اخبار داغ

با همکاری اوقاف و اداره کل ارشاد کرمان؛

جشنواره هفته عترت و قرآن کریم در اسفند ماه سال جاری برگزار می شود

جشنواره هفته عترت و قرآن کریم در اسفند ماه سال جاری برگزار می شود
مدیرکل ارشاد کرمان بر لزوم همکاری اوقاف در برگزاری جشنواره هفته عترت و قرآن تاکید کرد و گفت: بخش عظیمی از فعالیت های قرآنی در حوزه اوقاف می باشد که از این حیث اداره کل اوقاف نقش مهمی را می تواند ایفا کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از   آرمان کرمان؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان  در دیدار با مدیر کل اوقاف از برگزاری هفته عترت و قرآن از دوم تا هشتم اسفند ماه سال جاری در کرمان خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرمان کرمان,

محمدرضا علیزاده بابیان اینکه هفته عترت و قرآن برای اولین باردر سطح حوزه های مختلف فرهنگی و هنری  با هدف تبیین و ترویج فرهنگ قرآن برگزار می شودگفت: 15 جشنواره قرآنی با 36 موضوع در حوزه های مختلف با همکاری همه دستگاه‌های استان برگزار می‌شود.

,

وی اظهار کرد:  برنامه‌هایی که این اداره کل  در خصوص توسعه قرآن برگزار کرده بسیار اثرگذار بوده ‌بگونه ای که بیش از 200 موسسه فقط در منطقه شمال استان در حوزه آموزش  قرآن کریم  فعالیت دارند.

,

 علیزاده اجرای صحیح برنامه های این هفته را مستلزم همکاری و مشارکت همه دستگاههای فرهنگی استان عنوان کرد.

,

وی تصریح کرد: در سالهای گذشته در برگزاری مسابقات و نمایشگاه های قرآنی با ضعف هایی روبرو بودیم که با بررسی نقاط ضعف و قوت و پتانسیل های موجود استان نیاز به مشارکت همگانی داریم .

,

علیزاده با اشاره به فعالیتهای قرآنی اوقاف در بخش های مختلف قرآن کریم افزود: بخش عظیمی از فعالیتهای قرآنی جامعه در حوزه اوقاف می باشد که از حیث اداره کل اوقاف کرمان نقش مهمی را در این راستا می تواند ایفاء کند.

,

مدیر کل اوقاف کرمان در این دیدار ضمن قدردانی از اقدام ارزشمند اداره کل فرهنگ و ارشاداستان  در برگزاری  این طرح قرآنی اظهار کرد: همه دستگاه ها و نهادهای فرهنگی در جهت آشنایی مردم با برنامه های قرآنی باید وارد میدان شوند.

,

حجت الاسلام محمد قاسمی زاده  افزود: ترویج تعالیم قرآن کریم یکی از مهمترین برنامه های سازمانی و نقطه عطف مشترکت دو دستگاه می باشد. و این اداره به عنوان یکی از نهادهای  متولی آمادگی هر گونه اقدام و همکاری در این زمینه را دارد.

,

 وی برگزاری مسابقات قرآن کریم در دو رده سنی شکوفه ها و بزرگسالان و اجرای 5 ساله کلاسهای طرح تربیت حافظان قرآن کریم رااز جمله برنامه های  مهم سازمانی اوقاف در بحث ترویج و آموزش قرآن کریم نام برد.

,

حجت الاسلام قاسمی زاده تصریح کرد: با توجه به اطلاع رسانی ها  و تبلیغات سالیان اخیر در حوزه ترویج سنت حسنه وقف روند رو به رشد موقوفات قرآنی در جامعه در حال افزایش است وتکلیف اوقاف تابع اجرای نیات واقفین می باشد.

,

وی راهکارهای مناسب درجهت اجرای هرچه با شکوه تر برگزاری این طرح ملی را مهم دانست و افزود: شناخت زیر ساختهای استان چه از لحاظ امکانات سخت افزاری و نرم افزاری و بستر سازی مناسب در اجرای هرچه بهتر برگزاری این طرح موثر است.

,

حجت الاسلام قاسمی زاده در پایان خاطرنشان کرد: ما در جهت تعالیم فرهنگی و قرآنی جامعه همکاری مشترک داریم و اوقاف آماده هرگونه همکاری دراین رویداد بزرگ  قرآنی می باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه