اخبار داغ

مسئول واحد آتش نشانی تفت:

50 درصد عملیات های آتش نشانی تفت اطفای حریق است / آتش نشانی تفت امکانات اطفای حریق در ارتفاع را ندارد

50 درصد عملیات های آتش نشانی تفت اطفای حریق است / آتش نشانی تفت امکانات اطفای حریق در ارتفاع را ندارد
مسئول واحد آتش نشانی شهرستان تفت گفت: : 50 درصد عملیات های آتش نشانی اطفای حریق است و از 180 عملیات اطفای حریق در تفت بیش از 100 مورد قابل پیشگیری بوده است که به علت عدم توجه به تذکرات و اخطارها صورت گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسئول واحد آتش نشانی شهرستان تفت در گفتگو با صبح تفت، با اشاره به حادثه تلخ «پلاسکو» و شهادت تعدادی از آتش نشانان در این اتفاق، گفت: شاید اگر مالکان این مجتمع تجاری به توصیه های و تذکرات ایمنی توجه می کردند چنین واقعه تلخی رقم نمی خورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح تفت,

«کاوه» کمبود آتش نشانی تفت در بعضی امکانات را یادآور شد و اذعان داشت: متاسفانه اتش نشانی تفت تجهیزاتی برای امدادرسانی و اطفاء حریق ساختمان های مرتفی، وسایلی نظیر خودروهای جکی، نردبان های بلند، تشک پرش، تجهیزات آبرسانی به ارتفاعات بلند را نداریم و اگر خدای ناکرده چنین اتفاقاتی رخ دهد ما امکانات نداریم و مجبوریم از یزد درخواست کمک کنیم و حداقل یک ساعت طول می کشد تا کمک رسانی انجام دهد و در این یک ساعت تلفات مالی و جانی زیاد خواهیم داشت.

,

وی با بیان اینکه آتش نشانی تفت به طور میانگین روزانه 1 ماموریت دارد، تصریح کرد: 50 درصد عملیات های آتش نشانی اطفای حریق است و از 180 عملیات اطفای حریق در تفت بیش از 100 مورد قابل پیشگیری بوده است که به علت عدم توجه به تذکرات و اخطارها صورت گرفته است.

,

«کاوه» ادامه داد: ما به  اماکن و بافت های مستعد آتش سوزی در تفت به بالاخص امکان عمومی مانند مدارس، بیمارستان ها، ادارت و... توصیه و تذکرات لازم را داده ایم و همچنین آموزش هایی را برای مقابله با حوادث آتش سوزی برگزاری کردیم چراکه معتقدیم پیشگیری بهتر از درمان است.

,

وی از مردم خواست تا اقدامات پیشگیرانه به مانند نصب کنتور هشدار دهنده، نصب کپسول اطفاء حریق و شناختن راه های اطفاء حریق مانع از حوادث ناگوار و جبران ناپذیر شوند.

,

وی بعد مسافت را از مشکلات جدی آتش نشانی تفت دانست و افزود: آتش نشانی تفت با 10 نیروی عملیاتی که باید مناطق پشتکوه، پیشکوه و مرکزی تفت را به غیر از نیر تحت پوشش قرار دهد که از لحاظ مسافتی تا 80کیلومتر از غرب، 15کیلومتر از شرق، 40 کیلومتر از جنوب را شامل دهشیر، ده بالا، طزرجان، نصرآباد و علی آباد را تحت پوشش خود دارد.

,

این آتش نشان تفتی در پایان گفت: در کل حقوق و مزایایی آتش نشانان با سختی کار و خطرات آن به نسبت سایر شغل ها پایین است اما کار آتش نشانی عشق است چون آتش نشانان می توانند کار راحت، بهتر و پردرآمد تری داشته باشند اما جان خود را به کف دست می گیرند و به عشق مردم به دل حادثه می روند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه