اخبار داغ

رئیس شورای آموزش و پروش استان اصفهان:

لزوم نگاه راهبردی به آموزش‌وپرورش/ نگرشمان به این مجموعه دست چندم نباشد

لزوم نگاه راهبردی به آموزش‌وپرورش/ نگرشمان به این مجموعه دست چندم نباشد
زرگرپور بابیان اینکه به آموزش‌وپرورش باید نگاه راهبردی داشت، گفت: اگر ما قائل به ارزش‌های پایدار فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باشیم، حتماً تلقی مهمی از آموزش‌وپرورش خواهیم داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب‌نیوز، استاندار اصفهان پیش از ظهر امروز در همایش سراسری اعضای شوراهای آموزش‌وپرورش استان اصفهان بابیان اینکه قرآن کریم منابعی را برای تقویت ایمان و رشد کمالات انسانی معرفی کرده است، اظهار کرد: هر دانش‌آموز و معلم می‌تواند یک دنیای وسیع معرفتی باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب‌نیوز,

رسول زرگرپور با اظهار اینکه آموزش‌وپرورش با این درجه از اهمیت در تضمین سعادت دنیا، آخرت و توسعه همه‌جانبه و پایدار کشور یک دستگاه مهم فرا بخشی محسوب می‌شود، گفت: تشکیل شوراهای آموزش و پورش ناظر بر همین کارکرد است، وقتی نگرش فرا بخشی به دستگاه مجری تعلیم و تربیت آینده‌سازان عزیز داشته باشیم آنگاه بیشتر متوجه می‌شویم که همه عناصر فکری و اجرایی در ارتباط با توسعه آموزش‌وپرورش مسؤولیت دارند.

,

وی با تأکید بر اینکه باید به بازشناسی و بازآفرینی این ظرفیت‌ها پرداخته شود، اظهار کرد: این ظرفیت‌ها دربردارنده حوزه‌های نظری، فکری و عرصه‌های اجرایی و مادی است.

,

مدیر ارشد استان بابیان اینکه اگر همه سازمان‌ها به این حقیقت باور پیدا کنند که آموزش‌وپرورش پویا و مؤثر در کیفیت کار تخصصی آنان نیز تأثیرگذار است، گفت: دستگاه‌ها اگر راهبردی به این مسئله اندیشیده شود، دیگر چندان مرزی بین سازمان خود با دستگاه تعلیم و تربیت قائل نخواهند بود.

,

زرگرپور با اظهار اینکه تفاوت بین نگاه عادی و نگاه راهبردی به حوزه‌های عملکردی در همین واقعیت نهفته است، تأکید کرد: اگر ما قائل به ارزش‌های پایدار فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باشیم، حتماً تلقی مهمی از آموزش‌وپرورش خواهیم داشت.

,

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم فقط به امروز نگاه کنیم و در شرایط حال درجا بزنیم، نگرشمان به آموزش‌وپرورش ضعیف و دست چندم خواهد بود؛ به‌هرحال گام نهادن در مسیر توسعه الزاماتی دارد و این الزامات، مشتمل بر روشمندی و هدفمندی است.

,

استاندار اصفهان بابیان اینکه در دنیای امروز توسعه دانش‌بنیان و دانایی محور، بدون نیروی انسانی کارآمد امکان‌پذیر نیست، گفت: این هدف‌گذاری با فعالیت‌های آموزش‌وپرورش کاملاً همسو است، ضمن اینکه نمی‌توان برای حصول آن، نقش برجسته این دستگاه عظیم فرهنگی علمی و تربیتی را نادیده گرفت.

,

زرگرپور با اشاره به تأکیدهای مکرر رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر این‌که بهترین و برجسته‌ترین فکرها باید بنشینند و برای آموزش‌وپرورش طراحی کنند، اظهار کرد: این کلام به‌تنهایی برای تحکیم وظایف شوراهای آموزش‌وپرورش پشتوانه‌ای محکم قلم داد می‌گردد.

,

وی بابیان اینکه 36 شورای آموزش‌وپرورش در استان اصفهان با حضور 450 نفر از مدیران، فرهنگیان و نخبگان تشکیل‌شده است، گفت: 97 درصد مصوبات این شوراها اجرایی شده است که بر اساس تفکیک انجام‌شده 21 درصد پرورشی، 18 درصد آموزش، 16 درصد رفاهی، 17 درصد عمرانی، 13 درصد اداری مصوبات شورا شامل می‌شود.

,

گفتنی است در این مراسم از 11 شورای آموزش و پرورش برتر شهرستان‌ها و مناطق استان اصفهان با حضور رسول زرگرپور استاندار اصفهان، محمدحسن قائدی‌ها مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان و جمعی دیگر از مسئولان تجلیل به عمل آمد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه