اخبار داغ

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل مطرح کرد؛

آبگیری سد عمارت و تازه کند انگوت تا پایان سال 96

آبگیری سد عمارت و تازه کند انگوت تا پایان سال 96
مدیر شرکت آب منطقه ای اردبیل در جلسه بررسی حوزه آبی شهرستان گرمی گفت: سد عمارت و تازه کند بخش انگوت تا پایان سال 96 آبگیری می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سیفار، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در جلسه بررسی حوزه آبی شهرستان گرمی که در محل فرمانداری گرمی برگزار شد، گفت: سد عمارت گرمی به عنوان بزرگ‌ترین سد خاکی در دست اجرای شمال‌غرب کشور و سد تازه کند انگوت تا پایان سال 96 آبگیری می‌شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سیفار,

 

,

وی با بیان اینکه با بهره‌ برداری از سد عمارت گرمی 13 هزار هکتار اراضی پایاب این سد مورد استفاده قرار خواهد گرفت، اظهارکرد: از زمانی که این پروژه ها  در ردیف طرح‌های مرزی قرار گرفت اعتبارات قابل توجهی تخصیص یافت که این امرعملیات اجرایی این پروژه ها را تسریع کرد.

,

 

,

سلیمانزاده مدیرعامل آب منطقه ای استان با بیان اینکه پکیج جامع نیازمندیهای آب شهرستانها از جمله شهرستان گرمی در حوزه های مختلف کشاورزی، شرب و... تهیه شده و از دید منابع اب هیچ مشکلی برای تهیه آب شرب شهرستان گرمی در کوتاه مدت و بلند مدت وجود ندارد.

,

 

,

سید حمایت میرزاده نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه پایاب سد عمارت علاوه بر 7هزار هکتار از اراضی شهرستان گرمی، به اراضی دیگر شهرها و آذربایجان شرقی نیز مربوط  می شود،‌ افزود: پایاب این سد باید از اعتبارات مرزی اجرا شود.

,

 

,

امامی فرماندار گرمی هم با بیان اینکه شهرستان گرمی در حوزه اعتبارات مربوط به مهار آب در سطح شهرستان جزوه شهرستان های پیشتاز در استان است و گام اساسی در این زمینه برداشته شده بطوریکه از سال 85 تا سال 93برای مهار ابهای شهرستان 58میلیارد ریال هزینه شده بود که این مبلغ در 3سال اخیر نزدیک به 230میلیارد تومان رسیده است.

,

 

,

وی اظهار کرد: 7هزار هکتار از 11هزار هکتار اراضی پایاب سد عمارت به شهرستان گرمی اختصاص دارد و خواستار تخصیص اعتبار لازم و شروع عملیات اجرایی پایاب این سد بطور همزمان با عملیات اجرایی خود سد شد تا به محض ابگیری این سد امکان بهره برداری از این سرمایه ملی فراهم شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه