اخبار داغ

آخرین وضعیت ساختمان پلاسکو از دید آتش نشان اعزامی کهگیلویه و بویراحمدی+تصاویر

آخرین وضعیت ساختمان پلاسکو از دید آتش نشان اعزامی کهگیلویه و بویراحمدی+تصاویر
یکی از چهار آتشنشان هم استانی که هم اکنون در محل ساختمان پلاسکو در حال آوار برداری و کمک رسانی است، به تشریح آخرین جزئیات حادثه پرداخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  باشت نیوز، ساعتها از آتش‌سوزی در ساختمان پلاسکوی ۵۴ ساله و فرو ریختن این ساختمان و دفن دست‌کم ۲۰ آتش نشان می‌گذرد و تلاش‌ها برای یافتن پیکرهای قربانیان و افراد زنده احتمالی ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, باشت نیوز,

ساختمان پلاسکو یکی از ساختمان‌های بزرگ و تجاری تهران بود که قدمت ۵۳ ساله داشت ولی صبح روز پنجشنبه دچار آتش سوزی گسترده شد. از این ساختمان ۱۷ طبقه به‌ عنوان اولین ساختمان مرتفع و مُدرن ایران یاد می‌شود.

,

ساختمانی که به دلیل حجم گسترده آوار و گرفتار شدن بیش از 20 نفر در زیر آن و با وجود تلاش های شبانه روزی تمامی ارگان های خدمت رسان بعد از 4 روز هنوز به طور کامل پاکسازی نشده است.

,

 

,

, ,

, ,

, ,

 

,

به همین منظور برخی از استان های کشور نیروهای متخصصی آتش نشان را به تهران فرستاده اند که در این بین استان کهگیلویه و بویراحمد یک تیم تخصصی آوار برداری آتش نشانی شامل چهار نفر را به منطقه اعزام کرد.

,

یکی از این چهارنیروی تخصصی آقای مهران عباسیان اهل  شهرستان باشت است که این پایگاه خبری در مصاحبه ای اختصاصی آخرین روند اقدامات انجام شده و در حال انجام را از ایشان جویا شده است که در ادامه با هم می خوانیم.

,

 

,

, ,

 

,

این آتش نشان هم استانی در پاسخ به این سوال که در حال حاظر اوضاع ساختمان پلاسکو در چه حالی است، گفت: در حال جمع آوری آوار و جستجو جهت پیدا کردن افراد زنده احتمالی و اجساد هستیم.

,

وی با اشاره به اینکه، حجم آوار بسیار زیاد است گفت: هم اکنون آتش اصلی مهار شده ولی کند سوزی را در زیر آوار داریم.

,

عباسیان در پاسخ به سوال دیگری که تا کنون چند شهید آتش نشان داشته ایم، افزود: حجم عملیات سنگین است و تا کنون سه شهید آتش نشان از زیر آوار بیرون آورده شده است.

,

 

,

, ,

, ,

, ,

 

,

آتش نشان باشتی ادامه داد: به علت حجم زیاد آوار مشخص نیست عملیات چند روز طول بکشد، ولی آنچه مشخص است تلاش شبانه روزی تمامی ارگان های خدمت رسان و مربوطه در جهت تسریع عملیات آوار برداری است.

,

مسول عملیات امداد و نجات سازمان آتش نشانی استان گفت: تیم تخصصی آوار برداری استان صبح روز جمعه در ساختمان پلاسکو تهران حاظر بوده و در حال خدمت رسانی است.

,

گفتنی است، مهران عباسیان از فرزندان طایفه دولیاری روستای آبدهگاه شهرستان باشت است.

,

خیابان 13 آبان و جمعه بازار یاسوج در خطر حادثه ای بدتر از حادثه ی پلاسکو/ خوابگاه های دانشجویی استان در انتظار فاجعه

,

 

,

, ,

 

,

مدیرعامل آتش نشانی استان نیز پیش از این، در گفتگو با رسانه ها از اعزام این تیم 4 نفره برای کمک به آورار برداری در ساختمان پلاسکو تهران خبر داده بود و گفت: اتفاق رخ داده در تهران هشداری برای خیلی از استان ها از جمله کهگیلویه و بویراحمد است چرا که این استان تجهیزات بسیار ضعیفی دارد و خیلی از ساختمان های استان به ویژه شهر یاسوج از استحکام بسیار کمی برخوردار هستند.

,

محمد رستمی افزود: همانند چنین اتفاقی که در تهران رخ داده است ممکن است در خیابان 13 آبان و جمعه بازار یاسوج رخ دهد که اگر چنین اتفاقی رخ دهد عمق فاجعه ممکن است خیلی ببیشتر از حادثه ساختمان پلاسکو تهران باشد.

,

وی گفت:خوابگاه های دانشجویی استان از نظر سیستم گرمایشی اصلا امنیت ندارند و هر لحظه ممکن است فاجعه ای رخ دهد.

,

مدیرعامل آتش نشانی یاسوج افزود: با وجود همه این شرایط آتش نشانی یاسوج نیز تجهیزات مناسبی ندارد به گونه ای که ما حتی لباس عملیات و دستگاه تهویه هم نداریم.

,

رستمی گفت: از همه مسئولان درخواست داریم برای تجهیز کردن آتش نشانی های استان همکاری کنند چرا که نبود یک دستگاه ممکن است جان یک نفر و شاید یک جمعیت را به خطر بیندازد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه