اخبار داغ

معاون سیاسی استاندار تهران:

ناکارآمدی حکومت مهمترین خطر برای نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه است/ همه دستگاهها در قبال حادثه پلاسکو مسئول هستند

ناکارآمدی حکومت مهمترین خطر برای نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه است/ همه دستگاهها در قبال حادثه پلاسکو مسئول هستند
معاون سیاسی استاندار تهران گفت: ناکارآمدی حکومت امروز مهمترین خطری است که جمهوری اسلامی و نظام ولایت فقیه را تهدید می کند و باعث وقوع حوادثی مانند تخریب ساختمان پلاسکو می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی آفتاب ری، سید شهاب الدین چاوشی معاون سیاسی استاندار تهران در نهمین نشست شورای اداری شهرستان ری گفت: طبق نظریه فیلسوفان، برای اصلاح و سامان زندگی اجتماعی یا باید حکیمان زمامدار بشوند و یا باید زمامداران حکیم باشند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از پایگاه خبری تحلیلی , آفتاب ری, ، سید شهاب الدین چاوشی معاون سیاسی استاندار تهران در نهمین نشست شورای اداری شهرستان ری گفت: طبق نظریه فیلسوفان، برای اصلاح و سامان زندگی اجتماعی یا باید حکیمان زمامدار بشوند و یا باید زمامداران حکیم باشند. ,

وی با بیان اینکه از نگاه دینی، حاکمیت مطلق جهان از آنِ خداوند است، ابراز کرد: جامعه بشری ناگزیر از داشتن حکومت بوده و خداوند انسان را بر سرنوشت خود حاکم ساخته است لذا باید توجه داشته باشیم که در جامعه ناظری داریم که هیچ امری از تحت نظارت و سلطه او خارج نیست زیرا ناظر اصلی خلقت مراقب اعمال ما است. 

,

چاوشی گفت: در زمانی که پیامبر و امام معصومی نباشد، جامعه به حال خود رها نمی شود و باید شبیه ترین فرد به معصوم علیه السلام در رفتار و گفتار و فقیه جامع شرایط زمام حکومت را به دست بگیرد. 

,

معاون سیاسی استاندار مشکل اصلی جامعه امروز را عدم ولایتمداری برخی مسئولان دانست و ادامه داد: علی رغم اینکه ولایت عادل بر امور مسلمین حاکم است، همه کارگزاران نظام سمت و سوی واحدی با ولایت فقیه ندارند زیرا برای این کار تربیت و تزکیه نشده اند. 

,

وی با اشاره به سخنی از امام راحل که فرمودند؛ «نسیمی از اسلام بر این کشور وزیده است»، گفت: متاسفانه امروز چیزی از این نسیم در جامعه اسلامی مشاهده نمی شود. 

,

چاوشی با بیان اینکه تنها پرچمدار مکتب اهل بیت علیه السلام، ایرانی ها هستند، اظهار داشت: آنچه که حکومت ما را از سایر جوامع متفاوت می کند، اسلامیت و جمهوریت است. 

,

معاون سیاسی استاندار ادامه داد: مردم باید بر اساس حکومت علوی حساب کشی کنند و نباید به هر بهانه ای مسئولان را استیضاح و آنها را با حکومت عثمان و صفویه مقایسه کنند. 

,

وی با بیان اینکه ما برای برقراری حکومت علوی انقلاب کرده ایم، اضافه کرد: امیرالمومنین حضرت علی (ع) برای حفظ وحدت جامعه اسلامی 25 سال سکوت کرد و از حق الهی خود گذشت.

,

چاوشی گفت: تمام مراجع تقلید و فقها حق ارائه نظر دارند ولی در نهایت باید تحت نظرات ولی فقیه باشند زیرا اگر هر نظریه پردازی طبق فتوای خود عمل کند، سنگ روی سنگ بند نمی شود. 

,

معاون سیاسی استاندار اذعان داشت: حکومت ولایت فقیه یکی از مترقی ترین حکومت های تاریخ اسلام و تشیع است و آنچه که امروز خدشه بر آن وارد می کنند ناکارآمدی نظامی است که منتسب به ولایت فقیه است.

,

وی ادامه داد: حادثه پلاسکو ناشی از ناکارآمدی عواملی است که هیچ تدبیر و برنامه ریزی در امور ندارند و همه کسانی که در مسائل حکومتی به نحوی ورود دارند در قبال این حادثه مسئولیت مشترک دارند. 

,

چاوشی با تاکید بر اینکه نظام اداری نا کارآمد ما نیاز به تحول دارد، گفت: قانون مصوب 1334 مبنای عمل شهرداری ها پاسخگوی نیاز امروز جامعه ما نیست و توجه ویژه نمایندگان مجلس را می طلبد که بهتر است به جای بسیاری از منازعات به دنبال پیگیری اینگونه مسائل و کارآمدی حکومت اسلامی باشند.

,

معاون سیاسی استاندار اظهلر داشت: قوانین و نظارت نقص داشته است زیرا با صدور 14 اخطاریه، هیچ اقدامی جهت پلمپ ساختمانی که جان مردم را به خطر انداخته، صورت نگرفته است. 

,

وی خاطرنشان کرد: ناکارآمدی حکومت امروز مهمترین خطری است که جمهوری اسلامی و نظام ولایت فقیه را تهدید می کند و ما که پایبند به آموزه های تشیع هستیم باید برای صیانت از نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه از خودمان شروع کنیم و هرکسی در حوزه مسئولیت خودش وظایف خود را درک کند و به زیرمجموعه خود انتقال بدهد. 

,

, ,

نهمین نشست شورای اداری شهرستان ری با حضور هدایت الله جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری، پروانه مافی و سید فرید موسوی نمایندگان مردم تهران، ری، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، سید شهاب الدین چاوشی معاون سیاسی استاندار تهران، ائمه جماعات شهرری و کهریزک و مدیران اجرایی ادارات شهرستان ری در تالار خدمت فرمانداری ری برگزار شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه