اخبار داغ

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان:

اعزام 2300 دانش آموز استان به راهیان نور/ مشکلی در تامین اعتبار نداریم

اعزام 2300 دانش آموز استان به راهیان نور/ مشکلی در تامین اعتبار نداریم
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: بابت سفرهای راهیان نور دانش آموزی به تعهدات خود بطور کامل عمل کردیم و هیچ بدهی نداریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، قاسم شریفی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان در نشست خبری راهیان نور دانش آموزی استان سمنان گفت: این طرح با عنوان "از مدرسه تا مدرسه" در سراسر کشور اجرا می شود، محل تحصیل و مدرسه ایثار و شهادت را به هم متصل می کند که بسیار ارزشمند است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

شریفی با برشمردن اهداف آموزش و پرورش در سفرهای راهیان نور اظهار کرد: تجدید خاطره حماسه های رزمندگان، زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا، پیوند ارزش فرهنگی با نسل گذشته و مقابله با جنگ نرم از جمله اهدافی است که در اردوهای راهیان نور دانش آموزی به دنبال آن هستیم.

,

وی شهدا را بهترین الگوهای دوره معاصر برای نوجوانان و جوانان عنوان کرد و افزود: رشادت ها و جانفشانی های رزمندگان 8 سال دفاع مقدس معرف جلوه های واقعی ایثار ، مقاومت وشهادت است.

,

, ,

اعزام 2300 دانش آموز استان سمنان به مناطق عملیاتی جنوب کشور

, اعزام 2300 دانش آموز استان سمنان به مناطق عملیاتی جنوب کشور,

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به دوره های اعزام دانش آموزان استان به اردوهای راهیان نور گفت: در طول سال 3 دوره اعزام داریم که مهمترین آن، از تاریخ 7 الی 27 بهمن ماه صورت می گیرد.

,

شریفی با بیان اینکه در این دوره 2300 دانش آموز دختر و پسر به این سفر اعزام خواهند شد اظهار کرد: 5 کاروان دختر و 4 کاروان پسر از سراسر استان، این مجموعه را تشکیل می دهند.

,

وی در ادامه گفت: 120 نفر از همکاران فرهنگی اعم از مدیران، معاونان و مربیان نیز در طول این سفر، دانش آموزان را همراهی می کنند.

,

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان از جایگزینی اتوبوس به جای قطار در سفرهای راهیان نور دانش آموزی اظهار کرد: به دلیل برخی مشکلاتی که سفر با قطار برای دانش آموزان داشت و همچنین کیفیت پایین قطارهای اختصاص یافته به سفرهای راهیان نور، با بررسی های کارشناسان و ارزیابی های صورت گرفته، با مجموعه سپاه استان سمنان به این نتیجه رسیدیم که اعزام های سال جاری بوسیله اتوبوس بصورت متمرکز از شهرستان های استان انجام شود.

,

شریفی با تاکید بر تداوم برنامه های فرهنگی آموزش و پرورش در خصوص اردوهای راهیان نور گفت: آموزش و پرورش استان اصرار دارد که زمینه های فرهنگی را قبل، حین و بعداز سفرهای راهیان نور با برگزاری نشست های فرهنگی با حضور کارشناسان راویان دفاع مقدس استمرار بخشد و محدود به ایام خاصی نشود.

,

وی با اشاره به همزمانی سفرهای راهیان نور با دهه فجر و ایام فاطمیه گفت: "فرزندان علوی و فاطمی، جوانان مومن انقلابی" پیامی است که برای کاروان ها انتخاب کردیم و در مسیر حرکت، راویان و مسئولان فرهنگی کاروان ها به آن می پردازند.

,

هیچ بدهی در اردوهای راهیان نور نداریم

, هیچ بدهی در اردوهای راهیان نور نداریم,

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان در پاسخ به اظهارات جانشین فرماندهی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان مبنی بر بدهی های آموزش و پرورش در سفرهای راهیان نور دانش آموزی گفت: خوشبختانه آموزش و پرورش هیچ بدهکاری ای از قِبَل اردوهای راهیان نور ندارد و تمامی تعهدات بطور کامل انجام شده است.

,

شریفی در ادامه گفت: وزارت آموزش و پرورش برای هر دانش آموز در سفرهای راهیان نور مبلغی را اختصاص می دهد که البته کفاف تمام مخارج را نمی دهد. بنابراین آموزش و پرورش با جذب حمایت های خیران و نیکوکاران و برخی نهادها مشکلی در تامین اعتبار ندارد.

,

وی همچنین تصریح کرد: ما مکاتباتی از وزارت آموزش و پرورش داریم که بدهی ها بصورت ستادی در مرکز تصویه شده و این اختلاف ناشی از آن است که مبالغ مورد نظر از مرکز به مجموعه سپاه استان سمنان ابلاغ نشده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه