اخبار داغ

صبح امروز؛

دوره آموزشی فرق و مذاهب در اداره کل تبلیغات اسلامی کرمان برگزار شد/ تصاویر

دوره آموزشی فرق و مذاهب در اداره کل تبلیغات اسلامی کرمان برگزار شد/ تصاویر
صبح امروز دوره آموزشی فرق و مذاهب با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین صادق مصلحی از قم، در محل سالن کنفرانس اداره کل تبلیغات اسلامی کرمان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ناب نیوز؛ صبح امروز دوره آموزشی فرق و مذاهب با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین صادق مصلحی از قم، در محل سالن کنفرانس اداره کل تبلیغات اسلامی کرمان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ناب نیوز,

, ,

, ,

حجت‌الاسلام مصلحی در خصوص تفاوت های مذهب سنی و شیعه گفت: اختلاف اساسی شیعه و سنی برسر خلافت اسلامی و مرجعیت دینی است.

این استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: در هر صورت امامت نزد سنی یک مسئلة فرعی مثل نماز خواهد بود، اما امامت در شیعه مفهومی نظیر نبوت است؛ در حقیقت ولایت ادامه نبوت است. این از رو باید در کنار نبوت به‌عنوان یکی از اصول و پایه های دین مطرح گردد.

,
,
,

, ,

, ,



حجت‌الاسلام مصلحی در ادامه اختلاف دیگر سنی و شیعه را صحابه رسول الله برشمرد و ابراز داشت: اهل سنت معتقدند همة صحابه عادل اند. ابن حجر می‌گوید: "اهل سنت اجماع دارند بر این که همة صحابه عادل اند".

وی همچنین به چند مورد از اختلافات بین سنی و شیعه از جمله منابع استنباط احکام اسلامی ،ارتحال جانسوز پیامبر گرامی، امامت، اختلاف در محل دفن حضرت رسول اکرم(ص) و اختلاف در فدک که متعلق به حضرت زهرا( سلام الله علیها) است، اشاره و خاطرنشان کرد: هر کدام از اختلاف‌های مذکور برای اسلام و مسلمانان زیان‌هایی را در بر دارد، ولی مهمترین و برجسته‌ترین این اختلاف ها بحث امامت و جانشینی پیامبر گرامی‌ بود که سایر اختلاف‌ها را تحت الشعاع خود قرار داده است.

, ,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه