اخبار داغ

پروژه های عمرانی شهرستان لنده از حرف تا عمل:

تدبیری که گره از مشکل بی آبی شهرک نشینان لنده وانکرد + تصاویر

تدبیری که گره از مشکل بی آبی شهرک نشینان لنده وانکرد + تصاویر
چند سالی است که ساکنین شهرک فجر لنده در تابستان و زمستان با مشکل کم آبی شدید مواجه اند و برای تامین آب مصرفی خود به ناچار از تلمبه های برقی استفاده می کنند که علاه بر تحمیل هزینه برق، هزینه آب را نیز باید بپردازند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خبرلنده، ساکنین شهرک فجر لنده به خصوص کسانی که در انتهای این شهرک نرسیده به سربالایی جاده مال ملا قراردارند با قرار دادن تلمبه برقی همراه با کشیدن سیم های برق چندصدمتری بر روی انشعابات خود اقدام به تامین آب شرب مورد نیاز خود می کنند که با مخاطراتی بسیار زیادی نیز همراه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرلنده,

 

,

, ,

, ,

نکته قابل توجه در شهرک فجر اینکه کابل های برق بصورت آویزان و برخی نیز روی زمین انداخته شده اند که درصوتی که خدای ناکرده کسی یا کودکی دچار برق گرفتگی شود چه کسی یا چه اداره ای را باید مقصر دانست.

,

, ,

, ,

خبر "ساکنینی که برای مصرف آب باید هم پول آب دهند هم پول برق/تصاویر" را می توانید در { اینجا }بخوانید.

, اینجا ,

پس از پیگیری های فراوان مسئولان شهرستانی و استانی احداث مخزن 1000مترمکعبی آب شهرک های فجر و شهید رجایی لنده با انتخاب پیمانکاری از سوی شرکت آب وفاضلاب استان در نیمه دوم اردیبهشت امسال با حضور مدیرکل آبفای شهری استان کهگیلویه وبویراحمد، امام جمعه، فرماندارلنده و معاونین اداره کل آبفای شهری استان و جمعی از مسئولان شهرستانی آئین کلنگ زنی  این ذخیره آب برگزارشد.

,

, ,

, ,

, ,

خبر " مخزن 1000مترمکعبی ذخیره آب درلنده کلنگ زنی شد +تصاویر را می توانید در {اینجا }بخوانید.

, اینجا,

 

,

*اتمام پروژه ظرف 6ماه

,

, ,

محمد مرادی فرماندار سابق شهرستان لنده در حاشیه این مراسم اظهارکرد: یکی از مهمترین مشکلات شهرک های لنده در این چند سال بحث کمبود آب و حتی جیره بندی آب شهر لنده در تابستان بود که با مطالعه طرح احداث مخزن 1000لیتری آب شهرک ها ی لنده در تابستان و اوایل مهرماه 95برطرف خواهد شد.

,

وی افزود: پروژه احداث مخزن 1000مترمکعبی شهرک های لنده با اعتباری بالغ بر شش میلیارد ریال و از محل اعتبارات استانی و ملی است.

,

فرماندارسابق شهرستان لنده تصریح کرد: جمعیتی که از این پروژه آبرسانی ذینفع خواهند بود چیزی حدود 17200نفر خواهند بود که تاثیر زیادی در رفع مشکلات کم آبی در شهر لنده دارد.

,

وی تاکید کرد: مدت زمان پیش بینی این پروژه چیزی حدود به شش ماه خواهد بود که تلاش خواهد شد که در کمترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.

,

مرادی اظهارکرد: امیدواریم تامین آب این پروژه حل مشکل کمبود آب را در سطح شهرستان لنده به طور کامل برطرف کند و این دغدغه مهم مردم نیز برآورده شود.

,

فرماندار سابق شهرستان لنده به همراه مسئولان شرکت آب وفاضلاب شهری استان تعهد داده بودند که این پروژه ظرف مدت شش ماه به بهره برداری برسد ولی با گذشت بیش از 9ماه از آغاز عملیات اجرایی متاسفانه این پروژه تعطیل و شادی ساکنین شهرک های لنده به سرابی دست نیافتنی برای بره مندی از نعمت آب تبدیل شده است.

,

 

,

پیشرفت 30 درصدی مخزن هزار مترمکعبی شهر لنده

,

, ,

مسعود مرادیان معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در سال گذشته چهار مخزن بتنی در شهرهای دیشموک، مارگون، چیتاب و پاتاوه تکمیل  وارد مدار بهره‌برداری شد، اظهار کرد: جمعیت تحت پوشش این مخازن بیش از 22 هزار نفر بود.

,

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای تکمیل این مخازن بیش از 20 هزار میلیون ریال اعتبار هزینه شد.

,

, ,

مرادیان با بیان اینکه پروژه احداث مخزن هزار متر مکعبی شهر لنده نیز در حال حاضر با پیشرفت 30 درصدی در حال انجام است، گفت: با تکمیل این مخزن علاوه بر رفع کمبود آب شرب شهر لنده، معضل کاهش فشار آب این شهر نیز برطرف خواهد شد.

,

مردایان عنوان کرد: با بهره‌برداری از این مخزن بیش از 17 هزار نفر از اهالی شهروندان لنده و روستاهای اقماری از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

,

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه 600 میلیون ریال است که امیدواریم که با تخصیص اعتبارات لازم در این زمینه هرچه زودتر شاهد افتتاح و بهره‌برداری از این مخزن باشیم تا شهروندان لنده‌ای از مزایای آن بهره ببرند.

,

, ,

به هرحال ساخت این مخزن مهمترین پروژه دولت تدبیر امید در شهرستان لنده بود که آن هم به دلیل بی تدبیری مسئولان استانی ناکام ماند و چشم انتظار اعتبار است و باتوجه به پیشرفت 30درصدی آن ساکنین شهرک های لنده این تابستان را نیز باید با بحران بی آبی سپری کنند.

,

گزارش و عکس: سیداسماعیل میری

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه