواهد ماند.

,

شیخی تاکید کرد: وقتی دولت نمی تواند بفهمد که رشد درون زا چاره و علاج کشور است عوامل اقتصادی هم برون زا فکر می کنند یعنی عوامل موثر در اقتصاد را عوامل بیرونی مدیدریت خواهند کرد نه عوامل داخلی و  مدیریت داخلی اقتصاد.

,

وی در پایان بیان کرد:دولت در طول این مدت نه تنها مدیریت نداشت بلکه به این دلیل که چشم همه را به کد خدا گره زده است اخلال بزرگی در اقتصاد کشور ایجاد کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه