اخبار داغ

صبح امروز:

مراسم خاکسپاری آیت‌الله خسروشاهی در حرم حضرت عبدالعظیم برگزار شد

مراسم خاکسپاری آیت‌الله خسروشاهی در حرم حضرت عبدالعظیم برگزار شد
مراسم تشییع پیکر سید ابراهیم خسروشاهی مقابل حوزه علمیه مروی درداخل بازار تهران، برگزار و سپس در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام به خاک سپرده شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی آفتاب ری، آیت‌الله سیدابراهیم خسروشاهی که شاگرد بزرگانی چون شیخ عباس تهرانی، علامه طباطبایی و امام راحل بود، در ۹۳ سالگی دار‌فانی را وداع گفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب ری,

رهبر معظم انقلاب طی پیامی درگذشت این فقیه مجتهد را تسلیت گفتند.

,

مراسم تشییع پیکر سید ابراهیم خسروشاهی از مقابلحوزه علمیه مروی درداخل بازار تهران، تا تقاطع چهار راه سیروس در خیابان مصطفی خمینی(ره) برگزار و سپس پیکر این عالم ربانی به شهرری  منتقل و در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام در کنار آرامگاه آیت‌الله حق شناس(ره) به خاک سپرده شد.

,

جمع کثیری از طلاب، اساتید، علما، اقشار مختلف مردم و شخصیت‌های علمی و سیاسی همچون حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، غلامحسین کرباسچی، آیت‌الله علی اکبر رشاد رییس شورای حوزه علمیه تهران و ... در مراسم تشییع و خاکسپاری این عالم فقید حضور داشتند.

,

آیت‌الله ضیاءآبادی از علمایبرجسته  تهران بر پیکر مرحوم آیت‌الله خسروشاهی نماز اقامه کرد.

,

آیت‌الله سید ابراهیم خسروشاهی در سال ۱۳۰۳ در کرمانشاه به دنیا آمد. در عنفوان جوانی تقدیری مبارک او را به محضر مرحوم آیت‌الله حاج شیخ عباس تهرانی می‌کشاند. وی فریفته اخلاق و جاذبه‌های معنوی آیت‌الله شیخ عباس تهرانی می‌شود و میل به طلبگی در او شدت می‌یابد و با این که از سختی‌های زندگی طلبگی و مشکلات طلبه‌ها و حوزه‌های علمیه با خبر است با تنی چند از دوستانش خدمت آن بزرگوار می‌رسند و از ایشان می‌خواهند که دروس حوزوی را در محضرش آغاز کند. آیت‌الله حاج شیخ عباس تهرانی که از شاگردان برجسته حاج شیخ عبدالکریم حائری به شمار می‌رفته، دروس مقدماتی حوزه را برای این گروه کوچک تدریس می‌کنند. آیت‌الله خسروشاهی، وقتی با فدائیان اسلام و سپس با امام آشنا می‌شو‌د شجاعانه و عاشقانه در وادی مبارزه با رژیم طاغوت قدم می‌گذار‌د و برای افشای چهره واقعی رژیم پهلوی قدم برمی‌دارد و برای افشای چهره واقعی رژیم طاغوت از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند. در مدرسه فیضیه با علامه طباطبایی آشنا می‌شود و رابطه ‌شان به دوستی نزدیکی می‌انجامد تا آنجا که علامه به ایشان می‌فرمایند: «تو در قلب ما جای داری». پس از آن به مجلس درس فقه آیت‌الله العظمی بروجردی راه می‌یابد و از آنجا وارد جرگه اصحاب جامع‌الاحادیث می‌شود. آیت‌الله خسروشاهی از سویی از شاگردان شیخ عباس تهرانی و مرحوم علامه طباطبایی‌ و از دیگر سو شیفته به تمام معنای امام خمینی‌ بود و به عشق ایشان هنگامی که فشارهای سیاسی و اجتماعی بر جامعه تحمل‌ناپذیر می‌شود به نجف اشرف کوچ می‌کند. بعد از انقلاب علی‌ رغم دعوت بزرگانی چون شهید بهشتی، به مناصب قضایی و دولتی وارد نمی‌شود و به اقامه نماز جماعت در مسجد المهدی و تدریس بعضی از دروس حوزوی در بعضی مدارس علمیه تهران بسنده می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه