اخبار داغ

با نزدیک شدن به انتخابات 96؛

سفر های انتخاباتی کابینه پیر کلید خورد

سفر های انتخاباتی کابینه پیر کلید خورد
یکی از مهمترین بخش هایی که در نظر سنجی های مختلف مشخص شده است عدم رضایت مردم از شعارها و وعده های انتخاباتی حسن روحانی است، اتفاقی که منجر شده است برنامه های انتخاباتی زودهنگام روحانی کلید بخورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از سایت قم فردا، روحانی در ماه های پیش رو روزهای سخت و طاقت فرسایی را برای ورود دوباره به پاستور پیش رو دارد، روزهایی پر استرسی که اتفاقاتش می تواند وی را تبدیل به اولین رئیس جمهوری کند که در انتخابات ریاست جمهوری 4 سال دوم با شکست روبرو می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

یکی از مهمترین بخش هایی که در نظر سنجی های مشخص شده است عدم رضایت مردم از شعارها و وعده های انتخاباتی حسن روحانی است، با نگاهی اجمالی به شعارهای وی در سال 92 به راحتی می توان گفت تنها و تنها شعار روحانی اقتصاد و معیشت مردم بود.

,

حال این که مردم اقتصاد و بهبود فضای کسب و کار را نه در تریبون ها بلکه در جیب و خانه های خودشان احساس و لمس کرده و به قضاوت می نشینند.

,

روحانی برای تحقق شعارهای خود تمام هدف و برنامه های خودش را برای مذاکرات هسته ای و گشایش های حاصل از آن قرار داد، اتفاقی که هر چند با برجام رخ داد اما تاثیرش بر روی اقتصاد کشور بسیار ناچیزتر از آن بود که بتواند وعده های روحانی را در این حوزه عملی کند.

,

از سوی دیگر رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی هم ضربه دیگری بود که می تواند وداع روحانی با پاستور را عملیاتی کند، به هر حال هاشمی در سال های آخر نقش اپوزیسیون نظام را بازی می کرد به طوری که در تعدیل و حمایت اصلاح طلبان تندرو از روحانی نقش کلیدی داشت و مشخص نیست که بعد از درگذشت وی اصلاح طلبان حمایت شان از روحانی به چه میزان و در ازای چه خواسته هایی خواهد بود.

,

در این میان مشاوران روحانی هم بیکار نبوده و برنامه های تبلیغاتی وی را از ماه های گذشته آماده کرده اند، در اولین گام دولت در اقدامی کم سابقه و با ابلاغ فوق العاده، در پوشش طرحی به نام "اطلاع رسانی و تعامل مستقیم با مردم" عملا دستور تشکیل ستادهای تبلیغاتی حسن روحانی برای انتخابات ۹۶ را در استانداری ها و فرمانداری های سراسر کشور صادر کرده است.

,

البته این پایان کار نبود به طوری که محمد باقر نوبخت سخنگو و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از سفرهای هفتگی وزرا و نمایندگان دولت به مراکز استان ها برای پیگیری مصوبات دولت و تکمیل پروژه های استانی خبر داده است.

,

بر اساس گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا در هفته گذشته وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی به استان قم ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان های البرز و زنجان ، قزوین ؛ وزیر دادگستری به استان کرمان ، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به استان های لرستان و چهار محال و بختیاری ، وزیر نیرو به استان اردبیل ، وزیر امور اقتصادی و دارایی به استان اصفهان، وزیر راه و شهرسازی به استان بوشهر، وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به استان خورستان ، وزیر ورزش و جوانان به استان خراسان شمالی و وزیر کشور به استان لرستان سفر داشته اند.

,

هر چند که این اقدام دولت در راستای نظارت و عملی شدن مصوبات دولت به ظاهر خوب و منطقی به نظر می رسد، اما سوال اصلی اینجاست که چرا در سال های گذشته این اقدام صورت نمی گرفت؟

,

آیا نیازها و خواست های مردم در این یک سال تغییر کرده و یا این که پای انتخابات ریاست جمهوری و کاندیداتوری دوباره رئیس جمهور فعلی در میان است که علاوه بر وزرا پای مدیران کل استان ها را نیز در قالب طرح میز خدمت به نماز جمعه باز کرده تا خواسته ها و مطالبات مردمی پیگیری شود.

,

به هر حال مردم اولین سوالی که در اردیبهشت 96 از روحانی خواهند داشت چرایی عدم تحقق وعده های اقتصادی دولت است، پاشنه آشیلی که می تواند راه روحانی را از پاستور جدا کند.

,

 عباسعلی محمدی مطلع

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه