اخبار داغ

سلسله نشست نثر نوین در کرج برگزار می شود

سلسله نشست نثر نوین در کرج برگزار می شود
جلسه نقد و بررسی نثر نوین در جهت پیشرفت این گونه ادبی هزار ساله در فرهنگسرای چیستا واقع در عظیمیه برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نگارانه؛جلسه نقد و بررسی نثر نوین در جهت پیشرفت این گونه ادبی هزار ساله دوشنبه چهارم بهمن ماه ساعت 15 در فرهنگسرای چیستا واقع در عظیمیه برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نگارانه؛,

انجمن نثر نوین ابتدا به بررسی ونقد اشعار شاعران جوان البرزی جهت ارتقای سطح کیفی اشعار و ترانه های سروده شده پرداخته شده تا شاعران با انواع سبک های شعری شاعران استان آشنا شوند و سپس به بررسی شعر و نثر پرداخته زیرا هر دو از حروف و کلمه ساخته می‌شوند و به هر دو، کلام اطلاق می‌شود. در این جهت از همدیگر فرق نمی‌کنند. آنچه شعر و نثر را از هم جدا می‌سازند یکسری عوامل است ؛ یکی از عوامل هر کلامی که از وزن عروضی «متساوی» و «متکرر» و قافیه‌ واحد برخوردار باشد، آن کلام شعر است نه نثر و … که در طول نشست به تفاوتهای شعر و نثر اشاره خواهد شد.

,

هدف از برگزاری عصر شعر تقویت انجمن شعر و ادب کرج و همگرایی شاعران شهرستان و شناسایی و معرفی شاعران بومی و محلی به مردم است و همچنین نقد و بررسی شعر و نثر در جهت پیشرفت این گونه ادبی هزار ساله است.

,

شعر می تواند ابزار و وسیله انتقال وقایع و رخداد های تاریخی فرهنگی به نسل جوان امروز باشد و شاعران میتوانند با زبان لطیف و زیبا جوانان را با اشعار و افکار بلند نسل های قدیم و جدید آشنا کنند لذا زبان شعر از دیر باز در ایران کهن قدمتی تاریخی و تاثیری هزاران برابر دارد که با برگزاری جلسات هفتگی عصر شعر سعی در توانمندی شاعران استان و تربیت شاعران نسل نو دارد.

,

این برنامه روز دوشنبه چهارم بهمن ماه  ساعت 15 در فرهنگسرای چیستا واقع در عظیمیه، 45 متری کاج، نبش پامچال جنوبی بوده است. از همه شاعران و اهالی ادب و هنر جهت شرکت در این نشست ادبی دعوت به عمل می آید؛ ضمناً حضور برای همه علاقمندان به شعر و ادب فارسی آزاد است.

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه