اخبار داغ

تکرار خطر پلاسکو بیخ گوش یزدی ها؛

70 درصد ساختمان‌های یزد فاقد سیستم ایمنی هستند

70 درصد ساختمان‌های یزد فاقد سیستم ایمنی هستند
رئیس شورای شهر یزد با تأکید بر اینکه 70 درصد ساختمان‌ها در یزد از جهت سیستم ایمنی دچار مشکل هستند، اظهار کرد: علی‌رغم اخطارهای مکرر سازمان شهرداری به ساختمان‌های جدید الحداث هنوز نسبت به ایمن سازی این‌گونه ساختمان‌ها اقدامی انجام نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، رییس شورای شهر یزد با بیان اینکه ساختمان‌های یزد در برابر آتش‌سوزی ایمن نیستند، ‌گفت: انبوه‌سازان ساختمان‌های یزد حادثه ساختمان پلاسکو را عبرت خود قرار دهند و نسبت به رعایت مسائل ایمنی جدی بوده و  ودر راستای استانداردهای لازم مسائل طبیعی و غیر طبیعی اقدام نمایند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

حجت الاسلام عباس زارع با تأکید بر اینکه 70 درصد ساختمان‌ها در یزد از جهت سیستم ایمنی دچار مشکل هستند، اظهار کرد: علی‌رغم اخطارهای مکرر سازمان شهرداری به ساختمان‌های جدید الحداث هنوز نسبت به ایمن سازی این‌گونه ساختمان‌ها اقدامی انجام نشده است.

,

وی با اشاره به ایمن نبودن ابنیه‌ها و بافت‌های تاریخی سطح شهر یزد، خاطرنشان کرد: بازارهای سنتی شهر یزد به هیچ عنوان در برابر تهدیدات طبیعی وغیر طبیعی ایمن نیستند؛ بنابراین باید در این راستا اقدامات لازم صورت گیرد.

,

زارع با تأکید بر اینکه مجتمع‌های تجاری باید مجهز به وسایل ایمنی اتوماتیک باشند، اذعان کرد: از مسئولین خواستاریم که نسبت به ایمن‌سازی ساختمان‌ها برای اطفاء حریق اقدام کنند و همچنین از شهردار هم خواستاریم که نسبت به این اقدام پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

,

رئیس شورای شهر یزد خاطرنشان کرد: مجتمع باران واقع در میدان امام حسین و مجتمع آرمان واقع در میدان امام علی علاوه‌بر اینکه فاقد سیستم ایمنی هستند، امکان حضور ماشین آتش نشانی برای اطفاء حریق در این مجتمع‌ها وجود ندارد.

,

وی افزود: ساختمان‌های جدید الحداث باید دارای مجوز از سوی سازمان آتش نشانی و مجهز به سیستم اطفاء حریق باشند تا در برابر تهدیدات مقاوم باشند.

,

این مسئول با اشاره به قدمت بالای ساختمان پلاسکوی تهران، تصریح کرد: علی‌رغم اینکه از سوی شهرداری تهران چندین بار به این ساختمان تذکر داده بود اما مسائل ایمنی آتش سوزی رعایت نشده بوده و این فاجعه به بار آمده است.

,

زارع با بیان اینکه حادثه تلخ و ویرانگر پلاسمای تهران بیدار باش برای ماست، خاطرنشان کرد: این حادثه تلخ  تلنگر و زنگ خطری برای کل کشور است و صد در صد یزد هم از این خطر استثنا نیست؛ لذا مسئولین باید چاره اندیشی کنند تا ایمنی ساختمان‌‎ها را جدی گرفته و از وضعیت ناگوار ساختمان‌ها جلوگیری نمایند.

,

وی تأکید کرد: آنچه لازم است، تمهیداتی به منظور کاهش خطر‌پذیری پیش از وقوع حوادث و همچنین افزایش سطح فرهنگ، ایمنی و آگاهی شهروندان در برابر حوادث غیرمترقبه است و اینجاست که نقش مدیریت، ارگانهای اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد به منظور توانمند سازی شهروندان برای پیشگیری و آماده مقابله با تهدیدات طبیعی وغیر طبیعی پر رنگ‌تر می‌شود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه