اخبار داغ

گلایه هراسانیان از آموزش و پروش؛

راهیان نور دانش آموزی با مشکل تامین اعتبار روبرو است

راهیان نور دانش آموزی با مشکل تامین اعتبار روبرو است
جانشین فرماندهی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: علی رغم وعده ها و قول های مساعدت مسئولان، راهیان نور دانش آموزی در تامین اعتبارات دچار مشکل است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، اسحاق هراسانیان جانشین فرماندهی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در نشست خبری به منظور اعزام کاروان های راهیان نور دانش آموزی گفت: دانش آموزان در سفرهای راهیان نور بهترین مشق را در مدرسه عشق تمرین می کنند و مباحث تئوری که در کلاس های درس آموخته اند را بصورت عملی مشاهده می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

هراسانیان با بیان اینکه راهیان نور بزرگترین عملیات فرهنگی کشور است اظهار کرد: این سفر ارزشمند در جهت شناسایی و تحکیم ارزش های انقلاب اسلامی می تواند راه گشا باشد.

,

, ,

راهیان نور، استمرار فتح خرمشهر و آبادان است

, راهیان نور، استمرار فتح خرمشهر و آبادان است,

وی راهیان نور را تداوم راه فتح خرمشهر و آبادان دانست و اذعان کرد: بازدید از یادمان های مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور که نمادهای مقاومت و ایثار هستند، تداعی کننده رشادت ها و جانفشانی های رزمندگان جبهه حق است.

,

جانشین فرماندهی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به افزایش زائران راهیان نور و مناطق عملیاتی کشور گفت: به برکت خون شهدا هرسال به میزان مشتاقان این سفر افزوده می شود، حتی گردشگران خارجی نیز برای بازدید از این مناطق از کشورهای مختلف جهان به غرب و جنوب کشور می آیند.

,

هراسانیان با بیان اینکه استان سمنان ظرفیت های مناسبی در مناطق عملیاتی دفاع مقدس برای پذیرایی و خدمات رسانی به زائران راهیان نور دارد، افزود: اردوگاه های شهید شاطری در خرمشهر و اردوگاه شهید شوکت پور در شهرستان اندیمشک در طول سال با بهترین امکانات تجهیزات در نوع خود، آماده خدمت رسانی به زائران راهیان نور سراسر کشور است.

,

وی همچنین تاکید کرد: رویکرد قرارگاه راهیان نور مرکز این است که مردم با سهولت بیشتر و با کمترین دغدغه بتوانند از مناطق عملیاتی دفاع مقدس بازدید کنند.

,

جانشین فرماندهی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به برگزاری راهیان نور دانش آموزی در بهمن ماه سال جاری اظهار کرد: این برنامه در سال های اخیر با همکاری دو مجموعه بسیج و آموزش پرورش به اجرا می رسد و امسال نیز آماده برگزاری این برنامه هستیم.

,

هراسانیان تصریح کرد: با تعامل با آموزش و پرورش تمامی ابعاد این سفر بررسی و ارزیابی شده تا دانش آموزان به بهترین شکل ممکن و کمترین آسیب و خطرات از این سفر بهره لازم را ببرند.

,

بیش از 5 میلیارد ریال برای راهیان نور دانش آموزی اعتبار لازم است

, بیش از 5 میلیارد ریال برای راهیان نور دانش آموزی اعتبار لازم است,

وی در تشریح برنامه های راهیان نور دانش آموزی استان سمنان بیان کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، در این سفر 4 روزه بازدید از یادمان های اروندف شلمچه، خرمشهر و محمودوند در نظر گرفته شده و در حاشیه این سفر نیز برنامه های فرهنگی، رزمی نیز پیش بینی شده است.

,

جانشین فرماندهی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به اعتبارات پیش بینی شده برای راهیان نور دانش آموزی استان سمنان گفت: برای تعداد 2300 نفر دانش آموز که بناست امسال به راهیان نور اعزام شوند به ازای هر نفر 220 هزار نومان پیش بینی شده است که با توجه به تجربه های قبلی این میزان محقق نمی شود. در واقع بیش از 5 میلیارد ریال برآورد هزینه شده است که نیمی از آن بعهده بسیج و 50 درصد دیگر بر عهده آموزش و پرورش است.

,

از راهیان نور سالهای گذشته بدهی داریم

, از راهیان نور سالهای گذشته بدهی داریم,

هراسانیان با ابراز گلایه از عدم تامین اعتبارات راهیان نور دانش آموزی و مشکلات عدیده آن در حوزه اعتبارات گفت: متاسفانه از سالهای گذشته به بخش های مختلف بدهی داریم و تاکنون موفق به اجرای کامل تعهدات خود بدلیل عدم تامین اعتبارات از سوی آموزش و پرورش شده ایم.

,

وی در ادامه افزود: در راهیان نور دانشجویی و عمومی که در ایام آخر سال اجرا می شود هیچ گونه مشکلی از لحاظ تامین اعتبار نداریم و این موضوع را فقط در راهیان نور دانش آموزی شاهد هستیم.

,

جانشین فرماندهی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با انتقاد از عدم همکاری لازم دستگاه ها و نهادهای دولتی در راهیان نور دانش آموزی اظهار کرد: علی رغم قول ها و وعده هایی که برخی مسئولان استان می دهند در راهیان نور دانش آموزی مشارکت سایر نهادها دیده نمی شود و فقط برخی دستگاه ها مانند کمیته امداد و بهزیستی آن هم به شکل محدود ورود می کنند.

,

هراسانیان با ابراز امیدواری نسبت به حل مشکلات اعتباری و توجه بیشتر مسئولان به راهیان نور دانش آموزی گفت: خوشبختانه مسئولان آموزش و پرورش دیدگاه خوبی به این برنامه دارند و هماهنگی و تعامل آن ها در این حوزه جای تقدیر دارد. امیدواریم مشکلات تامین اعتبار نیز با توجه به همکاری های خوب دو نهاد بسیج و آموزش و پرورش مرتفع شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه