اخبار داغ

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل:

زنگ خطر مواد مخدر و اعتیاد بصدا درآمده است/40 درصد جرائم زندانیان استان مربوط به مواد مخدر است

زنگ خطر مواد مخدر و اعتیاد بصدا درآمده است/40 درصد جرائم زندانیان استان مربوط به مواد مخدر است
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل با اشاره به افزایش کشفیات مواد مخدر و آمار اعتیاد گفت: زنگ خطر اعتیاد در جامعه به صدا در آمده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آذرسلام، سرهنگ محمد خیرخواه بشر صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات از کشف 810 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: این مقدار به نسبت سال گذشته 3 درصد افزایش کشفیات را نشان می دهد.
رئیس پلیس مبارزه با موارد مخدر نیروی انتظامی استان اردبیل با ابراز نگرانی و هشدار نسبت به افزایش مصرف و کشفیات مواد مخدر گفت: عوامل انتظامی در استان، 26 باند خرید و فروش مواد مخدر را در سال جاری منهدم و مجرمین را دستگیر کرده طوری که در 10 ماه گذشته تعداد 372 نفر بازداشت و تعداد 233 خودرو دخیل در امر توزیع مواد مخدر توقیف شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آذرسلام,
,

سرهنگ خیر خواه در ادامه اظهار کرد: 40 درصد زندانیان کشور و استان اردبیل مربوط به پرونده مواد مخدر است.
این مسئول گفت: بطور میانگین نزدیک به 2 درصد جمعیت جهان آلوده به مواد مخدر هستند و در استان اردبیل و در کشور این رقم یک و نیم درصد است.

,
,

وی تصریح کرد: 7 تا 8 درصد معتادان را بانوان تشکیل می دهد؛ متاسفانه داروهای عرضه شده به افراد در باشگاه های ورزشی، سالن های آرایشی و نیز قرص های لاغری تبلیغات ماهواره ای از جنس مواد مخدر است.

,

این مسئول از پلمپ شدن 4 اماکن عرضه این قرص در استان خبر داد و گفت: اطلاع رسانی و آگاهی دهی به جامعه بویژه در زندان می تواند در امر پیشگیری موثر باشد.

,

سرهنگ محمد خیرخواه اختلالات روحی و روانی، افسردگی، بیماری های قلبی، ریوی، خشونت در خانواده، کاهش میل جنسی افزایش طلاق، سرقت، تجاوز و قتل را از تبعات و پیامدهای اعتیاد برشمرد و گفت: این آسیب های فردی و اجتماعی جامعه را در معرض تهدیدات قرار می دهد.

,

وی با قدردانی و موثر دانستن همکاری مردم، با این معاونت پل ارتباطی مردم با پلیس مبارزه با مواد مخدر را شماره تماس 130 و 110 معرفی کرد و گفت: شماره تماس 197 آماده دریافت گزارشات و رسیدگی به شکایات و انتقادات مردمی است.

,

سرهنگ محمد خیرخواهبالا بر آگاهی بخشی و اطلاع رسانی تبعات اعتیاد به خانواده و جامعه و همچنین ایجاد فضای دوستانه و صمیمی در محیط خانواده تاکید کرد و افزود: تحسین و ترغیب جوانان و نوجوانان به کارهای مفید، دوری از دوستان و افراد ناسالم و ایجاد اوقات فراغت سالم از جمله اقدامات مطلوب و کارساز در دوری از اعتیاد است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه