اخبار داغ

سفیر افلاک بررسی می کند؛

"ضعف در آموزش و پرورش" ریشه تمام مشکلات ساختمان پلاسکو است

"ضعف در آموزش و پرورش" ریشه تمام مشکلات ساختمان پلاسکو است
چهار روز از حادثه بسیار دلخراش آتش سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو تهران که هموطنان ایرانی را متاثر و قلبهایمان رامالامال از درد و آه نمود گذشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  و به نقل از سفیر افلاک چهار روز از حادثه بسیار دلخراش آتش سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو تهران که  هموطنان ایرانی را متاثر و قلبهایمان رامالامال از درد و آه نمود می گذرد که که عنوان چند نکته را ضروری می بینم...  -فی الحال، قصد پرداختن به چرایی حادثه ؛عدم توجه به مسائل ایمنی چه قبل از حادثه نظیر ضعف قانون گذاری در تصویب و نظارت بر اجرای قوانینی برای پیشگیری از همچین حوادثی از جریمه گرفته تا پلمپ ساختمان های تجاری خطر آفرین، و چه حین حادثه مانند: تخلیه کامل ساختمان، چگونگی مقابله و رفع آتش سوزی و یا کمبود امکانات مقابله با حریق و بعد از حادثه  که شامل چگونگی کیفیت، سرعت و دقت در انجام عملیات نجات و.... را ندارم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

ساختمان عظیم پلاسکو به صورت عمودی درون خود فرو ریخت و کمتر کسی بیرون از این ساختمان متضرر شد.

,

 

,

اما ما مردم و ملت احساسی!!؟...  اخلاق مان شاید به صورت افقی فرو ریخت نه تنها  بر سر خودمان بلکه بر سر دیگران(مجروحین و مصدومین  و در زیر آوار ماندگان احتمالی که نیاز به کمک داشتند و دارند)  -آری ما در این روز شاید اخلاقمان را با گرفتن فیلم و عکس ها، فدای جلب توجه در شبکه های مجازی و محافل و گپ های دوستانه کردیم.

,

 

,

 حتم دارم شما هم متوجه دو اتفاق نو در جامعه شده اید!

,

 

,

  تجمع کنندگان در محل حادثه جزیی از کل جامعه ما( مشت نمونه خروار ) و مثالی بارز از  چند رفتار کم کم نهادینه شده در بین ما بود.  این  پدیده فراگیر در جامعه را همه روزه درگوشه و کنار شهرها که  رفتار فرهنگی نا صحیح است مشاهده میکنیم و با آن روبه رو هستیم، که متاسفانه و متاسفانه در برخورد با حادثه تلخ ساختمان پلاسکو  نمود جهانی پیدا کرد!  درست زمانی که تلاشها برای کمک به مصدومین به خاطر ازدحام جمعیت به وقفه افتاد! متوجه این رفتار ناصحیح و نهادینه شده در جامعه  شدیم.

,

 

,

ابتدا ازدحام جمعیت در محل حادثه  به دو دلیل نگرانی حاضرین از وضع گرفتاران در آوار و آتش(هر چند درنوع خود مثال زدنی ،ستودنی و قابل تحسین است) و سپس گرفتن عکس و فیلم که برای جلب توجه صورت گرفته بود.   

,

 

,

تجمع مردم به دلیل نگرانی نشئت گرفته از ؛ عدم مدیریت بحران، تجربه و فقدان آموزش درست (چه بصورت تخصصی و چه بصورت پایه در مدارس کشور)از جمله مواردی است که باید در مواجهه و رویارویی با این قبیل حوادث صورت گیرد .

,

 

,

 تجمع مردمی که برای گرفتن عکس و سلفی ،فیلم و فیگور و ..اتفاق افتاده بود ! شاید بتوان قسمتی از آن را توجیه نمود! که بخاطر عدم هماهنگی و آشنایی محدود اقشار جامعه با فناوری و تکنولوژی روز دنیا است! آن هم باز بدلیل نداشتن آموزش های لازم و مربوط برای استفاده مناسب از این فناوری ها (ماهواره،تلفن همراه،شبکه های مجازی،و...) و فرهنگ مواجهه با این قبیل حوادث و اتفاقات مشابه، در نظام  تعلیم و تربیتی کشور، کمبود  برنامه های فرهنگی پیوسته و کارآمد در راس تصمیم گیری های کلان کشوری است.

,

 

,

 می توان ریشه تمام مشکلات ساختمان پلاسکو را ضعف در آموزش و پرورش کشور (همان تضعیف جایگاه و کار معلم و مدرسه) دانست.

,

 

,

 -همان طور که پیداست آموزش و آگاهی دو عنصر پیشگیرانه در برخورد با همچین نابهنجاری های اجتماعی است و بهترین مکان و زمان در جهت اعتلا و رشد فرهنگی جامعه، دبستان و مدرسه است که توجهی بیش از پیش را از طرف مردم و مسئولین را می طلبد.  ما بارها نشان داده ایم که ملتی احساسی و با حافظه کوتاه مدت تاریخی هستیم.(همین دیروز بود که پروفایل هایمان را به خاطر درگذشت آیت الله تغییر دادیم و این چند روز نیز به دلیل حادثه پلاسکو تغییر دادیم...  

,

 

,

این حادثه و حوادثی از این قبیل؛ نیز خواهد گذشت هرچند با چشمهایی پر از اشک و قلبهای آکنده از درد.

,

 

,

اما  باید دید ما  چه درسی خواهیم گرفت و چه تغییری در رفتارمان رقم خواهیم زد!!  

,

*حشمت اله عبدی

, *حشمت اله عبدی,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه